Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10753
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | พาณี สีตกะลิน | th_TH |
dc.contributor.author | เพ็ญนภา อ่อนเกลี้ยง | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษา | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-12-08T02:59:45Z | - |
dc.date.available | 2023-12-08T02:59:45Z | - |
dc.date.issued | 2561 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10753 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ส.ม (บริหารโรงพยาบาล)) - - มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2561 | th_TH |
dc.description.abstract | การวิจัยเชิงพรรณนานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ปัจจัยส่วนบุคคลของผู้รับบริการที่มีต่อคุณภาพบริการของโรงพยาบาลทั่วไป (2) ระดับความคาดหวังของผู้รับบริการที่มีต่อคุณภาพบริการของโรงพยาบาลทั่วไป (3) ระดับการรับรู้ของผู้รับบริการที่มีต่อคุณภาพบริการของโรงพยาบาลทั่วไป และ 4) เปรียบเทียบความคาดหวังและการรับรู้คุณภาพบริการของผู้รับบริการโรงพยาบาลทั่วไป ขนาด 120 เตียง จังหวัดนครศรีธรรมราช ผลการวิจัย พบว่า (1) ปัจจัยส่วนบุคคล ผู้มารับบริการส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง 233 คน อายุระหว่าง 30-40 ปี จำนวน 314 คน สถานภาพสมรส 266 คน ระดับการศึกษาต่ำกว่าปริญญาตรี 245 คน และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนต่ำกว่า 10,000 บาท 250 คน (2) ระดับความคาดหวังของผู้บริการที่มีต่อคุณภาพบริการของโรงพยาบาลทั่วไปขนาด 120 เตียง จังหวัดนครศรีธรรมราช ในภาพรวมทุกค้านอยู่ในระดับมาก (3) ระดับการรับรู้ของผู้บริการที่มีต่อคุณภาพการบริการที่มีต่อคุณภาพบริการของโรงพยาบาลทั่วไปจังหวัดนครศรีธรรมราชในภาพรวมอยู่ในระดับควรพัฒนาและ(4) เมื่อเปรียบเทียบความคาคหวังและการรับรู้คุณภาพบริการมีความแตกต่างกันอย่างมีนัยทางสถิติ | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. วิชาเอกบริหารโรงพยาบาล --วิทยานิพนธ์ | th_TH |
dc.subject | บริการลูกค้า | th_TH |
dc.subject | ความพอใจของผู้ใช้บริการ | th_TH |
dc.title | ความคาดหวังและการรับรู้ของผู้รับบริการที่มีต่อคุณภาพบริการของโรงพยาบาลทั่วไปขนาด 120 เตียง จังหวัดนครศรีธรรมราช | th_TH |
dc.title.alternative | Expectations and perceptions of services recipients on the services quality of 120 bed sizes community hospital Nakhon Sri Thammarat | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | สาธารณสุขศาสตรมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาวิทยาศาสตร์สุขภาพ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The objectives of this research were to: (1) identify personal factors of clients, (2) determine clients’ expectations of service quality, (3) determine clients’ perceptions of service quality, and (4) compare clients’ expectations with perceptions of service quality, all at a 120-bed general hospital in Nakhon Si Thammarat province. The study was conducted in a sample of 400 patients randomly selected from all 120,000 outpatients who visited the outpatient department of a 120-bed general hospital in 2018 during office hours in the province. Data were collected using a questionnaire for information on personal factors, clients’ perceptions and expectations of service quality, service structure and process, and service outcomes. The questionnaire’s reliability and validity values were 0.82 and 085 respectively. Percentage, mean, standard deviation, and t-test statistics were used in data analysis. The results showed that: (1) Of all the 400 participants, 233 were female, 314 were aged 30–40 years, 266 were married, 245 graduated under a bachelor’s degree, and 250 had a salary less than 10,000 baht; (2) clients’ overall expectations of service quality at the hospital were at a high level; (3) clients’ perceptions of service quality at the hospital were at a level that should be improved; and (4) the clients’ expectations and perceptions of service quality at the hospital were significantly different | en_US |
dc.contributor.coadvisor | สมจิตต์ สุพรรณทัสน์ | th_TH |
Appears in Collections: | Health-Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
FULLTEXT.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 13.35 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License