Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11050
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ดวงกมล ปิ่นเฉลียว, อาจารย์ที่ปรึกษา | th_TH |
dc.contributor.advisor | ทิพย์ฆัมพร เกษโกมล, อาจารย์ที่ปรึกษา | th_TH |
dc.contributor.author | บุษกร กนแกม 2516- | - |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษา | th_TH |
dc.date.accessioned | 2024-01-08T08:32:11Z | - |
dc.date.available | 2024-01-08T08:32:11Z | - |
dc.date.issued | 2561 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11050 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์(พย.ม. (การพยาบาลเวชปฏิบัติชุมชน))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2561 | th_TH |
dc.description.abstract | การวิจัยกึ่งทดลองนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบความรู้เรื่องเพศศึกษาทักษะชีวิต และพฤติกรรมป้องกันการตั้งครรภ์ไม่พร้อมในวัยรุ่นตอนต้น ระหว่างกลุ่มทดลองกับกลุ่มเปรียบเทียบ ผลการศึกษา พบว่า หลังเข้าร่วมโปรแกรม ความรู้เรื่องเพศศึกษา ทักษะชีวิต และ พฤติกรรมป้องกันการตั้งครรภ์ไม่พร้อมของวัยรุ่นตอนต้น ดีกว่าก่อนเข้าร่วมโปรแกรม และดีกว่ากลุ่มเปรียบเทียบอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .001 | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | คุมกำเนิด | th_TH |
dc.subject | เพศศึกษาสำหรับวัยรุ่น | th_TH |
dc.subject | ครรภ์ไม่พึงประสงค์--การป้องกัน | th_TH |
dc.subject | วัยรุ่น--พฤติกรรมทางเพศ | th_TH |
dc.title | ผลของโปรแกรมส่งเสริมทักษะชีวิตแบบมีส่วนร่วมต่อความรู้เรื่องเพศศึกษา ทักษะชีวิต และพฤติกรรมป้องกันการตั้งครรภ์ไม่พร้อมในวัยรุ่นตอนต้น | th_TH |
dc.title.alternative | Effects of a participatory life skills promotion program on knowledge of sex education, life skills, and unplanned pregnancy preventing behaviors in early adolescents | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | พยาบาลศาสตรมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาพยาบาลศาสตร์ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The purposes of this quasi-experimental research were to compare the knowledge of sex education, life skills, and unplanned pregnancy preventing behaviors between the experimental group and the comparative group. The sample were 50 students who studying at grade 8 of the 2018 academic year in one secondary school at Thungsong district, Nakhonsrithammarat province. They were selected by the simple random sampling technique and put into the experimental group (25) and the comparative group (25). Research tools included: 1) the participatory life skills promotion program which developed based on the life skills of the Mental Health Department and participatory learning. The duration of the program was 6 weeks. This program consisted of handbook for using the program, working sheets, and 2) questionnaires which comprised 3 sections: (1) knowledge of sex education, (2) life skills, and (3) unplanned pregnancy preventing behaviors. The reliability of sections 1-3 were .60, .90, and .70. Data was analyzed by descriptive statistics and t -test. The result revealed as follows. After attending the program, knowledge of sex education, life skills, and unplanned pregnancy preventing behaviors of early adolescents were significantly better than before attending the program, as well as, these results were better than the comparative group. (p < .001) | en_US |
Appears in Collections: | Nurse-Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fulltext.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 4.83 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License