Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11264
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรางคณา โตโพธิ์ไทยth_TH
dc.contributor.authorอัญชลี ภู่ศิลป์, 2534-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2024-01-24T08:31:42Z-
dc.date.available2024-01-24T08:31:42Z-
dc.date.issued2562-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11264en_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้เพื่อพัฒนา ศึกษาความก้าวหน้าทางการเรียน และศึกษาความคิดเห็นของนักเรียนที่เรียนด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน วิชาการออกแบบเทคโนโลยี เรื่อง ระบบทางเทคโนโลยี กลุ่มตัวอย่าง จำนวน 39 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย บทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน แบบทดสอบก่อนเรียนและแบบทดสอบความคิดเห็นของนักเรียน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าประสิทธิภาพ E1/E2 ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) บทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน วิชาการออกแบบเทคโนโลยี เรื่อง ระบบทางเทคโนโลยี มีประสิทธิภาพ 81.78/78.00 เป็นไปตามเกณฑ์ที่กำหนด 80/80 (2) นักเรียนที่เรียนด้วยบทเรียคอมพิวเตอร์ช่วยสอน วิชาการออกแบบเทคโนโลยี เรื่อง ระบบทางเทคโนโลยีมีความก้าวหน้าทางการเรียนเพิ่มขึ้นอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (3) นักเรียนมีความคิดเห็นว่าบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน วิชาการออกแบบเทคโนโลยี เรื่อง ระบบทางเทคโนโลยี มีความเหมาะสมในระดับมากth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectคอมพิวเตอร์--กิจกรรมการเรียนการสอนth_TH
dc.subjectคอมพิวเตอร์--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)--การสอนด้วยสื่อth_TH
dc.subjectการออกแบบ--คอมพิวเตอร์ช่วยการสอนth_TH
dc.subjectการสอนด้วยสื่อ--แบบเรียนสำเร็จรูปth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--เทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษาth_TH
dc.titleการพัฒนาบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน วิชาการออกแบบเทคโนโลยี เรื่อง ระบบทางเทคโนโลยี สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนนวมินทราชินูทิศ สตรีวิทยา 2 กรุงเทพมหานครth_TH
dc.title.alternativeDevelopment of a computer assisted instruction program in the Technology design course on the topic of Technological System for Mathayom Suksa I students of Nawamintrachinuthit Satriwittaya 2 School in Bangkok Metropolisen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this research were (1) to develop a computer assisted instruction program in the Technology Design Course on the topic of Technological System for Mathayom Suksa I students based on the pre-determined efficiency criterion; (2) to study the learning progress of students who learned from the computer assisted instruction program in the Technology Design Course on the topic of Technological System; and (3) to study opinions of the students who learned from the computer assisted instruction program in the Technology Design Course on the topic of Technological System. The research sample consisted of 39 Mathayom Suksa I students of Nawamintrachinuthit Satriwittaya 2 School in Bangkok Metropolis during the second semester of the 2019 academic year, obtained by cluster sampling. The employed research instruments comprised (1) a computer assisted instruction program in the Technology Design Course on the topic of Technological System; (2) two parallel forms of a learning achievement test for pre-testing and post-testing; and (3) a questionnaire on student’s opinions toward the computer assisted instruction program. Statistics employed for data analysis were the E1/E2 efficiency index, mean, standard deviation, and t-test. Research findings showed that (1) the developed computer assisted instruction program in the Technology Design Course on the topic of Technological System was efficient at 81.78/78.00, thus meeting the pre-determined 80/80 efficiency criterion; (2) the students who learned from the computer assisted instruction program in the Technology Design Course on the topic of Technological System achieved learning progress significantly at the .05 level of statistical significance; and (3) the students had opinions that the computer assisted instruction program in the Technology Design Course on the topic of Technological System was appropriate at the high level.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
162833.pdfเอกสารฉบับเต็ม26.52 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons