Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11768
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | สมบัติ พันธวิศิษฏ์ | th_TH |
dc.contributor.author | รัชนี สมานชื่น, 2515- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษา | th_TH |
dc.date.accessioned | 2024-03-21T07:52:38Z | - |
dc.date.available | 2024-03-21T07:52:38Z | - |
dc.date.issued | 2558 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11768 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ศ.ม. (เศรษฐศาสตร์))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2558 | th_TH |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) สต็อกทุนภาครัฐด้านโครงสร้างพื้นฐานสต็อกทุนภาคเอกชนและแรงงานกับผลิตภัณฑ์มวลรวมในประเทศ ในช่วงปี 2525-2554 2) ความสัมพันธ์ระหว่างสต็อกทุนภาครัฐด้านโครงสร้างพื้นฐาน สต็อกทุนภาคเอกชนและแรงงานที่มีต่อผลิตภัณฑ์มวลรวมภายในประเทศ และสาขาการผลิต 3 สาขา คือ สาขาเกษตรกรรม สาขาอุตสาหกรรม และสาขาการคมนาคมขนส่งและสื่อสาร ผลการวิจัยพบว่า 1) สต็อกทุนภาครัฐด้านโครงสร้างพื้นฐาน สต็อกทุนภาคเอกชนและแรงงานมีจำนวนเพิ่มขึ้นในช่วงปี 2525-2554 มีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกับผลิตภัณฑ์มวลรวมในประเทศ 2) สต็อกทุนภาครัฐด้านโครงสร้างพื้นฐาน มีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกับผลผลิตสาขาเกษตรกรรม สาขาอุตสาหกรรม และสาขาการคมนาคมขนส่งและสื่อสาร สต็อกทุนภาคเอกชนมีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกับผลผลิตสาขาอุตสาหกรรม และสาขาการคมนาคมขนส่งและสื่อสาร แรงงานมีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกับผลผลิตสาขาเกษตรกรรม สาขาอุตสาหกรรม และสาขาการคมนาคมขนส่งและสื่อสาร สต็อกทุนภาครัฐด้านโครงสร้างพื้นฐานมี อิทธิพลต่อผลผลิตสาขาการคมนาคมขนส่งและสื่อสารมากที่สุด สต็อกทุนภาคเอกชนมีอิทธิพลต่อผลผลิตสาขาอุตสาหกรรมมากที่สุด และแรงงานมีอิทธิพลต่อผลผลิตสาขาอุตสาหกรรมมากที่สุด | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.relation.uri | https://www.doi.org/10.14457/STOU.the.2015.36 | - |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | ตลาดทุน--ไทย | th_TH |
dc.subject | หุ้นและการเล่นหุ้น | th_TH |
dc.subject | ผลิตภัณฑ์มวลรวมในประเทศ | th_TH |
dc.title | ความสัมพันธ์ระหว่างสต็อกทุนภาครัฐด้านโครงสร้างพื้นฐาน สต็อกทุนภาคเอกชน และแรงงาน กับผลิตภัณฑ์มวลรวมในประเทศ ในช่วงปี 2525-2554 | th_TH |
dc.title.alternative | Relationships between public capital stock on infrastructure, private capital stock and labour on gross domestic product from 1982 to 2011 | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.identifier.DOI | 10.14457/STOU.the.2015.36 | - |
dc.degree.name | เศรษฐศาสตรมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาเศรษฐศาสตร์ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The objectives of this study were to study: 1) the public capital stock on infrastructure, private capital stock, and labour on Gross Domestic Product (GDP) during the period from 1982 to 2011; 2) the relationships between the public capital stock on infrastructure, private capital stock and labour on GDP to analyze three production functions including agricultural, manufacturing, and transportation and communication. Descriptive and quantitative analysis were used in this study by using the time series secondary data of the infrastructure public capital stock, private stock, Thai labour and GDP from 1982 to 2011. The descriptive analysis was based on the content to identify the average and percentage while the quantitative analysis was based on the unit root and multiple regression analysis at 95% confident level. The results of this study showed that: 1) the public capital stock on infrastructure, private capital stock and labour were increased from 1982 to 2011 which was related to GDP in the same direction; 2) The public capital stock on infrastructure and labour had affected to all production functions (GDP, agricultural sector, manufacturing sector, and transportation and communication sector). The private capital stock not only had affected on manufacturing sector but also transportation and communication sector. The public capital stock on infrastructure had the most effect to transportation and communication sector while the private capital stock and labour had the most effect on manufacturing sector. | en_US |
Appears in Collections: | Econ-Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
149532.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 12.16 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License