Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11995
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรางคณา โตโพธิ์ไทย, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorภาณุวัฒน์ ศักดิ์นิรัน, 2526--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2024-05-17T03:16:10Z-
dc.date.available2024-05-17T03:16:10Z-
dc.date.issued2564-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11995-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) พัฒนาแอปพลิเคชันบนระบบปฏิบัติการแอนดรอยด์ วิชาวิทยาศาสตร์ เรื่อง แหล่งน้ำและการใช้ประโยชน์ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 ให้มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ที่กำหนด (2) ศึกษาความก้าวหน้าทางการเรียนของนักเรียนที่เรียนด้วยแอปพลิเคชันบนระบบปฏิบัติการแอนดรอยด์ วิชาวิทยาศาสตร์ เรื่อง แหล่งน้ำและการใช้ประโยชน์ และ (3) ศึกษาความคิดเห็นของนักเรียนที่เรียนด้วยแอปพลิเคชันบนระบบปฏิบัติการแอนดรอยด์ วิชาวิทยาศาสตร์ เรื่อง แหล่งน้ำและการใช้ประโยชน์ ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) แอปพลิเคชันบนระบบปฏิบัติการแอนดรอยด์ วิชาวิทยาศาสตร์ เรื่องแหล่งน้ำและการใช้ประโยชน์ มีประสิทธิภาพ 80.22 / 81.33 เป็นไปตามเกณฑ์ที่กำหนด 80 / 80 (2) นักเรียนที่เรียนด้วยแอปพลิเคชันบนระบบปฏิบัติการแอนดรอยด์ วิชาวิทยาศาสตร์ เรื่อง แหล่งน้ำและการใช้ประโยชน์มีความก้าวหน้าทางการเรียนเพิ่มขึ้นอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (3) นักเรียนมีความคิดเห็นต่อแอปพลิเคชันบนระบบปฏิบัติการแอนดรอยด์ วิชาวิทยาศาสตร์ เรื่อง แหล่งน้ำและการใช้ประโยชน์ มีความเหมาะสมอยู่ในระดับเหมาะสมมาก (X=3.94, S.D .= 0.88) โดยข้อที่มีค่าเฉลี่ยสูงที่สุด ได้แก่ การจัดวางส่วนประกอบต่างๆ บนหน้าจอของแอปพลิเคชันมีความสมดุลเหมาะสมth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectโปรแกรมประยุกต์บนอุปกรณ์เคลื่อนที่th_TH
dc.subjectแอนดรอยด์ (ระบบปฏิบัติการคอมพิวเตอร์)th_TH
dc.subjectวิทยาศาสตร์--การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา)th_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--เทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษาth_TH
dc.titleการพัฒนาแอปพลิเคชันบนระบบปฏิบัติการแอนดรอยด์ วิชา วิทยาศาสตร์ เรื่อง แหล่งน้ำและการใช้ประโยชน์ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนเทศบาลพระพุทธบาท จังหวัดสระบุรีth_TH
dc.title.alternativeDevelopment of application on Android Operation System on the science course topic of water sources and their utilization for grade 5 students of Tessaban Phra Bhuddhabada School in Saraburi Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this research was to (1) to Development an Application on Android Operation System on the Science Course Topic of Water Sources and Their Utilization for Grade 5 an efficiency standard ( 2) to study the learning progress of students who learned from the Application on Android Operation System on the Science Course Topic of Water Sources and Their Utilization; and ( 3) to study the opinions of students who learned from Application on Android Operation System on the Science Course Topic of Water Sources and Their Utilization. The research sample comprised 39 students in Grade 5 at Second semester of 2020 of Tessaban Phra Bhuddhabada School, obtained by cluster random sampling. The employed research instruments comprised (1) an Application on Android Operation System on the Science Course Topic of Water Sources and Their Utilization; (2) two parallel forms of an achievement test for pre-testing and post-testing; and ( 3) a questionnaire on student’s opinions toward the Application on Android Operation System on the Science Course Topic of Water Sources and Their Utilization. Statistics for data analysis were the E1/E2 efficiency index, mean, standard deviation, and t-test. Research findings showed that (1) the developed an Application on Android Operation System on the Science Course Topic of Water Sources and Their Utilization was efficient at 80.22/81.33, thus meeting the set efficiency criterion of 80/80; (2) the students who learned from the Application on Android Operation System on the Science Course Topic of Water Sources and Their Utilization achieved learning progress significantly at the .05 level; and (3) the students had opinions that the Application on Android Operation System on the Science Course Topic of Water Sources and Their Utilization was appropriate at the high level, The question issue with the highest average in this area was application design. arrangement of components On the screen of the application there is a decent balance ( X = 4.60, S.D. = 0.49).en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FULLTEXT.pdfเอกสารฉบับเต็ม26.85 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons