Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12423
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | บริบูรณ์ ปิ่นประยงค์ | th_TH |
dc.contributor.author | ยศวัฒน์ สมศรีพลอย | - |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2024-07-04T07:55:56Z | - |
dc.date.available | 2024-07-04T07:55:56Z | - |
dc.date.issued | 2561 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12423 | - |
dc.description.abstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาความเป็นไปได้ของโครงการลงทุนใน ด้านการตลาด ด้านเทคนิค ด้านการบริหาร ด้านสิ่งแวดล้อม และด้านการเงิน (2) ประเมินความ คุ้มค่าของโครงการลงทุน วิธีดำเนินการศึกษา คือศึกษาข้อมูลทุติยภูมิ และวิเคราะห์ข้อมูลความเป็นไปได้ของโครงการจากปัจจัยหลัก 5 ด้าน ได้แก่ ด้านการตลาด ด้านเทคนิค ด้านการบริการ ด้านสิ่งแวดล้อม และด้านการเงิน ผลการศึกษาพบว่า โครงการนี้มีความเป็นไปได้ที่จะลงทุนโดย (1) ด้านการตลาด พบว่า ประชาชนที่อาศัยอยู่ในเขตลาดพร้าวมีแนวโน้มเพิ่มขึ้น ซึ่งจะเห็นได้จากจำนวนบ้านจัดสรร อาคารพาณิชย์ และอพาร์ตเมนท์ให้เช่ามีจำนวนเพิ่มมากขึ้น ประกอบกับรายได้ของผู้ประกอบการเดิมในแต่ละปี เพิ่มขึ้นประมาณ ร้อยละ 50-60 ด้านเทคนิคพบว่าร้านซักอบรีด ตั้งอยู่บนถนน ลาดพร้าว-วังหิน ซึ่งเชื่อมต่อกบถนนหลายสาย มีความสะดวกในการให้บริการ ด้านการบริหาร พบว่า ร้านซักอบรีด บริหารงานโดยเจ้าของคนเดียว มีพนักงานซักอบรีด และพนักงานรับส่งเสื้อผ้า อำนวยความสะดวก ด้านสิ่งแวดล้อม พบว่า ร้านซักอบรีดใช้ไฟฟ้าและน้ำในปริมาณค่อนข้างสูง รวมทั้งต้องจัดเตรียมบริเวณและอุปกรณ์สำหรับปล่อยน้ำเสียสู่ภายนอก สำหรับด้านการเงินเป็นการประเมินค่าโครงการลงทุนโดยพิจารณาถึงความเสี่ยงของโครงการ โครงการนี้มีระยะเวลาคืนทุน 1 ปี 9 เดือน มูลค่าปัจจุบันสุทธิเป็ นบวกเท่ากบ 3,318, 036 บาท และอัตราผลตอบแทนจากโครงการ เท่ากบ 67.51 % (2) โครงการลงทุนมีความคุ้มค่าโดยอัตราส่วนผลประโยชน์ที่ได้ต่อต้นทุนเท่ากับ 1.12 เท่า และมูลค่าเพิ่มทางเศรษฐศาสตร์เป็นบวก | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | - |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | ตู้เกม | th_TH |
dc.subject | การตลาด--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.title | ปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่มีความสัมพันธ์กับการใช้บริการตู้เกมในอำเภอเมือง จังหวัดนครสวรรค์ | th_TH |
dc.title.alternative | Marketing mix factors affecting the use of game cabinet services at Mueang District in Nakhon Sawan Province | en_US |
dc.type | Thesis | th_TH |
dc.degree.name | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The objectives of this study were (1) to study the behavior of Use of game cabinet services at Mueang District in Nakhon Sawan Province (2) to study personal factors affecting the use of game cabinet services at Mueang District in Nakhon Sawan Province (3) to study the marketing mix factors affecting the use of game cabinet services at Mueang District in Nakhon Sawan Province, and (4) to study the relationship between personal factors and marketing mix factors affecting the use of game cabinet services at Mueang District in Nakhon Sawan Province. This study was a survey research. Population was persons who used to play game cabinet services at Mueang District in Nakhon Sawan Province. Sample size was calculated by Taro Yamane and obtained 420 persons with simple sampling method. Frequency, percentage, mean, standard deviation and Chi – square test were used for data analysis. The results showed that (1) most of the samples played game cabinet services at persons who influenced the decision to play was themselves with the reason for fun and played during waiting for friends, played 1 video arcade per time and played 1-3 time(s) a month and spent 30-40 baht a time (2) personal factor affecting the use of game cabinet services was gender. Female aged between 15-18 years used more than male (3) marketing mix factors in term of distribution channel regarding the easy-to-see area and accessible area affecting the use of game cabinet services at Mueang District in Nakhon Sawan Province, and (4) personal factors in the aspect of age, education level, career | en_US |
Appears in Collections: | Manage-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
160374.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 12.57 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License