Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12459
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorกิ่งพร ทองใบth_TH
dc.contributor.advisorอโณทัย งามวิชัยกิจth_TH
dc.contributor.authorเดชา ลลิตอนันต์พงศ์-
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2024-07-09T07:33:16Z-
dc.date.available2024-07-09T07:33:16Z-
dc.date.issued2563-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12459-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (บธ.ม.(บริหารธุรกิจ))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2563th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ระดับการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงพยาบาลเอกชนขนาดใหญ่ของผู้ใช้บริการชาวไทยในเขตกรุงเทพมหานครภายหลังการเกิระบาดของเชื้อโรคโควิด-19 (2) ส่วนประสมการคลาดที่เกี่ยวกับการคัดสินใจเลือกใช้บริการโรงพยาบาลเอกชนขนาดใหญ่ของผู้ใช้บริการชาวไทย ในเขตกรุงเทพมหานคร ภายหลังการเกิดระบาดของเชื้อโรคโควิด-19 (3) อิทธิพลของส่วนประสบการคลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการโรงพยาบาลเอกชนขนาดใหญ่ของผู้ใช้บริการผลการวิจัยพบว่า (1) ค่าเฉลี่ยระดับความสำคัญของเหตุผลการเลือกใช้บริการโรงพยาบาลเอกชนขนาดใหญ่ของผู้ใช้บริการอยู่ในระดับความสำคัญมาก เฉลี่ยและระดับความสำคัญของการวิเคราะห์ ข้อมูลปัจจัยส่วนประสมการตลาดกับเหตุผลการเลือกใช้บริการโรงพยาบาลเอกชนขนาคใหญ่ของผู้ใช้บริการอยู่ในระดับความสำคัญมาก (2) ปังจัยส่วนประสมการตลาดกับเหตุผลการเลือกใช้บริการ โรงพยาบาลเอกชนขนาดใหญ่มีความสัมพันธ์ในระดับมาก ผู้ใช้บริการที่มีปัจจัยส่วนบุคคลที่ต่างกันมีระดับความสำคัญของเหตุผลการเลือกใช้บริการโรงพยาบาลเอกชนขนาดใหญ่แตกต่างกัน ผู้ใช้บริการที่มีอายุ อาชีพ สิทธิการรักษาพยาบาลแตกต่างกันมีระดับความสำคัญของเหตุผลการเลือกใช้บริการโรงพยาบาลเอกชนขนาดใหญ่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 05 ปังจัยส่วนบุคคล ด้านอาชีพรับราชการหรือพนักงานรัฐวิสาหกิจ และ ด้านอายุ 20-30 ปี อธิบายระดับเหตุผลการเลือกใช้บริการโรงพยาบาลเอกชนขนาดใหญ่ ร้อยละ 5.8 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 (3) ปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อ การตัดสินใจใช้บริการโรงพยาบาลเอกชนขนาดใหญ่ ได้แก่ กลยุทธ์ด้านกระบวนการ ด้านราคา ด้านสถานที่ สิ่งแวดล้อมทางกายภาพโดยสามารถร่วมอธิบายระดับเหตุผลการเลือกใช้บริการโรงพยาบาลเอกชนขนาดใหญ่ ได้ ร้อยละ 71 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectโรงพยาบาลเอกชน--ความพอใจของผู้ใช้บริการth_TH
dc.subjectโรงพยาบาล--ความพอใจของผู้ใช้บริการth_TH
dc.titleปัจจัยที่ส่งผลต่อการเลือกใช้บริการโรงพยาบาลเอกชนขนาดใหญ่ของผู้ใช้บริการชาวไทยในเขตกรุงเทพมหานครภายหลังการเกิดระบาดของเชื้อโรคโควิด-19th_TH
dc.title.alternativeFactors influencing decision making to use large private hospitals of Thai patients in Bangkok after COVID-19 outbreaken_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe research was aimed: (1) to study the level of decision making to use large private hospitals of Thai patients in Bangkok after COVID-19 outbreak (2) to study the marketing mixes related to the level of decision making of use large private hospitals of Thai patients in Bangkok after COVID-19 (3) to study the marketing mixes influencing decision making to use large private hospitals of Thai patients in Bangkok after COVID-19 outbreak. This research was survey research. The population was 8,757,843 Thai patients who ever used large private hospitals in Bangkok. The sample size was calculated by Taro Yamane for 440 samples. A questionnaire was used as a research instrument for data collection. The analysis statistics were descriptive statistics including frequency, percentage, mean, standard deviation as well as inferential statistics including t-test, one-way ANOVA, Pearson correlation multiple regression analysis. The results revealed that: (1) The average important level of decision-making reason to use large private hospitals of Thai patients in Bangkok after COVID-19 outbreak was at a high level. The average and the overall important level of marketing mixes to use large private hospitals of Thai patients in Bangkok after COVID-19 outbreak was at a high level. (2) The correlation between marketing mixes factors and decision-making reason to use large private hospitals was at high level. The users with different personal factors had different important level of decision-making reason to use large private hospitals . The users with the differences in age, occupation and medicare benefit scheme had the statistically significant differences in important level of decision-making reason to use large private hospitals at the 0.05. The personal factors of occupation of civil servants , state enterprises and age between 20-30 year combinedly explained 5.8% of decision-making reason to use large private hospitals at the 0.05. (3) Marketing mixes affected the level of decision making of use large private hospitals were process ,price ,place and physical evidence factors combinedly explained 71 % of decision making to use large private hospitals with statistically significance at the 0.05 level.en_US
Appears in Collections:Manage-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
167555.pdfเอกสารฉบับเต็ม22.72 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons