Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13206
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNAPHAT SAKONGen
dc.contributorนภัส สาฆ้องth
dc.contributor.advisorManaphan Charnsilpen
dc.contributor.advisorมนพันธ์ ชาญศิลป์th
dc.contributor.otherSukhothai Thammathirat Open Universityen
dc.date.accessioned2025-01-24T08:25:26Z-
dc.date.available2025-01-24T08:25:26Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued27/5/2024
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13206-
dc.description.abstractThe objectives of this research were 1) to study the level of management of learning organization of schools; and 2) to compare the level of management of learning organization of schools under Phetchabun Primary Educational Service Area Office 2 as classified by school size.               The research sample consisted of 285 teachers in schools under Phetchabun Primary Educational Service Area Office 2 obtained by stratified random sampling based on school size.  The sample size was determined based on Krejcie and Morgan’s Sample Size Table.  The employed research tool was a rating scale questionnaire on management of learning organization, with reliability coefficient of .97. Statistics employed for data analysis were the frequency, percentage, mean, standard deviation, and t-test.               The research findings revealed that 1) both the overall and specific aspects of management of learning organization of the schools were rated at the high level; the specific aspects of management of learning organization could be ranked from top to bottom based on their rating means as follows: the knowledge management; the application of technology; the transformation of organization; the empowering of the organization members; and the learning dynamics, respectively; and 2) schools of different sizes did not significantly differ in their levels of management of learning organization.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งมีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาระดับการบริหารองค์การแห่งการเรียนรู้ของสถานศึกษา และ 2) เปรียบเทียบการบริหารองค์การแห่งการเรียนรู้ของสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาเพชรบูรณ์ เขต 2 จำแนกตามขนาดสถานศึกษา               กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ ครูในสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาเพชรบูรณ์ เขต 2 จำนวน 285 คน ได้มาโดยการกำหนดขนาดกลุ่มตัวอย่างตามตารางของเครจซี่และมอร์แกน จากนั้นใช้วิธีการสุ่มแบบแบ่งชั้นตามขนาดของสถานศึกษา เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสอบถามแบบมาตรประมาณค่าเกี่ยวกับการบริหารองค์การแห่งการเรียนรู้ มีค่าความเที่ยงเท่ากับ .97 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยพบว่า 1) การบริหารองค์การแห่งการเรียนรู้ของสถานศึกษา โดยภาพรวมและรายด้านอยู่ในระดับมาก เรียงลำดับค่าเฉลี่ยจากมากไปน้อย ได้แก่ การจัดการความรู้ การประยุกต์ใช้เทคโนโลยี การปรับเปลี่ยนองค์การ การเอื้ออำนาจให้แก่สมาชิกในองค์การ และพลวัตรการเรียนรู้ ตามลำดับ และ 2) ผลการเปรียบเทียบการบริหารองค์การแห่งการเรียนรู้ของสถานศึกษา จำแนกตามขนาดสถานศึกษา พบว่า การบริหารองค์การแห่งการเรียนรู้ของสถานศึกษาขนาดแตกต่างกันไม่มีความแตกต่างกันth
dc.language.isoth
dc.publisherSukhothai Thammathirat Open University
dc.rightsSukhothai Thammathirat Open University
dc.subjectการบริหารองค์การแห่งการเรียนรู้  ประถมศึกษาth
dc.subjectManagement of learning organizationen
dc.subjectPrimary educationen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.titleManagement of Learning Organization of Schools under Phetchabun Primary Educational Service Area office 2en
dc.titleการบริหารองค์การแห่งการเรียนรู้ของสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาเพชรบูรณ์ เขต 2th
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการศึกษาค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorManaphan Charnsilpen
dc.contributor.coadvisorมนพันธ์ ชาญศิลป์th
dc.contributor.emailadvisor[email protected]
dc.contributor.emailcoadvisor[email protected]
dc.description.degreenameMaster of Education in Educational Administration (M.Ed. (Educational Administration))en
dc.description.degreenameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต แขนงวิชาบริหารการศึกษา (ศษ.ม. (บริหารการศึกษา))th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineMaster of Education (Educational Administration)en
dc.description.degreedisciplineศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต แขนงวิชาบริหารการศึกษาth
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2642300780.pdf1.77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.