Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13331
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorKORNNITSA CHAROENSUKen
dc.contributorกรนิชสา เจริญสุขth
dc.contributor.advisorChatchapon Songsoonthornwongen
dc.contributor.advisorชัชพล ทรงสุนทรวงศ์th
dc.contributor.otherSukhothai Thammathirat Open Universityen
dc.date.accessioned2025-01-24T08:37:32Z-
dc.date.available2025-01-24T08:37:32Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued28/12/2024
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13331-
dc.description.abstractThis study aims to (1) study personal factors of Thai tourists selecting campsite services in Kaeng Khoi District, Saraburi Province; (2) compare decision on selecting campsite services in Kaeng Khoi District, Saraburi Province, classified by personal factors of tourists; and (3) analyze marketing mix factors that affect decision to select campsite services in Kaeng Khoi District. Saraburi Province.                    This study was quantitative research. The population used in this study was un-known 20-75 years old tourists who used campsites services in Kaeng Khoi District, Saraburi Province. The sample size was determined by W.G. Cochran formula as a total of 400 people using random sampling method. A research tool used was a questionnaire. The statistics used for data analysis were descriptive statistics including frequency, percentage and mean, standard deviation and inferential statistics which were one-way analysis of variance and multiple regression analysis.                 The results of the study found that (1) Most Thai tourists who used campsite services in Kaeng Khoi District, Saraburi Province were male, and aged between 20-39 years old. They were single, had a bachelor's degree, worked as private employees, and had a monthly income between 20,001- 30,000 baht. (2) Tourists with personal factors in terms of different marital status decided differently to use campsite services in Kaeng Khoi District, Saraburi Province with statistical significance at the 0.05 level. (3) The importance level of overall marketing mix factors  in decision to use campsite services in Kaeng Khoi District, was at a high level. (4) The marketing mix factors affecting decision to use campsite services in Kaeng Khoi District, were people, place, and service process, respectively.  They explain 10.3 percent of the variation in decision on selecting campsite services.en
dc.description.abstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์ (1) เพื่อศึกษาลักษณะส่วนบุคคลของนักท่องเที่ยวชาวไทยที่มาใช้บริการลานกางเต็นท์เอกชนในอำเภอแก่งคอย จังหวัดสระบุรี (2) เพื่อศึกษาเปรียบเทียบการตัดสินใจเลือกใช้บริการลานกางเต็นท์ในอำเภอแก่งคอยจังหวัดสระบุรี จำแนกตามลักษณะส่วนบุคคลของนักท่องเที่ยว (3) เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการลานกางเต็นท์เอกชนในอำเภอแก่งคอย จังหวัดสระบุรี                 การศึกษานี้เป็นการศึกษาเชิงปริมาณ ประชากรที่ศึกษา คือ นักท่องเที่ยวชาวไทย อายุตั้งแต่ 20 ปี จนถึง 75 ปี ที่มาใช้บริการลานกางเต็นท์ในอำเภอแก่งคอย จังหวัดสระบุรี อย่างน้อย 1 คืน ซึ่งไม่ทราบจำนวนประชากรที่แน่นอน กำหนดขนาดกลุ่มตัวอย่างโดยใช้สูตรของคอร์แครน ได้ขนาดกลุ่มตัวอย่างจำนวน 400 คน ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างตามความสะดวก เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือ แบบสอบถาม  วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา  ได้แก่  ค่าความถี่  ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ การทดสอบที การทดสอบแบบเอฟ และการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณ                  ผลการศึกษาพบว่า (1) นักท่องเที่ยวส่วนใหญ่ที่มาใช้บริการลานกางเต็นท์เอกชนในอำเภอแก่งคอย จังหวัดสระบุรี เป็นเพศชาย (ร้อยละ 67.5) มีอายุ 20-39 ปี (ร้อยละ 43.75) สถานภาพโสด (ร้อยละ  62.50) การศึกษาระดับปริญญาตรี (ร้อยละ 46.00) ประกอบอาชีพพนักงานเอกชน (ร้อยละ 22.50) และมีรายได้ต่อเดือนระหว่าง 20,001-30,000 บาท (ร้อยละ 25)  (2) นักท่องเที่ยวที่มีปัจจัยส่วนบุคคล ด้านสถานภาพการสมรสที่แตกต่างกัน มีการตัดสินใจเลือกใช้บริการลานกางเต็นท์เอกชน แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 (3) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดทั้ง 7 องค์ประกอบ มีความสำคัญต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการลานกางเต็นท์เอกชนอยู่ในระดับมาก (4) ส่วนประสมทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการลานกางเต็นท์เอกชนในอำเภอแก่งคอย จังหวัดสระบุรี มากที่สุด คือ บุคลากร สถานที่/ช่องทางการจัดจำหน่าย และกระบวนการให้บริการ ตามลำดับ อธิบายความผันแปรของการตัดสินใจเลือกใช้บริการลานกางเต็นท์ได้ร้อยละ 10.3th
dc.language.isoth
dc.publisherSukhothai Thammathirat Open University
dc.rightsSukhothai Thammathirat Open University
dc.subjectการตัดสินใจเลือกใช้บริการ ลานกางเต็นท์เอกชนในอำเภอแก่งคอย จังหวัดสระบุรีth
dc.subjectDecisionen
dc.subjectSelectingen
dc.subjectCampsite Servicesen
dc.subjectKaeng Khoi Districten
dc.subjectSaraburi Provinceen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationAccommodation and food service activitiesen
dc.titleFactors effecting Decision Making on Selecting Campsite Services in Kaeng Khoi District, Saraburi Provinceen
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการลานกางเต็นท์เอกชนในอำเภอแก่งคอย จังหวัดสระบุรีth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการศึกษาค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorChatchapon Songsoonthornwongen
dc.contributor.coadvisorชัชพล ทรงสุนทรวงศ์th
dc.contributor.emailadvisor[email protected]
dc.contributor.emailcoadvisor[email protected]
dc.description.degreenameMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต แขนงวิชาบริหารธุรกิจ (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineMaster of Business Administrationen
dc.description.degreedisciplineบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth
Appears in Collections:Manage-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2643003557.pdf1.33 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.