Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13360
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorWASINEE SALEENARKen
dc.contributorวศินี สาลีนาคth
dc.contributor.advisorKingporn Thongbaien
dc.contributor.advisorกิ่งพร ทองใบth
dc.contributor.otherSukhothai Thammathirat Open Universityen
dc.date.accessioned2025-01-24T08:37:41Z-
dc.date.available2025-01-24T08:37:41Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued24/9/2024
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13360-
dc.description.abstractThe objectives of this study were (1) to study the level of quality of working life of personnel in Office of the Teacher Civil Service and Educational Personnel Commission; (2) to study the level of organizational commitment of personnel in Office of the Teacher Civil Service and Educational Personnel Commission; (3) to compare organizational commitment of personnel in Office of the Teacher Civil Service and Educational Personnel Commission, classified by personal factors; and (4) to analyze factors of quality of working life that are related to organizational commitment.This study was quantitative research. The population was 318 personnel. The sample size was 177 samples determined by Yamane formula. A research instrument was a questionnaire. Statistical analysis include frequency, percentage, mean, standard deviation, t-test, one – way ANOVA and Pearson’s Correlation Coefficient.              The findings indicated that (1) an overview and all aspects of level quality of working life of personnel in Office of the Teacher Civil Service and Educational Personnel Commission was at the high level. Considering each aspect, it was found that constitutionalism was at the highest level whereas adequate and fair compensation was at the lowest level. (2) An overview and all aspects of level of organization commitment of personnel in Office of the Teacher Civil Service and Educational Personnel Commission was at a high level. Considering each aspect, it was found that willingness to exert considerable effort on behalf of the organization was at the highest level whereas the desire to maintain membership in the organization was at the lowest level. (3) The comparative organizational commitment classified by personal factors was found that gender, age, education, working experience and average monthly income were statistically significantly different at 0.05 levels. (4) Factors of quality of working life that were related to organizational commitment of personnel in Office of the Teacher Civil Service and Educational Personnel Commission statistically significant at 0.01 levels.en
dc.description.abstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ระดับคุณภาพชีวิตในการทำงานของบุคลากรสำนักงานคณะกรรมการข้าราชการครูและบุคลากรทางการศึกษา (2) ระดับความผูกพันต่อองค์การของบุคลากรสำนักงานคณะกรรมการข้าราชการครูและบุคลากรทางการศึกษา (3) การเปรียบเทียบระดับความผูกพันต่อองค์การของบุคลากรสำนักงานคณะกรรมการข้าราชการครูและบุคลากรทางการศึกษา จำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล (4) ความสัมพันธ์ระหว่างคุณภาพชีวิตในการทำงานกับความผูกพันต่อองค์การของบุคลากรสำนักงานคณะกรรมการข้าราชการครูและบุคลากรทางการศึกษาการศึกษานี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ ประชากร 318 คน กำหนดขนาดของกลุ่มตัวอย่างตามวิธีของ Yamane จำนวน 177 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาเป็นแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์เพียร์สันผลการศึกษา พบว่า (1) ระดับคุณภาพชีวิตในการทำงานของบุคลากรสำนักงานคณะกรรมการข้าราชการครูและบุคลากรทางการศึกษาในภาพรวมและรายด้าน อยู่ในระดับมาก โดยด้านที่มีค่าเฉลี่ยมากที่สุด คือ ลักษณะงานที่ตั้งอยู่บนฐานของกฎหมายหรือกระบวนการยุติธรรม และด้านที่มีค่าเฉลี่ยต่ำที่สุด คือ การได้รับค่าตอบแทนที่เพียงพอและยุติธรรม (2) ระดับความผูกพันต่อองค์การของบุคลากรสำนักงานคณะกรรมการข้าราชการครูและบุคลากรทางการศึกษาในภาพรวมและรายด้าน อยู่ในระดับมาก จำแนกตามรายด้าน พบว่า ด้านความเต็มใจที่จะทุ่มเทความพยายามอย่างมากเพื่อประโยชน์ขององค์การ มีค่าเฉลี่ยสูงสุด และด้านความปรารถนาอย่างแรงกล้าที่จะคงไว้ซึ่งความเป็นสมาชิกภาพขององค์การ มีค่าเฉลี่ยต่ำที่สุด (3) ผลการเปรียบเทียบระดับความผูกพันต่อองค์การของบุคลากรสำนักงานคณะกรรมการข้าราชการครูและบุคลากรทางการศึกษา จำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล พบว่า เพศ อายุ ระดับการศึกษา ประสบการณ์ทำงาน และรายได้เฉลี่ยต่อเดือน แตกต่างกัน มีความผูกพันต่อองค์การแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 (4) ปัจจัยคุณภาพชีวิตในการทำงานที่มีความสัมพันธ์กับความผูกพันต่อองค์การของบุคลากรสำนักงานคณะกรรมการข้าราชการครูและบุคลากรทางการศึกษา อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01th
dc.language.isoth
dc.publisherSukhothai Thammathirat Open University
dc.rightsSukhothai Thammathirat Open University
dc.subjectคุณภาพชีวิตในการทำงาน ความผูกพันต่อองค์การ สำนักงานคณะกรรมการข้าราชการครูและบุคลากรทางการศึกษาth
dc.subjectQuality of Working Lifeen
dc.subjectOrganizational Commitmenten
dc.subjectOffice of the Teacher Civil Service and Education Personnel Commissionen
dc.subject.classificationPsychologyen
dc.subject.classificationAdministrative and support service activitiesen
dc.titleQuality of Working Life and Organizational Commitment of Personnel in Office of the Teacher Civil Service and Educational Personnel Commissionen
dc.titleคุณภาพชีวิตในการทำงานกับความผูกพันต่อองค์การของบุคลากรสำนักงานคณะกรรมการข้าราชการครูและบุคลากรทางการศึกษาth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการศึกษาค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorKingporn Thongbaien
dc.contributor.coadvisorกิ่งพร ทองใบth
dc.contributor.emailadvisor[email protected]
dc.contributor.emailcoadvisor[email protected]
dc.description.degreenameMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต แขนงวิชาบริหารธุรกิจ (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineMaster of Business Administrationen
dc.description.degreedisciplineบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth
Appears in Collections:Manage-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2653000733.pdf1.34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.