Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13373
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNAMPUENG WONGTHONGen
dc.contributorน้ำผึ้ง วงศ์ทองth
dc.contributor.advisorAjjaree Limpamonten
dc.contributor.advisorอัจฉรีย์ ลิมปมนต์th
dc.contributor.otherSukhothai Thammathirat Open Universityen
dc.date.accessioned2025-01-24T08:37:45Z-
dc.date.available2025-01-24T08:37:45Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued1/11/2024
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13373-
dc.description.abstractThe objectives of this study were to examine (1) demographic factors of customers using services at Bangkok Bank in Bang Bua Thong District, Nonthaburi Province; (2) marketing mix factors for Bangkok Bank's life insurance products in Bang Bua Thong District, Nonthaburi Province; (3) customers' decisions to purchase life insurance at Bangkok Bank in Bang Bua Thong District, Nonthaburi Province; (4) differences in life insurance purchasing decisions of customers at Bangkok Bank in Bang Bua Thong District, Nonthaburi Province, classified by demographic factors; and (5) the impact of marketing mix factors on life insurance purchasing decisions of customers at Bangkok Bank in Bang Bua Thong District, Nonthaburi Province.This research employed a quantitative approach, targeting customers aged 20-80 who use services at Bangkok Bank in Bang Bua Thong District, Nonthaburi Province. The sample size of 400 was determined using Cochran’s method for unknown populations, with a multi-stage random sampling technique applied. Data analysis involved descriptive statistics, including frequency, percentage, mean, and standard deviation, as well as inferential statistics using one-way ANOVA and multiple linear regression analysis.The results showed that (1) the majority of respondents were female, aged 40-49 years, single, holding a bachelor’s degree, working as government officers or state enterprise employees, and with an average monthly income exceeding 50,000 baht; (2) the marketing mix factors for Bangkok Bank’s life insurance products in Bang Bua Thong District, Nonthaburi Province, were generally high, with personnel factors receiving the highest average, followed by product aspects, and the physical environment aspect receiving the lowest average; (3) life insurance purchasing decisions of customers using services at Bangkok Bank in Bang Bua Thong District, Nonthaburi Province, were at a high level; (4) demographic factors, including age, marital status, education level, occupation, and average monthly income, had a statistically significant impact on life insurance purchasing decisions of customers at Bangkok Bank in Bang Bua Thong District, Nonthaburi Province, at a significance level of 0.05; and (5) marketing mix factors, including price, place, promotion, and personnel, accounted for 43.50% of the variance in life insurance purchasing decisions of customers using services at Bangkok Bank in Bang Bua Thong District, Nonthaburi Province, at a statistical significance level of 0.05.en
dc.description.abstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ปัจจัยประชากรศาสตร์ของลูกค้าที่มาใช้บริการที่ธนาคารกรุงเทพ ในเขตบางบัวทอง จังหวัดนนทบุรี (2) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดของผลิตภัณฑ์ประกันชีวิตธนาคารกรุงเทพ ในเขตบางบัวทอง จังหวัดนนทบุรี (3) การตัดสินใจซื้อประกันชีวิตของลูกค้าที่มาใช้บริการธนาคารกรุงเทพ ในเขตบางบัวทอง จังหวัดนนทบุรี (4) เปรียบเทียบความแตกต่างของการตัดสินใจซื้อประกันชีวิตของลูกค้าที่มาใช้บริการธนาคารกรุงเทพ ในเขตบางบัวทอง จังหวัดนนทบุรี จำแนกตามปัจจัยประชากรศาสตร์ และ (5) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อประกันชีวิตของลูกค้าที่มาใช้บริการธนาคารกรุงเทพ ในเขตบางบัวทอง จังหวัดนนทบุรีการศึกษานี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ ประชากรคือ ลูกค้าที่ใช้บริการธนาคารกรุงเทพ เขตบางบัวทอง จังหวัดนนทบุรี อายุตั้งแต่ 20-80 ปี กำหนดขนาดของกลุ่มตัวอย่างตามวิธีคอแครน กรณีไม่ทราบจำนวนประชากร ได้ 400 คน ใช้วิธีการเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบสุ่มหลายขั้นตอน วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติพรรณนา ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติอนุมานด้วยวิธีการวิเคราะห์แปรปรวนทางเดียวและการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณเชิงเส้นตรงผลการศึกษาพบว่า (1) ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 40-49 ปี สถานภาพโสด ระดับการศึกษาปริญญาตรี ประกอบอาชีพข้าราชการ/พนักงานรัฐวิสาหกิจ และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนมากกว่า 50,000 บาท (2) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดของผลิตภัณฑ์ประกันชีวิตธนาคารกรุงเทพ ในเขตบางบัวทอง จังหวัดนนทบุรี ในภาพรวมและรายด้านอยู่ในระดับมาก ด้านที่มีค่าเฉลี่ยมากที่สุด คือ ด้านบุคลากร รองลงมา จะเป็นด้านผลิตภัณฑ์ น้อยที่สุด คือ ด้านสภาพแวดล้อมทางกายภาพ (3) การตัดสินใจซื้อประกันชีวิตของลูกค้าที่มาใช้บริการธนาคารกรุงเทพ ในเขตบางบัวทอง จังหวัดนนทบุรี อยู่ในระดับมาก (4) ปัจจัยประชากรศาสตร์ด้าน อายุ สถานภาพ ระดับการศึกษา อาชีพ และ รายได้เฉลี่ยต่อเดือนแตกต่างกันมีการตัดสินใจซื้อประกันชีวิตของลูกค้าที่มาใช้บริการธนาคารกรุงเทพ ในเขตบางบัวทอง จังหวัดนนทบุรี แตกต่างกันที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และ (5) ส่วนประสมทางการตลาดด้านราคา ด้านการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านบุคลากร มีผลต่อมีการตัดสินใจซื้อประกันชีวิตของลูกค้าที่มาใช้บริการธนาคารกรุงเทพ ในเขตบางบัวทอง จังหวัดนนทบุรี ร้อยละ 43.50 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05th
dc.language.isoth
dc.publisherSukhothai Thammathirat Open University
dc.rightsSukhothai Thammathirat Open University
dc.subjectส่วนประสมทางการตลาด การตัดสินใจซื้อประกันชีวิต ธนาคารกรุงเทพth
dc.subjectMarketing Mixen
dc.subjectLife Insurance Purchase Decisionen
dc.subjectBangkok Banken
dc.subject.classificationEconomicsen
dc.subject.classificationFinancial and insurance activitiesen
dc.titleFactors Affecting the Life Insurance Purchase Decision of Customers Using the Services of Bangkok Bank in Bang Bua Thong District, Nonthaburi Provinceen
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อประกันชีวิตของลูกค้าที่มาใช้บริการธนาคารกรุงเทพ ในเขตบางบัวทอง จังหวัดนนทบุรีth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการศึกษาค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorAjjaree Limpamonten
dc.contributor.coadvisorอัจฉรีย์ ลิมปมนต์th
dc.contributor.emailadvisor[email protected]
dc.contributor.emailcoadvisor[email protected]
dc.description.degreenameMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต แขนงวิชาบริหารธุรกิจ (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineMaster of Business Administrationen
dc.description.degreedisciplineบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth
Appears in Collections:Manage-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2653001673.pdf1.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.