Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13386
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorSuchittra Noijindaen
dc.contributorสุจิตรา น้อยจินดาth
dc.contributor.advisorAnothai Ngamvichaikiten
dc.contributor.advisorอโณทัย งามวิชัยกิจth
dc.contributor.otherSukhothai Thammathirat Open Universityen
dc.date.accessioned2025-01-24T08:37:49Z-
dc.date.available2025-01-24T08:37:49Z-
dc.date.created2025
dc.date.issued19/1/2025
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13386-
dc.description.abstractThis study aims to investigate (1) the demographic factors of consumers interested in herbal balm products in Thailand, (2) the marketing mix factors of the herbal balm product, Raksa Balm, (3) the purchasing decisions of consumers interested in Raksa Balm, (4) the comparison of purchasing decisions among consumers classified by demographic factors, and (5) the marketing mix factors influencing the purchasing decisions of consumers interested in Raksa Balm in Thailand.This research is a quantitative study, collecting data from a sample of 400 consumers interested in Thai herbal balm products. A questionnaire was used as the research instrument, and the data were analyzed using descriptive statistics, including frequency, percentage, mean, and standard deviation, as well as inferential statistics, such as t-tests, one-way ANOVA, and multiple regression analysis.The findings revealed that (1) most respondents were female, aged 20–29 years, single, employed as government officials, state employees, or employees of state enterprises, with a bachelor’s degree and a monthly income of 10,001–20,000 Baht. (2) The marketing mix factors of Raksa Balm were rated highly overall. (3) The purchasing decisions of consumers regarding Raksa Balm were rated highly overall. (4) Statistically significant differences in purchasing decisions were found based on consumers' marital status and monthly income at the 0.05 level. (5) The marketing mix factors related to product, price, and distribution channels were found to have a statistically significant influence on purchasing decisions at the 0.05 level.en
dc.description.abstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ของผู้บริโภคที่สนใจใช้ผลิตภัณฑ์ยาหม่องสมุนไพรในประเทศไทย (2) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดของผลิตภัณฑ์ยาหม่องสมุนไพรรักษ์ษาบาล์ม (3) การตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ยาหม่องสมุนไพรรักษ์ษาบาล์มของผู้บริโภคที่สนใจใช้ผลิตภัณฑ์ยาหม่องสมุนไพรในประเทศไทย (4) เปรียบเทียบการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ยาหม่องสมุนไพรรักษ์ษาบาล์มของผู้บริโภคที่สนใจใช้ผลิตภัณฑ์ยาหม่องสมุนไพรในประเทศไทยที่จำแนกด้วยปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ และ (5) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ยาหม่องสมุนไพรรักษ์ษาบาล์มของผู้บริโภคที่สนใจใช้ผลิตภัณฑ์ยาหม่องสมุนไพรในประเทศไทยการศึกษานี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ เก็บรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่าง คือ กลุ่มผู้บริโภคที่สนใจใช้ผลิตภัณฑ์ยาหม่องสมุนไพรไทยในประเทศไทย จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือวิจัยในการเก็บรวบรวมข้อมูลและใช้การวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ การแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ การทดสอบที (t-test) การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ความถดถอยแบบพหุคูณผลการศึกษาพบว่า (1) ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุอยู่ในช่วง 20 - 29 ปี มีสถานภาพโสด ประกอบอาชีพข้าราชการ/เจ้าหน้าที่ของรัฐ/พนักงานรัฐวิสาหกิจ มีการศึกษาอยู่ในระดับปริญญาตรี      มีระดับรายได้ต่อเดือน 10,001 – 20,000 บาท (2) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดของผลิตภัณฑ์        ยาหม่องสมุนไพรรักษ์ษาบาล์ม โดยภาพรวมอยู่ในระดับเห็นด้วยมาก (3) การตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์       ยาหม่องสมุนไพรรักษ์ษาบาล์มของผู้บริโภคที่สนใจใช้ผลิตภัณฑ์ยาหม่องสมุนไพรในประเทศไทย โดยภาพรวมอยู่ในระดับเห็นด้วยมาก (4) ปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ที่มีสถานภาพ และระดับรายได้ต่อเดือนที่แตกต่างกันมีการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ยาหม่องสมุนไพรรักษ์ษาบาล์มแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 (5) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านการจัดจำหน่าย ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ยาหม่องสมุนไพรรักษ์ษาบาล์มอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05th
dc.language.isoth
dc.publisherSukhothai Thammathirat Open University
dc.rightsSukhothai Thammathirat Open University
dc.subjectยาหม่องสมุนไพรth
dc.subjectสมุนไพรth
dc.subjectส่วนประสมทางการตลาดth
dc.subjectการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคth
dc.subjectHerbal Balmen
dc.subjectHerbalen
dc.subjectMarketing Mixen
dc.subjectConsumer Purchase Decisionen
dc.subject.classificationAgricultural and Biological Sciencesen
dc.subject.classificationHuman health and social work activitiesen
dc.subject.classificationMedical diagnostic and treatment technologyen
dc.titleMarketing Mix Factors Influencing The Purchase Decision of Raksa Balm’s Herbal Balm of Consumers in Thailanden
dc.titleปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ยาหม่องสมุนไพรรักษ์ษาบาล์ม (Raksa Balm) ของผู้บริโภคในประเทศไทยth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการศึกษาค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorAnothai Ngamvichaikiten
dc.contributor.coadvisorอโณทัย งามวิชัยกิจth
dc.contributor.emailadvisor[email protected]
dc.contributor.emailcoadvisor[email protected]
dc.description.degreenameMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต แขนงวิชาบริหารธุรกิจ (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineMaster of Business Administrationen
dc.description.degreedisciplineบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth
Appears in Collections:Manage-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2653001939.pdf1.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.