Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13415
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorsirimon suwannawongen
dc.contributorสิริมนต์ สุวรรณวงศ์th
dc.contributor.advisorKal Pinkesornen
dc.contributor.advisorกัลย์ ปิ่นเกษรth
dc.contributor.otherSukhothai Thammathirat Open Universityen
dc.date.accessioned2025-01-24T08:38:00Z-
dc.date.available2025-01-24T08:38:00Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued23/10/2024
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13415-
dc.description.abstractThe purposes of this study were (1) to investigate the opinion level of motivation factors among employees of Bitkub Online Co., Ltd.; (2) to investigate the opinion level of hygiene factors among employees of Bitkub Online Co., Ltd.; (3) to investigate the opinion level of performance efficiency among employees of Bitkub Online Co., Ltd., and (4) to test the influence of motivation factors and hygiene factors on performance efficiency.This research was a quantitative study. The population for this study was 460 employees of Bitkub Online Co., Ltd. The sample size of 214 was determined using Taro Yamane’s method. The data collection tool used was a questionnaire. The statistical methods for analysis included frequency, percentage, mean, standard deviation, and multiple regression analysis.The results of the study found that (1) employees had opinions on motivation factors at a high level. (2) Employees had opinions on performance efficiency at the highest level.  (3) Motivation factors in terms of career advancement and hygiene factors in terms of interpersonal relationships and work environment had a statistically significant influence on performance efficiency at the 0.05 level, and (4) together, these factors predicted 0.634 of the variance in performance efficiency.en
dc.description.abstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับปัจจัยจูงใจของพนักงาน บริษัท บิทคับ ออนไลน์ จำกัด (2) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับปัจจัยค้ำจุนของพนักงาน บริษัท บิทคับ ออนไลน์ จำกัด (3) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานของพนักงาน บริษัท บิทคับ ออนไลน์ จำกัด และ (4) ทดสอบอิทธิพลของปัจจัยจูงใจและปัจจัยค้ำจุนที่มีต่อประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานของพนักงาน บริษัท บิทคับ ออนไลน์ จำกัด การศึกษานี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ ประชากรที่ใช้ในการศึกษาคือพนักงาน บริษัท                บิทคับ ออนไลน์ จำกัด จำนวน 460 คน ผู้ศึกษากำหนดขนาดของกลุ่มตัวอย่างด้วยวิธีของทาโร  ยามาเน ที่ระดับความเชื่อมั่น 95% ได้กลุ่มตัวอย่างจำนวน 214 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลคือแบบสอบถาม และสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณผลการศึกษาพบว่า (1) พนักงานมีความคิดเห็นเกี่ยวกับปัจจัยจูงใจโดยรวมอยู่ในระดับมาก (2) พนักงานมีความคิดเห็นเกี่ยวกับปัจจัยค้ำจุนโดยรวมอยู่ในระดับมาก (3) พนักงานมีความคิดเห็นเกี่ยวกับประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานโดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด และ (4) ปัจจัยจูงใจด้านความก้าวหน้าในการทำงาน และปัจจัยค้ำจุนด้านความสัมพันธ์ระหว่างบุคคล และด้านสภาพแวดล้อมในการทำงาน มีอิทธิพลต่อประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานของพนักงาน บริษัท                 บิทคับ ออนไลน์ จำกัด อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยสามารถรวมกันพยากรณ์ประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานของพนักงานได้ร้อยละ 63.40th
dc.language.isoth
dc.publisherSukhothai Thammathirat Open University
dc.rightsSukhothai Thammathirat Open University
dc.subjectปัจจัยจูงใจ ปัจจัยค้ำจุน ประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานth
dc.subjectMotivation Factorsen
dc.subjectHygiene Factorsen
dc.subjectPerformance Efficiencyen
dc.subject.classificationPsychologyen
dc.subject.classificationAdministrative and support service activitiesen
dc.titleMotivation Influencing Performance Efficiency of Employees in Bitkub Online Company Limiteden
dc.titleแรงจูงใจที่มีอิทธิพลต่อประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานของพนักงาน บริษัท บิทคับ ออนไลน์ จำกัดth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการศึกษาค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorKal Pinkesornen
dc.contributor.coadvisorกัลย์ ปิ่นเกษรth
dc.contributor.emailadvisor[email protected]
dc.contributor.emailcoadvisor[email protected]
dc.description.degreenameMaster of Business Administration (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต แขนงวิชาบริหารธุรกิจ (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineMaster of Business Administrationen
dc.description.degreedisciplineบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth
Appears in Collections:Manage-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2653004073.pdf1.69 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.