Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13753
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorTASSANIYA KRAISORNSAWATen
dc.contributorทัศนียา ไกรสรสวัสดิ์th
dc.contributor.advisorAree Cheevakasemsooken
dc.contributor.advisorอารี ชีวเกษมสุขth
dc.contributor.otherSukhothai Thammathirat Open Universityen
dc.date.accessioned2025-01-24T09:05:30Z-
dc.date.available2025-01-24T09:05:30Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued11/10/2024
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/13753-
dc.description.abstractThis quasi-experimental study aimed 1) to study the pediatric electrocardiogram (PECG) interpretation skills of professional nurses before and after utilizing a web application, and 2) to compare these skills before and after the development of PECG interpretation skills by a web application.The participants were 14 purposively selected pediatric cardiac intensive care unit nurses. Two research instruments were used including 1) the web application for developing PECG interpretation skills with content validity ranging from 0.80 to 1.00; and 2) PECG interpretation quiz, and its reliability was 0.83. Data were analyzed by using descriptive statistics and the Wilcoxon matched-pairs signed-ranks test.The results revealed that: 1) overall pediatric ECG interpretation skills of the professional nurses before and after using the web application were at a moderate level and a very good level respectively. 2) Their PECG interpretation skills after using the web application were significantly higher than the prior at the level .01 (pen
dc.description.abstractการวิจัยกึ่งทดลองนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาทักษะการแปลผลคลื่นไฟฟ้าหัวใจในเด็กของพยาบาลวิชาชีพก่อนและหลังการใช้เว็บแอปพลิเคชัน และ 2) เปรียบเทียบทักษะการแปลผลคลื่นไฟฟ้าหัวใจในเด็กของพยาบาลวิชาชีพก่อนและหลังการพัฒนาทักษะการแปลผลคลื่นไฟฟ้าหัวใจในเด็กของพยาบาลวิชาชีพโดยผ่านเว็บแอปพลิเคชันกลุ่มตัวอย่าง เป็นพยาบาลวิชาชีพ งานห้องผู้ป่วยหนักกุมารเวชกรรมโรคหัวใจ โดยการคัดเลือกแบบเจาะจง จำนวน 14 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยประกอบด้วย 1) เว็บแอปพลิเคชันการแปลผลคลื่นไฟฟ้าหัวใจในเด็กของพยาบาลวิชาชีพ มีค่าความตรงเชิงเนื้อหาเท่ากับ 0.80 -1.00 และ 2) แบบทดสอบทักษะการแปลผลคลื่นไฟฟ้าหัวใจในเด็กของพยาบาลวิชาชีพ มีค่าความเที่ยงเท่ากับ 0.83 วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติพรรณนาและการทดสอบวิลคอกซัน แมชแพรส์ ซายน์แลงค์ผลการวิจัยพบว่า 1) พยาบาลวิชาชีพมีทักษะการแปลผลคลื่นไฟฟ้าหัวใจในเด็กก่อนและหลังการใช้เว็บแอปพลิเคชันโดยรวมอยู่ในระดับปานกลางและระดับดีมากตามลำดับ และ 2) พยาบาลวิชาชีพมีทักษะการแปลผลคลื่นไฟฟ้าหัวใจในเด็กหลังการใช้เว็บแอปพลิเคชันสูงกว่าก่อนใช้เว็บแอปพลิเคชันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01th
dc.language.isoth
dc.publisherSukhothai Thammathirat Open University
dc.rightsSukhothai Thammathirat Open University
dc.subjectทักษะการแปลผลคลื่นไฟฟ้าหัวใจ คลื่นไฟฟ้าหัวใจในเด็กเว็บแอปพลิเคชัน พยาบาลวิชาชีพth
dc.subjectElectrocardiogram interpretation skillen
dc.subjectPediatric electrocardiogramen
dc.subjectWeb applicationen
dc.subjectProfessional nurseen
dc.subject.classificationNursingen
dc.subject.classificationHuman health and social work activitiesen
dc.titleEffects of Developing Pediatric Electrocardiogram Interpretation Skills of Professional Nurses by Web Applicationen
dc.titleผลการพัฒนาทักษะการแปลผลคลื่นไฟฟ้าหัวใจในเด็กของพยาบาลวิชาชีพโดยผ่านเว็บแอปพลิเคชันth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorAree Cheevakasemsooken
dc.contributor.coadvisorอารี ชีวเกษมสุขth
dc.contributor.emailadvisor[email protected]
dc.contributor.emailcoadvisor[email protected]
dc.description.degreenameMaster of Nursing Science Nursing Administration (M.N.S. (Nursing Administration))en
dc.description.degreenameพยาบาลศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาการบริหารทางการพยาบาล (พย.ม. (การบริหารทางการพยาบาล))th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineMaster Nursing Scienceen
dc.description.degreedisciplineพยาบาลศาสตรมหาบัณฑิตth
Appears in Collections:Nurse-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2615100381.pdf3.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.