Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/2599
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอภิรักษ์ อนะมานth_TH
dc.contributor.authorเจนจิรา ไชยคงทอง, 2534-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-01-04T08:08:36Z-
dc.date.available2023-01-04T08:08:36Z-
dc.date.issued2563-
dc.identifier.urihttp://ir.stou.ac.th/handle/123456789/2599en_US
dc.description.abstractการศึกษาค้นคว้าอิสระนี้ มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อสร้างหนังสือส่งเสริมการอ่าน นิทานเพลงชาน้อง จังหวัดสุราษฎร์ธานี สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 และ 2) เพื่อตรวจสอบคุณภาพของหนังสือส่งเสริมการอ่าน ที่สร้างขึ้น ผู้ให้ข้อมูล ได้แก่ ผู้เชี่ยวชาญด้านภาษาไทยและด้านการสร้างหนังสือส่งเสริมการอ่าน จำนวน 3 คน และนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 จำนวน 10 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา คือ 1) หนังสือส่งเสริมการอ่าน เรื่อง นิทานเพลงชาน้อง จังหวัดสุราษฎร์ธานี 2) แบบประเมินคุณภาพหนังสือส่งเสริมการอ่านสาหรับผู้เชี่ยวชาญ และ 3) แบบประเมินคุณภาพหนังสือส่งเสริมการอ่านสาหรับนักเรียน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการศึกษา ปรากฏดังนี้ 1) หนังสือส่งเสริมการอ่านมีเนื้อหาประกอบด้วย นิทานเพลงชาน้อง จังหวัดสุราษฎร์ธานี จำนวน 10 เรื่อง แต่ละเรื่องมีคำอธิบายศัพท์ และกิจกรรมท้ายเรื่องได้แก่ กิจกรรมชวนน้องร้องตาม และคำถามชวนคิด และ 2) คุณภาพของหนังสือส่งเสริมการอ่าน มีดังนี้ (1) ผู้เขียวชาญประเมินคุณภาพของหนังสือทั้ง 6 ด้าน คือ ด้านเนื้อหา ด้านวิธีการนำเสนอด้านการใข้ภาษา ด้านการจัดรูปเล่ม ด้านการจัดหน้าและภาพประกอบ และด้านประโยชน์ที่ใด้รับมีความเหมาะสมอยู่ในระดับมากที่สุด และ (2) นักเรียนมีผลการประเมิน 6 ด้าน มีความความเหมาะสมอยู่ในระดับมากที่สุดth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์--การศึกษาเฉพาะกรth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectหนังสือth_TH
dc.subjectการส่งเสริมการอ่านth_TH
dc.subjectหนังสือและการอ่านth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--หลักสูตรและการสอนth_TH
dc.titleการสร้างหนังสือส่งเสริมการอ่าน นิทานเพลงชาน้อง จังหวัดสุราษฎร์ธานี สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5th_TH
dc.title.alternativeConstruction of reading enhancement book entitled Plang Cha Nong Folktales of Surat Thani Province for Grade 5 studentsen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตร์มหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this study were to 1) construct a reading enhancement book entitled Plang Cha Nong Folktales of Surat Thani Province for Grade 5 students; and 2) verify quality of the reading enhancement book that was constructed. The informants consisted of 3 experts on Thai language and on construction of reading enhancements books, and a group of 10 grade 5 students. The research instruments employed in this study comprised 1) a reading enhancement book entitled Plang Cha Nong Folktales of Surat Thani Province; 2) a reading enhancement book quality verification form for the experts and 3) a reading enhancement book quality verification form for the students. Statistics used for data analysis were percentage, mean, and standard deviation. Results of the study were as follows: 1) contents of the constructed reading enhancement book comprised ten stories of Plang Cha Nong folktales of Surat Thani province, each of which was completed with glossary, and end-of-story activities for example, sing together and thinking questions; and 2) results of quality verification of the constructed reading enhancement book were as follows; (1) Experts verified the quality of the book in 6 aspects namely contents, story presentation, language use, the book’s side, book’s layout and illustrations and benefits obtained as appropriate at the highest level; and (2) Students verified the book in 6 aspects as appropriate at the highest level.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FULLTEXT.pdfเอกสารฉบับเต็ม28.46 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons