Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/3143
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรัตนา ดวงแก้ว, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorบุบผา พรมหลง, 2522--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-02-10T03:23:17Z-
dc.date.available2023-02-10T03:23:17Z-
dc.date.issued2563-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/3143-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาภาวะผู้นำทางเทคโนโลยีของผู้บริหารสถานศึกษาในโรงเรียนขนาดเล็ก สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาสุราษฎร์ธานี เขต 2 (2) ศึกษาประสิทธิภาพการสอนของครูตามมาตรฐานการจัดการเรียนการสอนโดยใช้การศึกษาทางไกลผ่านดาวเทียมในโรงเรียนขนาดเล็ก สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาสุราษฎร์ธานีเขต 2 และ (3) ศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างภาวะผู้นำทางเทคโนโลยีของผู้บริหารสถานศึกษากับประสิทธิภาพการสอนของครูตามมาตรฐานการจัดการเรียนการสอนทางไกลผ่านดาวเทียมในโรงเรียนขนาดเล็ก ผลการวิจัยปรากฏดังนี้ (1) ภาวะผู้นำทางเทคโนโลยีของผู้บริหารสถานศึกษาในโรงเรียนขนาดเล็กตามการรับรู้ของครูโดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก (2) ประสิทธิภาพการสอนของครูตามมาตรฐานการจัดการเรียนการสอนโดยใช้การศึกษาทางไกลผ่านดาวเทียมในโรงเรียนขนาดเล็ก โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก และ(3) ภาวะผู้นำทางเทคโนโลยีของผู้บริหารสถานศึกษามีความสัมพันธ์เชิงบวกในระดับสูงกับประสิทธิภาพการสอนของครูตามมาตรฐานการจัดการเรียนการสอนโดยใช้การศึกษาทางไกลผ่านดาวเทียม อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาบริหารการศึกษา --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectภาวะผู้นำทางการศึกษาth_TH
dc.subjectการสอนในโรงเรียนประถมศึกษาth_TH
dc.subjectการศึกษาทางไกล--กิจกรรมการเรียนการสอน--ไทย--นครศรีธรรมราชth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--บริหารการศึกษาth_TH
dc.titleความสัมพันธ์ระหว่างภาวะผู้นำทางเทคโนโลยีของผู้บริหารสถานศึกษากับประสิทธิภาพการสอนของครูตามมาตรฐานการจัดการเรียนการสอนทางไกลผ่านดาวเทียมในโรงเรียนขนาดเล็ก สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษา สุราษฎ์ธานีเขต 2th_TH
dc.title.alternativeRelationship between school administrators' technological leadership and teachers' teaching efficiency according to standards for distance instructional management via satellite in small sized schools under Surat Thani Primary Educational Service Area Office 2en_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were (1) to study school administrators’ technological leadership in small sized schools under Surat Thani Primary Educational Service Area Office 2; (2) to study teachers’ teaching efficiency according to standards for distance instructional management via satellite in small sized schools under Surat Thani Primary Educational Service Area Office 2; and (3) to study the relationship between school administrators’ technological leadership and teachers’ teaching efficiency according to standards for distance instructional management via satellite in small sized schools. The sample consisted of 217 teachers from small sized schools under Surat Thani Primary Educational Service Area Office 2, all of whom were obtained by simple random sampling. The employed research instrument was a rating scale questionnaire dealing with data on school administrators’ technological leadership and teachers’ teaching efficiency according to standards for distance instructional management via satellite, with reliability coefficients of .98 and .96, respectively. Statistics employed for data analysis were the frequency, percentage, mean, standard deviation, and Pearson’s product-moment correlation coefficient. The research findings were as follows: (1) the overall technological leadership of school administrators in the small sized schools based on teachers’ perception was at the high level; (2) the overall teaching efficiency of teachers according to standards for distance instructional management via satellite in the small sized schools was at the high level; and (3) the school administrators’ technological leadership positively correlated at the high level with the teachers’ teaching efficiency according to standards for distance instructional management via satellite, which was significant at the .01 level.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FULLTEXT.pdfเอกสารฉบับเต็ม19.55 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons