Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/3657
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorดรุณี จำปาทอง, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorรำไพ พกกลาง, 2522--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-03-02T06:20:47Z-
dc.date.available2023-03-02T06:20:47Z-
dc.date.issued2558-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/3657-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) พัฒนาชุดการเรียนรู้เรื่อง กฎหมายในชีวิตประจำวัน สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปี ที่ 4 โรงเรียนจักราชวิทยา จังหวัดนครราชสีมา ให้มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ และ (2) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนก่อนเรียนและหลังเรียนของนักเรียนที่เรียนโดยใช้ชุดการเรียนรู้เรื่อง กฎหมายในชีวิตประจำวัน กลุ่มตัวอย่างคือนักเรียนชันมัธยมศึกษาปี ที่ 4 โรงเรียนจักราชวิทยา อำเภอจักราช จังหวัดนครราชสีมา จำนวน 40 คน ได้มาโดยการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ (1) ชุดการเรียนรู้เรื่อง กฎหมายในชีวิตประจำวัน (2) แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน และ(3) แผนการจัดการเรียนรู้ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าประสิทธิภาพ E1/E2ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที่ ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) ชุดการเรียนรู้ เรื่อง กฎหมายในชีวิตประจำวัน สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปี ที่ 4 โรงเรียนจักราชวิทยา มีประสิทธิภาพ 85.70/84.80 สูงตามเกณฑ์ (2) ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนหลังเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปี ที่ 4 โรงเรียนจักราชวิทยา ที่เรียนโดยใช้ชุดการเรียนรู้เรื่อง กฎหมายในชีวิตประจำวัน สูงกว่า ผลสัมฤทธิ์ก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothth_TH
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectกฎหมาย--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)th_TH
dc.subjectสื่อการสอนth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--หลักสูตรและการสอนth_TH
dc.titleผลการใช้ชุดการเรียนรู้เรื่องกฎหมายในชีวิตประจำวันที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนจักราชวิทยา จังหวัดนครราชสีมาth_TH
dc.title.alternativeThe effects of a learning package in the topic of Laws in the daily life on learning achievement of Mathayom Suksa IV Students in Chakkarat Wittaya School in Nakhon Ratchasima Provinceth_TH
dc.typeThesisth_TH
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this study were (1) to develop a learning package in the topic of Laws in the Daily Life for Mathayom Suksa IV students at Chakkarat Wittaya School in Nakhon Ratchasima Province to meet the set efficiency criterion; and to compare the learning achievements of students before and after learning from the learning package. The research sample consisted of 40 Mathayom Suksa IV students in an intact classroom of Chakkarat Wittaya School, Nakhon Ratchasima province, obtained by cluster random sampling. The instruments used in this study were (1) a learning package in the topic of Laws in the Daily Life; (2) a learning achievement test; and (3) learning management plans. Statistics employed for data analysis were the E1/E2 efficiency index, mean, standard deviation, and t-test. The findings were as follows: (1) the developed learning package in the topic of Laws in the Daily Life for Mathayom Suksa IV students at Chakkarat Wittaya School was efficient at 85.70/84.80, thus meeting the set efficiency criterion; and (2) the post-learning achievement of Mathayom Suksa IV students at Chakkarat Wittaya School who learned from the learning package in the topic of Laws in the Daily Life was significantly higher than their pre-learning counterpart achievement at the .05 level of statistical significance.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext_151748.pdfเอกสารฉบับเต็ม78.78 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons