Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4026
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorนวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์th_TH
dc.contributor.authorดวงสมร ดวงตา, 2524-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-03-11T23:00:03Z-
dc.date.available2023-03-11T23:00:03Z-
dc.date.issued2556-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4026en_US
dc.description.abstractการศึกษาค้นคว้าอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อสร้างและพัฒนาแบบฝึกทักษะ การแก้ปัญหาโจทย์คำนวณ วิชาเคมี เรื่อง โมล สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียน หนองบัวพิทยาคม จังหวัดน่าน ให้มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ 80/80กลุ่มตัวอย่าง ได้แก่ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนหนองบัวพิทยาคม จังหวัด น่าน ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2556 จำนวน 43 คน การหาประสิทธิภาพของแบบฝึกทักษะ โดย ทดลองใช้แบบหนึ่งต่อหนึ่งกับนักเรียน จำนวน 3 คน ทดลองแบบกลุ่มเล็ก จำนวนนักเรียน 10 คน และทดลองภาคสนาม จำนวนนักเรียน 30 คน ซึ่งได้มาโดยวิธีการเลือกแบบเจาะจง เวลาที่ใช้ในการศึกษา สัปดาห์ละ 2 วัน วันละ 2 ชั่วโมงติดต่อกันในการสอนเนื้อหา ทั้งหมด 3 สัปดาห์ รวมใช้ เวลา 12 ชั่วโมง และเวลาที่ใช้ทำแบบทดสอบ 3 ชั่วโมง รวมเวลาทั้งสิ้น 15 ชั่วโมง เครื่องมือที่ใช้ใน การศึกษา ได้แก่ แบบฝึกทักษะการแก้ปัญหาโจทย์คำนวณ วิชาเคมี เรื่องโมล และแบบทดสอบ วัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน แบบอัตนัย จำนวน 12 ข้อใหญ่ 18 ข้อย่อย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ข้อมูล คือ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงแบนมาตรฐาน และค่าประสิทธิภาพ E /E,ผลการศึกษา ปรากฏว่า แบบฝึกทักษะการแก้ปัญหาโจทย์คำนวณ วิชาเคมี เรื่องโมล สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนหนองบัวพิทยาคม จังหวัดน่าน มีประสิทธิภาพ 85.96/82.35 เป็นไปตามเกณฑ์ที่กำหนดth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์--การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectเคมี--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)--ไทย--น่านth_TH
dc.titleการพัฒนาแบบฝึกทักษะการแก้ปัญหาโจทย์คำนวณวิชาเคมี เรื่องโมล ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนหนองบัวพิทยาคม จังหวัดน่านth_TH
dc.title.alternativeDevelopment of exercises for solving calculation word problems on the topic of Mole in chemistry for Mathayom Suksa IV students of Nongbua Phitthayakhom School in Nan Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this independent study was to construct and develop the exercises for solving calculation word problems on the topic of Mole in chemistry for Mathayom Suksa IV students of Nongbua Phitthayakhom School in Nan province based on the set 80/80 efficiency criterion. The sample consisted of 43 Mathayom Suksa IV students studying in the second semester of the 2013 academic year at Nongbua Phitthayakhom School in Nan province. The efficiency verification process for the developed exercises started with their individual try-out with three students, followed by small group try-out with a group of 10 students, and finally field try-out with a group of 30 students all of whom were purposively selected. The field try-out took place for two hours per day, two days per week, and lasted for three weeks, making the total try-out time of 12 hours. In addition, a period of three hours was spent for testing. Thus, the total time for tryout plus testing amounted to 15 hours. The instruments for the study were the exercises for solving calculation word problems on the topic of Mole in chemistry, and an achievement test which was of the essay type containing 12 main items and 18 sub-items. Statistics employed for data analysis were the percentage, mean, standard deviation, and E1/E2 efficiency index. The findings of the study showed that the exercises for solving calculation word problems on the topic of Mole in chemistry for Mathayom Suksa IV students of Nongbua Phitthayakhom School in Nan province was efficient at 85.96/82.35, thus meeting the set efficiency criterion.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext_140466.pdfเอกสารฉบับเต็ม20.77 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons