Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4039
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุวรรณี ยหะกร, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorพัทธนันท์ คำหวาน, 2522--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-03-12T00:36:49Z-
dc.date.available2023-03-12T00:36:49Z-
dc.date.issued2556-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4039-
dc.description.abstractThe objective of this independent study was to compare learning achievements on Thai language conclusion writing ability of Prathom Suksa V students at Sahakon Nikomkluea School in Samut Sakhon province before and after learning with the use of Central Region folk tales as the learning media. The research sample consisted of 21 Prathom Suksa V students at Sahakon Nikhomkluea School in Samut Sakhon province, obtained by cluster sampling. The employed research instruments comprised (1) learning management plans for the instruction using Central Region folk tales as the learning media; and (2) an achievement test on Thai language conclusion writing ability. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. Research findings showed that the students’ post-learning Thai language conclusion writing ability was significantly higher than its pre-learning counterpart at the .01 level.th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectภาษาไทย--การเขียน--กิจกรรมการเรียนการสอนth_TH
dc.titleผลการใช้นิทานพื้นบ้านภาคกลางที่มีต่อความสามารถด้านการเขียนสรุปความวิชาภาษาไทยของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนสหกรณ์นิคมเกลือ จังหวัดสมุทรสาครth_TH
dc.title.alternativeThe effects of using central region folk tales on Thai language conclusion writing ability of Prathom Suksa V students at Sahakon Nikhomkluea School in Samut Sakhon Provinceth_TH
dc.typeThesisth_TH
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objective of this independent study was to compare learning achievements on Thai language conclusion writing ability of Prathom Suksa V students at Sahakon Nikomkluea School in Samut Sakhon province before and after learning with the use of Central Region folk tales as the learning media. The research sample consisted of 21 Prathom Suksa V students at Sahakon Nikhomkluea School in Samut Sakhon province, obtained by cluster sampling. The employed research instruments comprised (1) learning management plans for the instruction using Central Region folk tales as the learning media; and (2) an achievement test on Thai language conclusion writing ability. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. Research findings showed that the students’ post-learning Thai language conclusion writing ability was significantly higher than its pre-learning counterpart at the .01 level.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext_139351.pdfเอกสารฉบับเต็ม17.07 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons