Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4039
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | สุวรรณี ยหะกร, อาจารย์ที่ปรึกษา | th_TH |
dc.contributor.author | พัทธนันท์ คำหวาน, 2522- | - |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-03-12T00:36:49Z | - |
dc.date.available | 2023-03-12T00:36:49Z | - |
dc.date.issued | 2556 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4039 | - |
dc.description.abstract | The objective of this independent study was to compare learning achievements on Thai language conclusion writing ability of Prathom Suksa V students at Sahakon Nikomkluea School in Samut Sakhon province before and after learning with the use of Central Region folk tales as the learning media. The research sample consisted of 21 Prathom Suksa V students at Sahakon Nikhomkluea School in Samut Sakhon province, obtained by cluster sampling. The employed research instruments comprised (1) learning management plans for the instruction using Central Region folk tales as the learning media; and (2) an achievement test on Thai language conclusion writing ability. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. Research findings showed that the students’ post-learning Thai language conclusion writing ability was significantly higher than its pre-learning counterpart at the .01 level. | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน --การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ --การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | ภาษาไทย--การเขียน--กิจกรรมการเรียนการสอน | th_TH |
dc.title | ผลการใช้นิทานพื้นบ้านภาคกลางที่มีต่อความสามารถด้านการเขียนสรุปความวิชาภาษาไทยของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนสหกรณ์นิคมเกลือ จังหวัดสมุทรสาคร | th_TH |
dc.title.alternative | The effects of using central region folk tales on Thai language conclusion writing ability of Prathom Suksa V students at Sahakon Nikhomkluea School in Samut Sakhon Province | th_TH |
dc.type | Thesis | th_TH |
dc.degree.name | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The objective of this independent study was to compare learning achievements on Thai language conclusion writing ability of Prathom Suksa V students at Sahakon Nikomkluea School in Samut Sakhon province before and after learning with the use of Central Region folk tales as the learning media. The research sample consisted of 21 Prathom Suksa V students at Sahakon Nikhomkluea School in Samut Sakhon province, obtained by cluster sampling. The employed research instruments comprised (1) learning management plans for the instruction using Central Region folk tales as the learning media; and (2) an achievement test on Thai language conclusion writing ability. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. Research findings showed that the students’ post-learning Thai language conclusion writing ability was significantly higher than its pre-learning counterpart at the .01 level. | en_US |
Appears in Collections: | Edu-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fulltext_139351.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 17.07 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License