Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4067
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | นวลจิตต์ เชาวกีรติพงศ์ | th_TH |
dc.contributor.author | มณฑาทิพย์ หยูหนู, 2516- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-03-13T00:55:58Z | - |
dc.date.available | 2023-03-13T00:55:58Z | - |
dc.date.issued | 2556 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4067 | en_US |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) พัฒนาแบบฝึกทักษะการคำนวณวิชาเคมี เรื่อง ค่าคงที่สมดุลเคมี ที่มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ 80/80 (2) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน ระหว่างก่อนเรียนและหลังเรียนวิชาเคมี เรื่อง ค่าคงที่สมดุลเคมี ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษา ปีที่ 5 กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 ภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2556 โรงเรียน สุราษฎร์ธานี ๒ จังหวัดสุราษฎร์ธานีจำนวน 46 คน ที่ได้มาจากการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือ ที่ใช้ใน การวิจัยประกอบด้วยแบบฝึกทักษะ และแบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนก่อนเรียนและหลัง เรียน เรื่องค่าคงที่สมดุลเคมี การวิเคราะห์ข้อมูล ใช้ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าที และการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการวิจัยพบว่า (1) แบบฝึกทักษะ เรื่อง ค่าคงที่สมดุลเคมี สำหรับนักเรียน ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 มีประสิทธิภาพเท่ากับ 80,14/81.87 ดังนั้น จึงมีประสิทธิภาพผ่านเกณฑ์ 80/80 (2) ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 หลังจากการเรียนโดยใช้แบบฝึก ทักษะ เรื่อง ค่าคงที่สมดุลเคมี สูงกว่าก่อนการใช้อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | เคมี--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)--ไทย--สุราษฎร์ธานี | th_TH |
dc.title | ผลการใช้แบบฝึกทักษะการคำนวณวิชาเคมี เรื่องค่าคงที่สมดุลเคมีที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนสุราษฎร์ธานี 2 จังหวัดสุราษฎร์ธานี | th_TH |
dc.title.alternative | Effects of using chemistry calculation exercises in the topic of chemical equilibrium constants on science achievement of Mathayom Suksa V students of Surat Thani 2 School in Surat Thani Province | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The purposes of this study were (1) to develop chemistry calculation exercises on the topic of Chemical Equilibrium Constants based on the 80/80 efficiency criterion; (2) to compare learning achievements of Mathayom Suksa V students before and after learning the topic of Chemical Equilibrium Constants. The sample of this study consisted of 46 Mathayom Suksa V students studying during the first semester of the 2012 academic year at Surat Thani 2 School in Surat Thani province, obtained by cluster sampling. The instruments used in this study were chemistry calculation exercises, and a learning achievement test on the topic of Chemical Equilibrium Constants for pre-testing and post-testing. The data were analyzed using the mean, standard deviation, t-test, and content analysis. The findings of the study showed that (1) the chemistry calculation exercises on the topic of Chemical Equilibrium Constants for Mathayom Suksa V students were efficient at 80.14/81.87, thus meeting the 80/80 fficiency criterion; and (2) the post-learning achievement of Mathayom Suksa V students who learned the topic of Chemical Equilibrium Constants with the use of chemistry calculation exercises was significantly higher than their pre-learning achievement at the .05 level. | en_US |
Appears in Collections: | Edu-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fulltext_137460.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 14.16 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License