Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/409
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | บุญญฤทธิ์ วิปุละ | th_TH |
dc.contributor.author | ศิตา เยี่ยมขันติถาวร | th_TH |
dc.contributor.author | อารีรักษ์ มีแจ้ง | th_TH |
dc.date.accessioned | 2022-08-10T07:15:23Z | - |
dc.date.available | 2022-08-10T07:15:23Z | - |
dc.date.issued | 2564 | - |
dc.identifier.citation | วารสารศึกษาศาสตร์ ปีที่ 14, ฉบับที่ 1 (ม.ค. - มิ.ย. 2564), หน้า 60-73 | th_TH |
dc.identifier.issn | 1905-4653 | - |
dc.identifier.uri | http://ir.stou.ac.th/handle/123456789/409 | - |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เปรียบเทียบความสามารถในการเขียนย่อหน้าภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ก่อนและหลังการเรียนทักษะการเขียนย่อหน้าภาษาอังกฤษโดยใช้ภาพยนตร์สั้น และ (2) ศึกษาความพึงพอใจที่มีต่อการเรียนภาษาอังกฤษโดยใช้ภาพยนตร์สั้นของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 จำนวน 28 คน ในห้องเรียนของโรงเรียนลาดปลาเค้าพิทยาคมกรุงเทพมหานคร ภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2562 ซึ่งได้จากการสุ่มแบบหลายขั้นตอน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ (1) แผนการจัดการเรียนรู้ทักษะการเขียนย่อหน้าภาษาอังกฤษโดยใช้ภาพยนตร์สั้น (2) แบบทดสอบวัดความสามารถในการเขียนภาษาอังกฤษ และ (3) แบบสอบถามความพึงพอใจที่มีต่อการเรียนภาษาอังกฤษโดยใช้ภาพยนตร์สั้น สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าทีแบบไม่อิสระต่อกัน ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) ความสามารถในการเขียนย่อหน้าภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (2) นักเรียนมีความพึงพอใจต่อการเรียนภาษาอังกฤษโดยใช้ภาพยนตร์สั้นอยู่ในระดับมาก | th_TH |
dc.language.iso | other | th_TH |
dc.publisher | สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | - |
dc.subject | ภาษาอังกฤษ -- การเขียน -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) | th_TH |
dc.title | ผลการใช้ภาพยนตร์สั้นที่มีต่อความสามารถในการเขียนย่อหน้าภาษาอังกฤษและ ความพึงพอใจที่มีต่อการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ในโรงเรียนสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาเขต 2 | th_TH |
dc.title.alternative | Effects of using short films on english paragraph writing ability and satisfaction with learning of Mathayom Suksa IV students in schools under the secondary education service area office 2 | th_TH |
dc.type | Article | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The purposes of this research were (1) to compare English paragraph writing abilities of Mathayom Suksa IV students before and after learning English paragraph writing under English paragraph writing instruction by using short films; and (2) to study the satisfaction of Mathayom Suksa IV students with English language learning by using short films. The research sample consisted of 28 Mathayom Suksa IV students in an intact classroom of Lat Plakhao Phittayakhom School in Bangkok Metropolis during the first semester of the academic year 2019, obtained by multi-stage random sampling. The employed research instruments were (1) learning management plans for English paragraph writing instruction by using short films, (2) an English writing ability test, and (3) a questionnaire to assess satisfaction with English language learning by using short films. The data was analyzed using the mean, standard division, and dependent t-test . The results revealed that (1) the post-learning English paragraph writing ability of Mathayom Suksa IV students was significantly higher than their pre-learning English paragraph writing ability at the .05 level of statistical significance; and (2) the students were satisfied with English language learning by using short films at the high level | en_US |
Appears in Collections: | STOU Education Journal |
This item is licensed under a Creative Commons License