Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/409
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorบุญญฤทธิ์ วิปุละth_TH
dc.contributor.authorศิตา เยี่ยมขันติถาวรth_TH
dc.contributor.authorอารีรักษ์ มีแจ้งth_TH
dc.date.accessioned2022-08-10T07:15:23Z-
dc.date.available2022-08-10T07:15:23Z-
dc.date.issued2564-
dc.identifier.citationวารสารศึกษาศาสตร์ ปีที่ 14, ฉบับที่ 1 (ม.ค. - มิ.ย. 2564), หน้า 60-73th_TH
dc.identifier.issn1905-4653-
dc.identifier.urihttp://ir.stou.ac.th/handle/123456789/409-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เปรียบเทียบความสามารถในการเขียนย่อหน้าภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ก่อนและหลังการเรียนทักษะการเขียนย่อหน้าภาษาอังกฤษโดยใช้ภาพยนตร์สั้น และ (2) ศึกษาความพึงพอใจที่มีต่อการเรียนภาษาอังกฤษโดยใช้ภาพยนตร์สั้นของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 จำนวน 28 คน ในห้องเรียนของโรงเรียนลาดปลาเค้าพิทยาคมกรุงเทพมหานคร ภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2562 ซึ่งได้จากการสุ่มแบบหลายขั้นตอน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ (1) แผนการจัดการเรียนรู้ทักษะการเขียนย่อหน้าภาษาอังกฤษโดยใช้ภาพยนตร์สั้น (2) แบบทดสอบวัดความสามารถในการเขียนภาษาอังกฤษ และ (3) แบบสอบถามความพึงพอใจที่มีต่อการเรียนภาษาอังกฤษโดยใช้ภาพยนตร์สั้น สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าทีแบบไม่อิสระต่อกัน ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) ความสามารถในการเขียนย่อหน้าภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (2) นักเรียนมีความพึงพอใจต่อการเรียนภาษาอังกฤษโดยใช้ภาพยนตร์สั้นอยู่ในระดับมากth_TH
dc.language.isootherth_TH
dc.publisherสาขาวิชาศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.subjectภาษาอังกฤษ -- การเขียน -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)th_TH
dc.titleผลการใช้ภาพยนตร์สั้นที่มีต่อความสามารถในการเขียนย่อหน้าภาษาอังกฤษและ ความพึงพอใจที่มีต่อการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ในโรงเรียนสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาเขต 2th_TH
dc.title.alternativeEffects of using short films on english paragraph writing ability and satisfaction with learning of Mathayom Suksa IV students in schools under the secondary education service area office 2th_TH
dc.typeArticleth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were (1) to compare English paragraph writing abilities of Mathayom Suksa IV students before and after learning English paragraph writing under English paragraph writing instruction by using short films; and (2) to study the satisfaction of Mathayom Suksa IV students with English language learning by using short films. The research sample consisted of 28 Mathayom Suksa IV students in an intact classroom of Lat Plakhao Phittayakhom School in Bangkok Metropolis during the first semester of the academic year 2019, obtained by multi-stage random sampling. The employed research instruments were (1) learning management plans for English paragraph writing instruction by using short films, (2) an English writing ability test, and (3) a questionnaire to assess satisfaction with English language learning by using short films. The data was analyzed using the mean, standard division, and dependent t-test . The results revealed that (1) the post-learning English paragraph writing ability of Mathayom Suksa IV students was significantly higher than their pre-learning English paragraph writing ability at the .05 level of statistical significance; and (2) the students were satisfied with English language learning by using short films at the high levelen_US
Appears in Collections:STOU Education Journal

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
44197.pdfเอกสารฉบับเต็ม751.74 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons