Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4268
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอภิรักษ์ อนะมาน, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorนุชรี อุปสรรค์, 2516--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-03-15T02:11:43Z-
dc.date.available2023-03-15T02:11:43Z-
dc.date.issued2555-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/4268-
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อสร้างแบบฝึกการเขียนเชิงสร้างสรรค์วิชาภาษาไทย สำหรับนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนสีคิ้วหนองหญ้าขาว จังหวัดนครราชสีมา แบบฝึกการเขียนเชิงสร้างสรรค์ที่ผู้ศึกษาได้สร้างขึ้น จำนวน 5 ชุด ประกอบด้วย การเขียนคํา กลุ่มคำและประโยค สำนวนโวหารในการเขียนเชิงสร้างสรรค์ การเขียนโครงเรื่องเชิง สร้างสรรค์ การเขียนเชิงสร้างสรรค์ระดับอนุเฉท และการเขียนเชิงสร้างสรรค์เป็นเรื่อง ดำเนินการ สร้างโดยการรวบรวมเอกสาร วิเคราะห์เนื้อหา เพื่อนำมาใช้ในการสร้างแบบฝึก และตรวจสอบ คุณภาพของแบบฝึกโดยผู้เชี่ยวชาญ จำนวน 3 คน ประเมินด้านจุดประสงค์การเรียนรู้ เนื้อหา และ กิจกรรม วิเคราะห์ข้อมูลโดยการหาค่าดัชนีความสอดคล้อง ผลการประเมินด้านจุดประสงค์การเรียนรู้ เนื้อหา และกิจกรรม พบว่ามีความเหมาะสม โดยมีค่าดัชนีความสอดคล้องอยู่ระหว่าง 0.67 – 1.00th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาหลักสูตรและการสอน --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectการเขียนเชิงสร้างสรรค์th_TH
dc.subjectการเขียน--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)th_TH
dc.subjectภาษาไทย--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)th_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--หลักสูตรและการสอนth_TH
dc.titleการสร้างแบบฝึกการเขียนเชิงสร้างสรรค์สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนสีคิ้ว หนองหญ้าขาว จังหวัดนครราชสีมาth_TH
dc.title.alternativeThe construction of creative writing exercises for Mathayom Suksa IV students of Sikhio Nong Ya Khao School in Nakhon Ratchasima Provinceth_TH
dc.typeThesisth_TH
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this study was to construct creative writing exercises in Thai Language for Mathayom Suksa IV students of Sikhio Nong Ya Khao School in Nakhon Ratchasima province. The author developed five following sets of creative writing exercises: Words, Phrases, and Sentences Writing Exercises; Idioms and Literary Styles Writing Exercises; Creative Story Structure Writing Exercises; Creative Paragraph Writing Exercises; and Creative Story Writing Exercises. The construction process comprised collection of documents, analysis of the document contents to be used in constructing the exercises, and quality verification of the constructed exercises by three experts by assessing their learning objectives, contents, and activities. The coherence index calculation was employed to analyze the mustered data. The assessment results indicated that the exercises had appropriate quality in terms of their learning objectives, contents, and activities as shown by their coherence indices ranging from 0.67 – 1.00.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext_137353.pdfเอกสารฉบับเต็ม12.34 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons