Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/6557
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorกัลย์ ปิ่นเกสร, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorศรินทิพย์ ถาวรสกุลปัญญา, 2534--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2023-06-20T07:35:20Z-
dc.date.available2023-06-20T07:35:20Z-
dc.date.issued2563-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/6557-
dc.description.abstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับส่วนประสมทางการตลาดบริการของผู้บริโภคในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ (2) ศึกษาระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านกาแฟสดสแตนอโลนของผู้บริโภคอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ และ (3) ทดสอบอิทธิพลของส่วนประสมทางการตลาดบริการที่มีต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านกาแฟสดสแตนอโลนของผู้บริโภคในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ ผลการศึกษาพบว่า (1) ระดับความเห็นเกี่ยวกับส่วนประสมทางการตลาดบริการของผู้บริโภคในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ โดยรวมอยู่ในระดับมาก (2) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านกาแฟสดสแตนอโลนของผู้บริโภคในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่อยู่ในระดับมาก (3) ส่วนประสมทางการตลาดบริการด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านกระบวนการมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านกาแฟสด สแตนอโลนของผู้บริโภคในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 สามารถพยากรณ์การตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านกาแฟสดสแตนอโลนของผู้บริโภคในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ได้ร้อยละ 39th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectร้านกาแฟth_TH
dc.subjectการตัดสินใจth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจth_TH
dc.titleปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการร้านกาแฟสดสแตนอโลนของผู้บริโภคในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่th_TH
dc.title.alternativeFactors influencing consumer's decision on selecting stand-alone coffee shops in Mueang District, Chiang Mai Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this study were to study (1) an opinion level of service marketing mix factors of consumers in Mueang District, Chiang Mai Province; (2) an opinion level of selecting decision on stand-alone coffee shops of consumers in Mueang District, Chiang Mai Province; and (3) service marketing mix factors influencing selecting decision on stand-alone coffee shops decision making of in Mueang District, Chiang Mai Province. This study was a survey research. The population was consumers of stand- alone coffee shops in Mueang District, Chiang Mai Province. The sample size was determined by the Cochran Formula, as a total of 385 samples, using convenient sampling method. A questionnaire was used as an instrument for data collection. The statistics employed in data analysis were frequency, percentage, mean, standard deviation and multiple regression analysis. The results of study were that (1) the opinion level of the overall service marketing mix factors of consumers in Mueang District, Chiang Mai Province was at a high level. (2) The opinion level of the overall selecting decision on stand-alone coffee shops of consumers in Mueang District, Chiang Mai Province was at a high level. (3) Service marketing mix factors of product, price, promotion and process had an influence on selecting decision on stand-alone coffee shops of consumers in Mueang District, Chiang Mai Province, at a statistical significance level of 0.05. All variables could predict selecting decision on stand-alone coffee shops of consumers in Mueang District, Chiang Mai Province at 39 percent, with statistical significance level of 0.05.en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FULLTEXT.pdfเอกสารฉบับเต็ม14.75 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons