Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/6617
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorประภาศรี พงศ์ธนาพาณิชth_TH
dc.contributor.authorพจณีย์ ภักดีวิสัย, 2537--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2023-06-21T06:48:00Z-
dc.date.available2023-06-21T06:48:00Z-
dc.date.issued2562-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/6617en_US
dc.description.abstractการศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) พฤติกรรมการซื้อสินค้าเคมีเกษตรของผู้บริโภคภายในร้านเขายาวการเกษตร (2) ระดับความพึงพอใจของผู้บริโภคต่อปัจจัยส่วนประสมการตลาดของร้านเขายาวการเกษตร และ (3) ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อสินค้าเคมีเกษตรของผู้บริโภคภายในร้านเขายาวการเกษตร ผลการศึกษา พบว่า (1) ผู้บริโภคโดยส่วนใหญ่ ซื้อสินค้า 1-2 ครั้ง/เดือน ซื้อในช่วงเวลา 7.00 – 9.00 น. มีค่าใช้จ่ายในการซื้อสินค้าน้อยกว่า 500 บาท ต่อครั้ง ประเภทสินค้าที่ซื้อ คือสารกำจัดวัชพืช สาเหตุที่ลูกค้าเข้ามาใช้บริการ เพราะพนักงานให้บริการเป็นกันเอง/ให้คำปรึกษา/ให้คำแนะนำดี วัตถุประสงค์ในการใช้บริการ คือต้องการซื้อสินค้า (2) ระดับความพึงพอใจต่อปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด โดยรวมอยู่ในระดับมาก ได้แก่ ด้านกระบวนการ ด้านลักษณะทางกายภาพ ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านบุคลากร ด้านส่งเสริมการตลาด ด้านราคา และด้านผลิตภัณฑ์/สินค้า ตามลำดับ (3) ปัจจัย ส่วนบุคคล ด้านเพศ อายุ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน การศึกษา และประสบการณ์การทำสวน/ทำไร่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อสินค้าเคมีเกษตรของผู้บริโภค อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 และปัจจัย ส่วนประสมการตลาด ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านบุคลากร และด้านกระบวนการมีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อสินค้าเคมีเกษตรของผู้บริโภค อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceReformatted digitalen_US
dc.subjectการตลาดth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--การจัดการธุรกิจและการบริการth_TH
dc.subjectการซื้อสินค้า--พฤติกรรมผู้บริโภคth_TH
dc.titleปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อสินค้าเคมีเกษตรของผู้บริโภคภายในร้านเขายาวการเกษตร อำเภอเมือง จังหวัดชุมพรth_TH
dc.title.alternativeMarketing mix factors related to consumer's purchase behavior of agrochemicals at Khao Yao Agriculture Store at Mueang District, Chumphon Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this study were to study (1) the consumer’s purchase behavior of agrochemicals at Khao Yao Agriculture Store, (2) the satisfactory level of the consumer toward marketing factors of Khao Yao Agriculture Store, and (3) the factors related to the consumer’s purchase behavior of agrochemicals at Khao Yao Agriculture Store. This study is a survey study and the populations used in the study were the consumers who purchased goods at Khao Yao Agriculture Store Amphoe Mueang , Chumphon Province, in unknown certain number. The samples are defined using Cochran’s Formula to acquire the sample size of 400 persons using Convenience Sampling Method. An instrument of data collection is questionnaire. The statistics applied in data analysis include frequency, percentage, mean, standard deviation, and Chi Square Test for Relationship. The finding of the studying results indicated as follows: (1) most of the consumers purchased goods for 1-2 times per month in the period of 7.00 – 9.00 hrs. at purchasing expense of lesser than 500 Baht per time in type of herbicide as the purchasing goods. The reason of the customer to visit for using services was due to the service staff’s friendliness giving good counsel and advice. The objective of the service usage was the purchasing demand for goods. (2) the overall satisfactory level toward marketing mix factors was in high level, for instance, in process, physical characteristics, distribution channel, personnel, marketing promotion, price, and goods/products, respectively, and (3) the personal factors in age, average monthly in come, education, experience, and farming were related to the consumer’s purchase behavior of agrochemicals at statistical significance level of 0.05and the marketing mix factors in product, price, marketing promotion, personnel, and process were related to the consumer’s purchase behavior of agrochemicals at statistical significance level of 0.05.en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FULLTEXT.pdfเอกสารฉบับเต็ม58.03 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons