Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/7631
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorณัฐพร เห็นเจริญเลิศ, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorวิภาดา สุขเขียว, 2535--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยีth_TH
dc.date.accessioned2023-07-13T02:40:38Z-
dc.date.available2023-07-13T02:40:38Z-
dc.date.issued2564-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/7631-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) พัฒนาโมบายแอปพลิเคชันของเทคโนโลยีความจริงเสริมสาธิตการใช้อุปกรณ์ออกกำลังกายในฟิตเนส และ (2) ประเมินประสิทธิภาพและความพึงพอใจของผู้ใช้โมบายแอปพลิเคชันของเทคโนโลยีความจริงเสริมสาธิตการใช้อุปกรณ์ออกกำลังกายในฟิตเนส ผลการวิจัยพบว่า ผลการประเมินประสิทธิภาพของโมบายแอปพลิเคชันมีค่าร้อยละ 99.17และผลของความพึงพอใจของผู้ใช้โดยรวมเฉลี่ย 4.32 โดยมีรายการที่ประเมินความพึงพอใจได้คะแนนสูงสุด 3 อันดับแรกได้แก่ (1) ความพึงพอใจต่อการใช้งานโดยรวม 4.47 2) ความเร็วและประสิทธิภาพในการแสดงผล 4.43 และ (3) แอปพลิเคชันสะดวกเเละง่ายต่อการใช้งาน 4.43th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectโปรแกรมประยุกต์บนอุปกรณ์เคลื่อนที่th_TH
dc.subjectการออกกำลังกาย --เครื่องมือและอุปกรณ์th_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--เทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสารth_TH
dc.titleโมบายแอปพลิเคชันของเทคโนโลยีความจริงเสริมเพื่อสาธิตการใช้อุปกรณ์ออกกำลังกายในฟิตเนสth_TH
dc.title.alternativeMobile application for demonstrating fitness exercise equipment using augmented realityen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยีth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this research were (1) to develop a mobile application of augmented reality technology for demonstrating the exercise equipment in a fitness center and (2) to evaluate the effectiveness and user satisfaction of the mobile application. The tools used in the research were (1) Unity3D and Vuforia, a program to develop augmented reality technology for demonstrating the use of exercise equipment in a fitness center; (2) Visual Studio, a program to write commands to control the operation of AR video (3) Android Studio, a program to create mobile applications on the Android operating system (4) Wondershare Filmora, a program for managing and editing videos for demonstrations of exercise equipment. (5) Adobe Photoshop, a program for managing and editing images in this research, the sample of users consisted of 30 people who came to use the services in the fitness center, Community Hall, Thung Song, Nakhon Si Thammarat. For the evaluation results, the usage performance was 99.2 percent, and the overall user satisfaction averaged 4.32 on good level. The top three of the user satisfaction lists were (1) overall usability on 4.47 (2) display speed and efficiency on 4.43 and (3) convenient application and easy to use on 4.43.en_US
Appears in Collections:Science Tech - Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FULLTEXT.pdfเอกสารฉบับเต็ม19.53 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons