Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8461
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ยุทธนา ธรรมเจริญ | th_TH |
dc.contributor.author | สุกัญญา โหตระไวศยะ, 2524- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-08-05T09:56:52Z | - |
dc.date.available | 2023-08-05T09:56:52Z | - |
dc.date.issued | 2555 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/8461 | en_US |
dc.description.abstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาข้อมูลส่วนบุคคลของลูกค้าร้านหอแว่นนอำเภอเมืองจังหวัดนนทบุรี (2) ศึกษาความคิดเห็นของลูกค้าที่มีต่อปัจจัยส่วนประสมการตลาดของร้านหอแว่นในอำเภอเมือง จังหวัดนนทบุรีและ (3) เปรียบเทียบความแตกต่างระหว่างข้อมูลส่วนบุคคลของลูกค้ากับระดับความคิดเห็นที่มีต่อปัจจัยส่วนประสมการตลาดโดยรวมของร้านหอแว่น ในอำเภอเมือง จังหวัดนนทบุรี การศึกษาครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงสำรวจ ประชากรคือ ลูกค้าที่เข้ามาใช้บริการภายใน สาขาต่างๆ ของร้านหอแว่นในอำเภอเมือง จังหวัดนนทบุรี ได้แก่ สาขาเดอะมอลล์งามวงศ์วาน สาขาบิ๊กซี ติวานนท์ สาขาเซ็นทรัล รัตนาธิเบศร์ กำหนดขนาดกลุ่มตัวอย่างด้วยสูตรของทาโร่ ยามาเน่ ได้จ านวนทั้งสิ้น 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าที และการวิเคราะห์ความแปรปรวน ผลจากการศึกษาพบว่า (1) ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 31-40 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,001- 20,000 บาท (2) ลูกค้ามีความคิดเห็นต่อปัจจัยส่วนประสมการตลาดโดยรวมอยู่ในระดับมาก ยกเว้นด้านการ ส่งเสริมการตลาด อยู่ในระดับปานกลาง และ (3) ปัจจัยส่วนบุคคลของลูกค้า ด้านเพศ และรายได้ เฉลี่ยต่อเดือนที่แตกต่างกันมีความคิดเห็นต่อส่วนประสมการตลาดโดยรวมของร้านหอแว่นในจังหวัดนนทบุรีแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาการตลาด--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | หอแว่น--การตลาด | th_TH |
dc.subject | แว่นตา--การตลาด | th_TH |
dc.subject | การศึกษาอิสระ--การตลาด | th_TH |
dc.title | ความคิดเห็นของลูกค้าที่มีต่อส่วนประสมการตลาดของร้านหอแว่น ในเขตจังหวัดนนทบุรี | th_TH |
dc.title.alternative | Opinion of customers towards marketing mix factors of Haw Van Shops in Nonthaburi Province | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | This study aimed (1) tostudy personal data of customers at Haw Van shops in Amphoe Muang, Nonthaburi Province; (2) to study opinion of customers towards marketing mix factors of Haw Van shops in Amphoe Muang, Nonthaburi Province; and (3) to compare the different of customer’s personal data and opinion level toward overall of marketing mix factors at Haw Van shops in Amphoe Muang, Nonthaburi Province. This study used survey research to address these aims. In total, the population was customers at The Mall Ngamwongwan branch, Big C Tiwanon branch and Central Rattanathibet branch of Haw Van shops in Amphoe Muang, Nonthaburi Province. Applying the Taro Yamane Formula yielded a total sample size of 400 consumers. The data was collected by using questionnaires and was analysed by using statistics in terms of percentage; mean; standard deviation; independent sample t-test and analysis of variance. The findings of the study indicated that: (1) most of customers were female, aged between 31 and 40, with Bachelor degrees for their educational background. Also, they were private company employees with salaries between 10,001 and 20,000 Thai Baht; (2) the overall of opinion of customers towards marketing mix factors was at high level except promotion considered at medium level; and (3) different personal factors of customers in terms of gender and average of salary per month had different opinions towards overall of marketing mix factors of Haw Van shops in Nonthaburi Province statistically significant at the level of 0.05. | en_US |
Appears in Collections: | Manage-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Fulltext_132853.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 9.14 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License