Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9048
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรชพร จันทร์สว่าง, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorชนิกานต์ บุญสนอง, 2537--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2023-08-24T03:59:23Z-
dc.date.available2023-08-24T03:59:23Z-
dc.date.issued2564-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9048-
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาระดับการตัดสินใจใช้บริการส่งอาหารของผู้บริโภคจังหวัดในปัตตานี (2) เปรียบเทียบการตัดสินใจใช้บริการส่งอาหารของผู้บริโภคในจังหวัดปัตตานีจำแนกตามปัจจัยประชากรศาสตร์ และ (3) ศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการส่งอาหารของผู้บริโภคในจังหวัดปัตตานี ผลการศึกษาพบว่า (1) ระดับการตัดสินใจของผู้บริโภคที่ใช้บริการส่งอาหารในจังหวัดปัตตานีอยู่ในระดับมากที่สุด (2) ปัจจัยประชากรศาสตร์ ด้านเพศที่แตกต่างกันจะมีการตัดสินใจด้านพฤติกรรมหลังการซื้อที่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 ส่วนด้านอื่นไม่แตกต่างกัน และ(3) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดด้านผลิตภัณฑ์ ด้านบุคลากร และด้านลักษณะทางกายภาพร่วมกันอธิบายการตัดสินใจใช้บริการส่งอาหารของผู้บริโภคในจังหวัดปัตตานีได้ร้อยละ 35.7 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectบริการจัดส่งสินค้าth_TH
dc.subjectผู้บริโภค--การตัดสินใจth_TH
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการส่งอาหารของผู้บริโภคในจังหวัดปัตตานีth_TH
dc.title.alternativeFactor affecting consumers' decision making to use food delivery service in Pattanien_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this study were (1) to study the level of consumers' decision to use food delivery in Pattani (2) to compare the decision to use food delivery in Pattani consumers classified by demographic factors, and (3) to study the marketing-mix factors that affect consumers' decision to use food delivery in Pattani. The population in this quantitative research consisted of 123,517 people in Mueang District, Pattani. The sample group was 400 people which was determined by using Taro Yamane's formula. The data were collected by using a constructed questionnaire. Statistics used for data analysis were frequency, percentage, mean, standard deviation t-Test, Analysis of Variance, and Analysis of Multiple Regression. The study revealed that (1) the decision level of consumers who used food delivery in Pattani was at the highest level (2) the customer who had different genders had different post-purchase behavior decisions with statistically significant at 0.05. However, other aspects of demographic had no different decision, and (3) marketing-mix factors of products, people, and physical characteristics had together explained the decision to use the food delivery service of 35.7 percent of consumers in Pattani with a statistical significance of 0.05.en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
168344.pdfเอกสารฉบับเต็ม13.89 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons