Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9257
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวาสนา ทวีกุลทรัพย์, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorประภัสสร โค้วไส้, 2526-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-08-30T02:35:42Z-
dc.date.available2023-08-30T02:35:42Z-
dc.date.issued2556-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9257-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความพึงพอใจของผู้ใช้บริการที่มีต่อสื่อการฝึกอบรมการติดตั้งและใช้สินค้าของบริษัท เทเลเซ้นส์ จำกัดประชากรที่ใช้ในการวิจัย คือ ผู้ใช้บริการสินค้าของ บริษัท เทเลเซ้นส์ จำกัด ตั้งแต่เดือนตุลาคม ปี 2556 ถึง พฤษภาคม ปี 2557 รวมทั้งสิ้น 300 คน เครื่องมือที่ใชัในการวิจัยได้แก่ แบบสอบถามความพึงพอใจของผู้ใช้บริการที่มีต่อสื่อการฝึกอบรมการติดตั้งและใช้สินค้าของ บริษัท เทเลเซ้นส์ จำกัด มีค่าความเที่ยงเท่ากับ 0.90 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ร้อยละค่าเฉลี่ยและส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานผลการวิจัย พบว่าผู้ใช้บริการมีความพึงพอใจต่อสื่อการฝึกอบรมการติดตั้งและใช้สินค้า โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณารายด้านทุกด้านอยู่ในระดับมากที่สุด ดังนี้ (1) สื่อบุคคลประเภทวิทยากร มีระดับความดังของเสียงเหมาะสม และมีการสรุปเนื้อหาให้เข้าใจดียิ่งขึ้น (2) สื่อสิ่งพิมพ์ประเภทคู่มือสามารถนำไปใช้ประกอบการติดตั้งและใช้สินค้าได้จริง คู่มือช่วยให้ผู้ใช้บริการทราบถึงขั้นตอนและวิธีปฏิบัติ เนื้อหาสาระในคู่มือสามารถอ่านย้อนหลังได้เข้าใจ และ มีการเน้นประเด็นสำคัญโดยใช้ตัวอักษรทำให้เข้าใจง่าย และ (3) สื่อวิธีการ ได้แก่ การสาธิต หลังการสาธิตวิทยากรมีการสรุปเนื้อหาและขั้นตอนต่างๆ ให้เข้าใจดียิ่งขึ้น และการฝึกปฏิบัติช่วยให้มีความรู้ความเข้าใจในการใช้อุปกรณ์ได้ถูกต้องth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาเทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษา --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectบริษัท เทเลเซ้นส์ จำกัด--ความพอใจของผู้ใช้บริการth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--เทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษาth_TH
dc.subjectความพอใจของผู้ใช้บริการth_TH
dc.titleความพึงพอใจของผู้ใช้บริการที่มีต่อสื่อการฝึกอบรมการติดตั้งและใช้สินค้าของบริษัท เทเลเซ้นส์ จำกัดth_TH
dc.title.alternativeThe satisfaction of service users with using the media in training on installation and usege of the goods by Tele Sense Company Limiteden_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตร์มหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this research was to study the satisfaction of service users with using the media in training on Installation and Usage of the Goods by Tele Sense Company Limited. The research population comprised 300 service users on the goods of Tele Sense Company Limited from October 2013 to May 2014. The employed research instrument was a questionnaire on satisfaction of service users with using the media in training on Installation and Usage of the Goods by Tele Sense Company Limited, with reliability coefficient of 0.90. Statistics employed for data analysis were the percentage, mean, and standard deviation. Research findings revealed that the overall satisfaction of service users with using the media in training on Installation and Usage of the Goods was rated at the high level. When specific aspects of the media were considered, all specific aspects of the media received the rating means at the highest level, the details of which were the following: (1) for the media in the form of resource persons, the loudness of the resource persons’ voices was appropriate, and they also made conclusion of the contents to make them easier for understanding; (2) for the printed media in the form of manuals, the manual enabled the users to actually undertake the installation and usage of the goods, the manual enabled the users to know the steps and methods of installation and usage practices, the contents of the manual were easy to read repeatedly for understanding, and there was the use of bold letters to emphasize important issues to make them easier for understanding; and (3) for the method media in the form of demonstration, the resource person made conclusions of the contents and steps after the demonstration to make them easier for understanding; and the method media in the form of practice training, the practice enabled the users to gain knowledge and understanding on the proper uses of the equipment and devices.en_US
Appears in Collections:Edu-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
144885.pdf12.77 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons