Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9322
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ทวีวัฒน์ วัฒนกุลเจริญ | th_TH |
dc.contributor.author | พิมลวรรณ ศรีพิลาภ, 2527- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-08-31T07:22:12Z | - |
dc.date.available | 2023-08-31T07:22:12Z | - |
dc.date.issued | 2556 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/9322 | en_US |
dc.description.abstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาการใช้สื่อการสอนวิชาคอมพิวเตอร์ของครูมัธยมศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 12 ประชากรที่ใช้ ในการวิจัย ได้แก่ ครูสอนคอมพิวเตอร์ระดับมัธยมศึกษา สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 12 จำนวน 347 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ แบบสอบถามการ ใช้สื่อการสอนวิชาคอมพิวเตอร์ของครูมัธยมศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 12 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยปรากฏว่าการใช้สื่อการสอนวิชาคอมพิวเตอร์ของครูมัธยมศึกษาสังกัด สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 12 โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณารายด้าน พบว่า (1) สภาพการใช้สื่อการสอนวิชาคอมพิวเตอร์ของครูมัธยมศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 12 อยู่ในระดับมาก โดยครูมีความคิดเห็นว่าผู้สอนมีการใช้สื่อการสอนที่ช่วยให้ผู้เรียนเรียนรู้ได้รวดเร็วขึ้น (2) ปัญหาการใช้สื่อการสอนวิชาคอมพิวเตอร์ โดยภาพรวมอยู่ในระดับน้อย โดยครูมีปัญหาระดับปานกลางในเรื่องขาดงบประมาณในการจัดซื้อสื่อการสอน และ (3) ความต้องการในการใช้สื่อการสอนวิชาคอมพิวเตอร์โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก โดยครูมีความต้องการการสนับสนุนจากผู้บริหาร และต้องการให้มีสื่อการสอนที่เป็นแหล่งเรียนรู้ในโรงเรียน | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาเทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษา--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | คอมพิวเตอร์--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) | th_TH |
dc.subject | คอมพิวเตอร์--การสอนด้วยสื่อ | th_TH |
dc.subject | การศึกษาอิสระ--ศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.title | การใช้สื่อการสอนวิชาคอมพิวเตอร์ของครูมัธยมศึกษาสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 12 | th_TH |
dc.title.alternative | Use teachers in Secondary School Teachers Service Area Office 2 | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ศึกษาศาสตร์มหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The objective of this study was to investigate the use of instructional media in the Computer Course of secondary school teachers under the Secondary Education Service Area Office 12. The research population comprised 347 Computer Course teachers in secondary schools under the Secondary Education Service Area Office 12. The employed research instrument was a questionnaire on the use of instructional media in the Computer Course of secondary school teachers under the Secondary Education Service Area Office 12. Statistics employed for data analysis were the percentage, mean, and standard deviation. Research findings revealed that the overall use of instructional media in the Computer Couse of secondary school teachers under the Secondary Education Service Area Office 12 was rated at the high level; when specific aspects of the use were considered, it was found that (1) the state of using instructional media in the Computer Course of secondary school teachers under the Secondary Education Service Area Office 12 was at the high level, with the teachers having opinions that they used the instructional media to enable the students to learn their lessons more quickly; (2) the problem as a whole in using instructional media in the Computer Course was rated at the moderate level, with the teachers having the moderate level problem of the lack of budget for purchasing the instructional media; and (3) the overall need of the teachers for using instructional media in the Computer Course was rated at the high level, with the need for supports from the administrator and the need for having instructional media as learning sources within the school being specified. | en_US |
Appears in Collections: | Edu-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
143469.pdf | 14.38 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License