Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10004
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ภูริพัฒน์ ชาญกิจ | th_TH |
dc.contributor.author | พุทธภรณ์ วงค์รอด, 2513- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-10-24T07:53:41Z | - |
dc.date.available | 2023-10-24T07:53:41Z | - |
dc.date.issued | 2564 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10004 | en_US |
dc.description.abstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ1) ศึกษาระดับการรับรู้คุณภาพบริการของผู้ใช้บริการประกันสุขภาพต่อบริษัท ABC จำกัด (มหาชน) ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล 2) ศึกษาระดับ ความพึงพอใจของผู้ใช้บริการประกันสุขภาพต่อบริษัท ABC จำกัด (มหาชน) ในเขตกรุงเทพมหานคร และปริมณฑล 3) เปรียบเทียบระดับการรับรู้คุณภาพบริการของผู้ใช้บริการประกันสุขภาพต่อ บริษัท ABC จำกัด (มหาชน) ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล จำแนกตามปัจจัยทางด้านประชากรศาสตร์ และ 4) เปรียบเทียบระดับความพึงพอใจของผู้ใช้บริการประกันสุขภาพต่อบริษัท ABC จำกัด(มหาชน) ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล จำแนกตามปัจจัยทางต้านประชากรศาสตร์ ผลการศึกษาพบว่า 1) ระดับการรับรู้คุณภาพบริการของผู้ใช้บริการประกันสุขภาพ โดยรวมอยู่ในระดับมาก 2) ระดับความพึงพอของผู้ใช้บริการประกันสุขภาพ โดยรวมอยู่ในระดับมาก 3) ผู้ใช้บริการประกันสุขภาพของบริษัท ABC จำกัด (มหาชน) ที่มีอายุ ระดับการศึกษา อาชีพ และ รายได้ต่อเดือนที่ต่างกัน มีระดับการรับรู้คุณภาพบริการ แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ที่ระดับ 0.05 และ 4) ผู้ใช้บริการประกันสุขภาพของบริษัท ABC จำกัด (มหาชน) ที่มีระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้ต่อเดือนที่ต่างกัน มีระดับความพึงพอใจ แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ที่ระดับ 0.05 | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | บริการลูกค้า | th_TH |
dc.subject | ความพอใจของผู้ใช้บริการ | th_TH |
dc.subject | ประกันสุขภาพ | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาการจัดการธุรกิจและการบริการ--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.title | การรับรู้คุณภาพบริการและความพึงพอใจของผู้ใช้บริการประกันสุขภาพ ต่อบริษัท ABC จำกัด (มหาชน) ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล | th_TH |
dc.title.alternative | Customers' perception of service quality and satisfaction towards health insurance service of ABC Public Company Limited in Bangkok and Metropolitan Region | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The research aimed: 1) to study the health insurance customers’ perceptions towards service quality of ABC Public Company Limited in Bangkok Metropolis and vicinity, 2) to survey the level of customers’ satisfactions towards health insurance service provided by ABC Public Company Limited in Bangkok Metropolis and vicinity; 3) to compare demographic factors influencing the level of health insurance customers’ perceptions towards service quality of ABC Public Company Limited in Bangkok Metropolis and vicinity; and 4) to compare demographic factors influencing the level of health insurance customers’ satisfactions towards service quality of ABC Public Company Limited in Bangkok Metropolis and vicinity. The population in the study was those who used health insurance, and have experience in making insurance claims during the year 2017-2020 living in Bangkok and its vicinities 2,675 people were calculated using the Taro Yamane formula, 348 people were randomly assigned at convenience, by using a questionnaire Data analysis statistic were frequency, percentage, mean, standard deviation, t-test, one-way variance analysis, and compare the differences between pairs. The results showed that 1) die level of health insurance customers’ perceptions towards service quality was high. 2) The level of health insurance customers’ satisfactions towards health insurance service was also high. 3) There were statistically significant differences in health insurance customers perceptions towards service quality of ABC Public Company Limited in terms of age, education level, occupation, and monthly income at 0.05. 4) Based on die significance level of 0.05, there were differences in level of satisfactions with different levels of education, occupation, and monthly income. | en_US |
Appears in Collections: | Manage-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Fulltext.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 26.23 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License