Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10184
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ศันสนีย์ สังสรรค์อนันต์ | th_TH |
dc.contributor.author | พูนทิพย์ แอนเดอร์เซ่น, 2511- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษา | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-10-31T08:20:55Z | - |
dc.date.available | 2023-10-31T08:20:55Z | - |
dc.date.issued | 2561 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10184 | en_US |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) พัฒนาชุดการสอนแผนจุฬา กลุ่มสาระการเรียนรู้ภาษาไทย เรื่อง คำราชาศัพท์ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนราชานุบาล จังหวัดน่าน ให้มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ที่กำหนด (2) ศึกษาความก้าวหน้าทางการเรียนของนักเรียนที่เรียนจากชุดการสอนแผนจุฬา กลุ่มสาระการเรียนรู้ภาษาไทย เรื่อง คำราชาศัพท์ และ (3) ศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อชุดการสอนแผนจุฬา กลุ่มสาระการเรียนรู้ภาษาไทย เรื่อง คำราชาศัพท์ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย เป็นนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนราชานุบาล จังหวัดน่าน จำนวน 40 คน ได้มาโดยการสุ่มแบบกลุ่ม เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ (1) ชุดการสอนแผนจุฬา กลุ่มสาระการเรียนรู้ภาษาไทย เรื่อง คำราชาศัพท์ (2) แบบทดสอบก่อนเรียนและแบบทดสอบหลังเรียนแบบคู่ขนาน และ (3) แบบสอบถามความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อชุดการสอนแผนจุฬา สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าประสิทธิภาพ E1/E2 การทดสอบค่าที ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) ชุดการสอนแผนจุฬา กลุ่มสาระการเรียนรู้ภาษาไทย เรื่องคำราชาศัพท์ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 มีประสิทธิภาพ 80.32/81.61 ซึ่งเป็นไปตามเกณฑ์ 80/80 (2) นักเรียนที่เรียนด้วยชุดการสอนแผนจุฬา มีความก้าวหน้าทางการเรียนเพิ่มขึ้นอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (3) นักเรียนมีความพึงพอใจต่อชุดการสอนแผนจุฬาในระดับมาก | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาเทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษา--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | การสอนด้วยสื่อ--ไทย--น่าน | th_TH |
dc.subject | ภาษาไทย--ราชาศัพท์--การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา) | th_TH |
dc.subject | การศึกษาอิสระ--เทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษา | th_TH |
dc.title | การพัฒนาชุดการสอนแผนจุฬา กลุ่มสาระการเรียนรู้ภาษาไทย เรื่อง คำราชาศัพท์ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โรงเรียนราชานุบาล จังหวัดน่าน | th_TH |
dc.title.alternative | Development of a Chula Plan instructional package in the Thai Language Learning Area on the topic of royal language words for Prathom Suksa V students of Rachanuban School in Nan Province | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The purposes of this study were (1) to develop a Chula Plan instructional package in the Thai Language Learning Area on the topic of Royal Language Words for PrathomSuksa V students of Rachanuban School in Nan province based on the set efficiency criterion; (2) to study the learning progress of the students learning from the Chula Plan instructional package in the Thai Language Learning Area on the topic of Royal Language Words; and (3) to study the satisfaction of the students with the Chula Plan instructional package in the Thai Language Learning Area on the topic of Royal Language Words. The research sample consisted of 40 Prathom Suksa V Students of Rachanuban School in Nan province, obtained by cluster sampling. The employed research instruments comprised (1) a Chula Plan instructional package in the Thai Language Learning Area on the topic of Royal Language Words; (2) two parallel forms of an achievement test for pre-testing and post-testing; and (3) a questionnaire on student’s satisfaction with the Chula Plan instructional package on the topic of Royal Language Words. Statistics used for data analysis were the E1/E2 efficiency index, t-test, mean, and standard deviation. Research findings showed that (1) the developed Chula Plan instructional package in the Thai Language Learning Area on the topic of Royal Language Words was efficient at 80.32/81.61, thus meeting the set 80/80 efficiency criterion; (2) students learning from the Chula Plan instructional package in the Thai Language Learning Area on the topic of Royal Language Words achieved significant learning progress at the .05 level; and (3) the students were satisfied with the Chula Plan instructional package in the Thai Language Learning Area on the topic of Royal Language Words at the high level. | en_US |
Appears in Collections: | Edu-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
162219.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 27.63 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License