Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10191
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอารยา ประเสริฐชัย, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorอานีซะ ติงกูแว, 2532--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาศาสตร์สุขภาพth_TH
dc.date.accessioned2023-10-31T08:49:19Z-
dc.date.available2023-10-31T08:49:19Z-
dc.date.issued2562-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10191-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์พัฒนากระบวนการลด และเปรียบเทียบระยะเวลารอรับบริการคิวรอแทรกแผนกศัลยกรรม ก่อนและหลังการพัฒนากระบวนการรอรับบริการโดยใช้แนวคิดแบบลีน กลุ่มตัวอย่าง 200 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย แบบสำรวจ ผลการศึกษาพบว่า 1) กระบวนการรอรับบริการโดยใช้แนวคิดแบบลีนสามารถลดระยะเวลาจากเดิม 2 ชั่วโมง 35 นาที เป็น 1 ชั่วโมง 34 นาที 2) สามารถลดลงได้ การพัฒนาผังการไหล และการจัดตารางนัดเฉพาะคิวรอแทรก แบ่งช่วงเวลาการให้บริการตามลักษณะประเภทของผู้มารับบริการth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)th_TH
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาสาธารณสุขศาสตร์ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectบริการการพยาบาลของโรงพยาบาth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--สาธารณสุขศาสตร์th_TH
dc.titleการพัฒนาการลดระยะเวลารอรับบริการคิวรอแทรกแผนกศัลยกรรม โรงพยาบาลบำรุงราษฎร์ อินเตอร์เนชั่นแนลth_TH
dc.title.alternativeDevelopment of service time reduction of stand by queue, surgical clinic, Bumrungrad International Hospitalen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameสาธารณสุขศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาศาสตร์สุขภาพth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThis developmental research aimed (1) to create a process for reducing patients’ waiting times in standby queues for a surgery and (2) make a comparison of average waiting times in standby queues for a surgery pre- and post-implementation of the LEAN approach for reducing waiting times in standby queues, both in the Surgery Department at Bumrungrad International Hospital. The study was undertaken in a sample of 200 patients selected as per the established criteria out of 2,000 patients registered for a surgery in the hospital’s Surgery Department during 2018–2019. The instruments used in this research were: (1) the LEAN approach for standby waiting time reduction; and (2) a survey form for collecting data on waiting times in standby queues at the hospital’s Surgery Department. The results showed that: (1) the LEAN approach process developed for reducing waiting times in standby queues could decrease the average waiting time from 2 hours 35 minutes before intervention to 1 hour 34 minutes after intervention – a 43% reduction; and (2) the waiting time reduction were attributable to the use of the newly developed workflow process and revised appointment scheduling management for standby queues, based on the time periods of services and the types of clientsen_US
Appears in Collections:Health-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
162199.pdfเอกสารฉบับเต็ม8.77 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons