Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10535
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ประภาศรี พงศ์ธนาพาณิช | th_TH |
dc.contributor.author | วิชิยา พลเก่ง, 2535- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-11-17T03:33:37Z | - |
dc.date.available | 2023-11-17T03:33:37Z | - |
dc.date.issued | 2563 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10535 | en_US |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้ออาคารชุดของข้าราชการในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล ของโครงการสวัสดิการที่พักอาศัยของข้าราชการในที่ราชพัสดุ (2) ปัจัยส่วนประสมการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้ออาคารชุดของข้าราชการในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล ของโครงการสวัสดิการที่พักอาศัยของข้าราชการในที่ราชพัสดุ การศึกษาครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ ประชากรที่ทำการศึกษาเป็นข้าราชการที่พักอาศัยอยู่ในพื้นที่กรุงเทพมหานครและปริมณฑล ที่มีคุณสมบัติในการจองสิทธิ์โครงการสวัสดิการที่พักอาศัยของข้าราชการในที่ราชพัสดุ กำหนดขนาดตัวอย่าง จำนวน 400 คน ตามการคำนวณจากสูตรของทาโร่ ยามาเน่ และใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบการสุ่มตามสะดวก โดยใช้เครื่องมือแบบสอบถามออนไลน์ในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการศึกษา ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเยี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ด้วยสมการถดถอยพหุคูณ ผลการศึกษา พบว่า ประชากรส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง คิดเป็นร้อยละ 61.75 มีอายุ 31-40 ปี คิดเป็นร้อยละ 35.75 สถานภาพโสด คิดเป็นร้อยละ 51.5 มีระดับการศึกษาเป็นระดับปริญญาตรี คิดเป็นร้อยละ 64.25 ตำแหน่งประเภทวิชาการ คิดเป็นร้อยละ 54.25 มีอายุการปฏิบัติราชการ ต่ำกว่า 10 ปี คิดเป็นร้อยละ 45.75 ส่วนใหญ่มีรายได้ต่อเดือน 15,001 - 25,000 บาท คิดเป็นร้อยละ 48 และมีสมาชิกที่พักอาศัยร่วมด้วย 2-3 คน คิดเป็นร้อยละ 47.25 จากการทดสอบทางสถิติ พบว่า (1) ปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้ออาการชุดของข้าราชการในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล ของโครงการสวัสดิการที่พักอาศัยของข้าราชการในที่ราชพัสดุ ได้แก่ อายุ ระดับการศึกษา ประเภทตำแหน่ง อายุการปฏิบัติราชการ และรายได้ต่อเดือนที่มีลักษณะที่แตกต่างกันมีผลต่อการตัดสินใจซื้อแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 (2) ปัจจัยส่วนประสมการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้ออาคารชุดของข้าราชการในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล ของโครงการสวัสดิการที่พักอาศัยของข้าราชการในที่ราชพัสดุ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านสถานที่/ทำเลที่ตั้ง ด้านราคา ด้านการส่งสริมการตลาด ด้านบุคลากร ด้านกระบวนการ และด้านลักษณะทางกายภาพ สามารถร่วมกันพยากรณ์การผันแปรรายด้าน ได้ดังนี้ ด้านการตัดสินใจซื้อ คิดเป็นร้อยละ 13.3 ด้านการประเมินทางเลือก คิดเป็นร้อยละ 12.2 ด้านการรับรู้ปัญหาหรือความต้องการ คิดเป็นร้อยละ 10.4 ด้านการแสวงหาข้อมูล คิดเป็นร้อยละ 8.5 และ ด้านพฤติกรรมหลังการซื้อ คิดเป็นร้อยละ 8.2 ตามลำดับ | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาการจัดการธุรกิจและการบริการ--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | การเลือกของผู้บริโภค--ไทย | th_TH |
dc.subject | ผู้บริโภค--ทัศนคติ | th_TH |
dc.subject | การศึกษาอิสระ--การจัดการธุรกิจและการบริการ | th_TH |
dc.title | ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้ออาคารชุดของข้าราชการ ในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล กรณีศึกษาโครงการสวัสดิการที่พักอาศัยของข้าราชการในที่ราชพัสดุ | th_TH |
dc.title.alternative | Factors affecting decision to purchase condominiums of Government Officer in Bangkok Metropolitan Region : a case study of the Government Officer's Residential Welfare Projects in the State Property | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The objectives of this research are to study the following matters: (1) Demographic factors affecting purchase decision-making by the Government officer towards Condominiums of Government Officer in Bangkok Metropolitan Region, provided by the Government Officer's Residential Welfare Projects in the State Property and (2) Marketing mix factors influencing the Government officer’s decision to purchase Condominiums of Government Officer in Bangkok Metropolitan Region, provided by the Government Officer's Residential Welfare Projects in the State Property. This quantitative research studied upon Government officers residing in Bangkok Metropolitan Region who are qualified with reservation rights on Condominiums of Government Officer in Bangkok Metropolitan Region, provided by the Government Officer's Residential Welfare Projects in the State Property. The focus group consists of 400 officers, calculated with Taro TARO YAMANE method and Convenience Sampling. Data collection has been completed via online questionnaire. The study also implemented statistics, frequency, percentage, average, standard deviation, T-Test statistics, One-way ANOVA and a multiple regression analysis. The findings indicated that the majority is female, amounts to 61.75 percent of which 35.75 percent are 31-40 years old, 51.5 percent are single, 64.25 percent have a bachelor’s degree, 54.25 percent are at Knowledge Worker Positions, 45.75 percent have served the government less than 10 years. Most have earned 15,001-25,000 THB for monthly salary, equivalent to 48 percent, whereas those who live with 2-3 roommates are calculated as 47.25 percent. Statistics testing showed that (1) Demographic factors that influence purchase decision-making by the Government officer towards Condominiums of Government Officer in Bangkok Metropolitan Region, provided by the Government Officer's Residential Welfare Projects in the State Property are different age, education, job position, period of government service and monthly income, which affect purchase decision differently with statistical significance at the 0.5 level. (2) Marketing mix factors that influence purchase decision-making by the Government officer towards Condominiums of Government Officer in Bangkok Metropolitan Region, provided by the Government Officer's Residential Welfare Projects in the State Property, with statistical significance at the 0.5 level, are product, place/location, price, marketing promotion, human resource, process and physical traits, which can mutually predict variation as follow; it is equivalent to 13.3 percent for purchase decision aspect, 12.2 percent for Alternative Assessment Activities aspect, 10.4 percent for Need arousal or Problem Recognition aspect, 8.5 percent for information seeking aspect and 8.2 percent for Post purchase Behavior aspect, respectively. | en_US |
Appears in Collections: | Manage-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
FULLTEXT.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 14.8 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License