Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10677
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวิศนันท์ อุปรมัย, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorศรารัตน์ จาระวรรณ, 2532--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2023-12-04T08:10:10Z-
dc.date.available2023-12-04T08:10:10Z-
dc.date.issued2561-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10677-
dc.description.abstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาคุณลักษณะส่วนบุคคลที่มีผลต่อการเลือกใช้สินเชื่ออเนกประสงค์ข้าราชการของธนาคารกรุงไทย (2) ศึกษาระดับส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการเลือกใช้สินเชื่ออเนกประสงค์ข้าราชการของธนาคารกรุงไทย (3) ศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนบุคคลกับปัจจัยที่มีผลต่อการเลือกใช้สินเชื่ออเนกประสงค์ข้าราชการของธนาคารกรุงไทย และ (4) ศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่สัมพันธ์กับปัจจัยการตัดสินใจเลือกใช้สินเชื่ออเนกประสงค์ข้าราชการของธนาคารกรุงไทย การศึกษานี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ ประชากรที่ใช้ในการศึกษา คือ กลุ่มลูกค้าสินเชื่ออเนกประสงค์ข้าราชการของธนาคารกรุงไทยในจังหวัดยะลาจำนวน 2,655 คน กำหนดขนาดกลุ่มตัวอย่างโดยใช้วิธีของทาโร ยามาเน่ ได้จำนวน 400 คน ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวกเครื่องมือที่ใช้ คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ไคสแควร์ ผลการศึกษาพบว่า (1) ลูกค้ากลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศชายมีอายุอยู่ในช่วง 20 - 30 ปี สถานภาพโสด วุฒิการศึกษาตั้งแต่ระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย อาชีพข้าราชการ สังกัดสำนักงานตำรวจแห่งชาติ มีผลต่อการเลือกใช้สินเชื่ออเนกประสงค์ข้าราชการ (2) ระดับความสำคัญของส่วนประสมทางการตลาด ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่ายมีความสำคัญต่อการตัดสินใจเลือกใช้สินเชื่ออเนกประสงค์ข้าราชการธนาคารกรุงไทยอยู่ในระดับมากที่สุด (3) ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ต่อการเลือกใช้สินเชื่ออเนกประสงค์ข้าราชการ ธนาคารกรุงไทย คือ ปังจัยด้านเพศ สถานภาพ การศึกษา หน่วยงานต้นสังกัด รายได้เฉลี่ยต่อเดือน และจำนวนสมาชิกในครอบครัวที่ระดับนัยสำคัญที่ .05 และ (4) ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ต่อการตัดสินใจเลือกใช้สินเชื่ออเนกประสงค์ข้าราชการ ธนาคารกรุงไทย คือด้านการส่งเสริมการตลาดและค้านราคาอย่างมินัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาบริหารธุรกิจ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectการกู้ยืมธนาคารth_TH
dc.subjectเงินกู้ธนาคารth_TH
dc.subjectสินเชื่อth_TH
dc.subjectข้าราชการ--การตัดสินใจth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจth_TH
dc.titleปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ต่อการตัดสินใจเลือกใช้สินเชื่ออเนกประสงค์ข้าราชการธนาคารกรุงไทย จังหวัดยะลาth_TH
dc.title.alternativeFactors related to decision to use Government Multi-purpose Credit of Krung Thai Bank in Yala Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objective of this study were (1) to study the personal characteristics effecting the selection of using the Government Multi-purpose Credit of Krung Thai Bank; (2) to study the level of marketing mix that affecting the selection of using the Government Multipurpose Credit of Krung Thai Bank; (3) to study the relationship between personal factors and factors affecting the selection of using the Government Multipurpose Credit of Krung Thai Bank; and (4) to study marketing mix factors related to decision making factors of using the Government Multipurpose Credit of Krung Thai Bank. The population of this quantitative research were 2,655 government officials who were the customer Government Multi-purpose Cridit of Krung Thai Bank in Yala province. The 400 samples were selected by using Taro Yamane formula with the convenience sampling. A constructed questionnaire was used as a tool to collect data. The statistics employed for data analysis were percentage, mean, standard deviation, and Chi-Square. The results of this study revealed that (1) most of the respondents are male, 20 - 30 years old, single, educational background of high school or higher, working as government officials under the Royal Thai Police effecting the selection of using the Government Multi-purpose Credit; (2) the importance level of marketing mix in terms of price and distribution channel had significant decision-making to use the Government Multipurpose Credit of Krung Thai Bank was at the highest level; (3) gender, status, education, affiliation department, average monthly income and number of family members factors related to the relationship of government officials using the Government Multipurpose Credit of Krung Thai Bank at the significant level of 0.05; and (4) marketing promotion and price factors related to the decision to use the Government Multipurpose Credit of Krung Thai Bank with a statistical significance of 0.05en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
161035.pdfเอกสารฉบับเต็ม16.68 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons