Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10698
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | นิธิพัฒน์ เมฆขจร | th_TH |
dc.contributor.author | สุพรรณี ทองนวล, 2532- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2023-12-06T07:36:39Z | - |
dc.date.available | 2023-12-06T07:36:39Z | - |
dc.date.issued | 2562 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10698 | en_US |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เปรียบเทียบผลการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวเพื่อเสริมสร้างการเห็นคุณค่าในตนเองของเยาวชนในสถานสงเคราะห์เด็กหญิง จังหวัดสระบุรี ก่อนกับหลังการทดลอง และ (2) เปรียบเทียบผลการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวเพื่อเสริมสร้างการเห็นคุณค่าในตนเอง ของเยาวชนในสถานสงเคราะห์เด็กหญิง จังหวัดสระบุรี กลุ่มทดลองระหว่างหลังการทดลองกับในระยะติดตามผลกลุ่มตัวอย่างเป็นเยาวชนในสถานสงเคราะห์เด็กหญิง จังหวัดสระบุรี ที่มีอายุระหว่า 15-18 ปี ในสถานสงเคราะห์เด็กหญิง จังหวัดสระบุรี ในปี 2563 จำนวน 20 คนที่ได้มาโดยการสุ่มอย่างง่าย เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ประกอบด้วย (1) ชุดกิจกรรมแนะแนวเพื่อเสริมสร้างการเห็นคุณค่าในตนเอง และ (2) แบบวัดการเห็นคุณค่าในตนเองที่มีค่าความเที่ยงเท่ากับ 0.89 การวิเคราะห์ข้อมูลใช้ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) หลังการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวเยาวชนกลุ่มทดลองมีคะแนน การเห็นคุณค่าในตนเองสูงขึ้นอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (2) ในระยะติดตามผลเยาวชน กลุ่มทดลองมีคะแนนการเห็นคุณค่าในตนเองสูงขึ้นกว่าระยะหลังการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาการแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยา--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | ทักษะชีวิต--การศึกษาและการสอน | th_TH |
dc.subject | ความนับถือตนเอง | th_TH |
dc.subject | การศึกษาอิสระ--การแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยา | th_TH |
dc.title | ผลการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวเพื่อเสริมสร้างการเห็นคุณค่าในตนเองของเยาวชนในสถานสงเคราะห์เด็กหญิง จังหวัดสระบุรี | th_TH |
dc.title.alternative | Effects of using a guidance activities package to enhance self-esteem of youths in Saraburi Home for girls | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The objectives of this research were (1) to compare the effects of using a guidance activities package to enhance self-esteem of youths in Saraburi Home for Girls before and after the experiment; and (2) to compare the effects of using a guidance activities package to enhance self-esteem of youths in Saraburi Home for Girls in the experimental group at the end of the experiment and during the follow-up period. The research sample consisted of 20 randomly selected youths in Saraburi Home for Girls of Saraburi province, aged 15 – 18 years, in the 2020 year. The employed research instruments were (1) a guidance activities package to enhance self-esteem, and (2) a scale to assess self-esteem, with reliability coefficient of 0.89. Data were statistically analyzed using the mean, standard deviation, and t-test. The research findings showed that (1) after using the guidance activities package, the post-experiment self-esteem scores of the experimental group students increased significantly over their pre-experiment counterpart scores at the .05 level of statistical significance; and (2) the self-esteem scores of the experimental group students during the follow-up period were significantly higher than their counterpart scores at the end of the experiment at the .05 level of statistical significance. | en_US |
Appears in Collections: | Edu-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
166585.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 12.95 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License