Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10720
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorภาณินี กิจพ่อค้า, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorสุรชัย วงษ์ชมภู, 2527--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชานิติศาสตร์th_TH
dc.date.accessioned2023-12-07T03:28:09Z-
dc.date.available2023-12-07T03:28:09Z-
dc.date.issued2557-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10720-
dc.description.abstractวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา ปัญหาและแก้ไขกฎหมายในการคุ้มครองผู้บริโภคจากการโฆษณายา การโฆษณาเกินจริงและการส่งเสริมการขาย เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ ผลการศึกษาพบว่าการนำเทคนิคการสื่อสาร และการส่งเสริมการตลาดมาใช้เป็นการเป็นการฝ่าฝืนต่อกฏหมายไม่เป็นธรรมต่อผู้บริโภค ผู้ศึกษาจึงเสนอแนวทางแก้ไขคำจำกัดความ โฆษณา ตาม มาตร 3 พระราชบัญญัติคุ้ครองผู้บริโภค พ.ศ. 2522 และนิยามตามร่างพระราชบัญญัติยา พ.ศ. (ฉบับแก้ไขร่าง พ.ร.บ. สำนักงานคณะกรรมการกฤษฎีกา) มาตรา 4th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. วิชาเอกกฎหมายธุรกิจ --การศึกษาเฉพาะกรณีth_TH
dc.subjectยา--การตลาดth_TH
dc.subjectการคุ้มครองผู้บริโภค--กฎหมายและระเบียบข้อบังคับ--ไทยth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--กฎหมายธุรกิจth_TH
dc.titleปัญหาทางกฎหมายในการคุ้มครองผู้บริโภคจากการโฆษณายาth_TH
dc.title.alternativeLegal problems in the protection of consumers from drugs advertisementen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameนิติศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชานิติศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objective of this Independent Study is to study the legal problems in the protection of consumers from drugs advertisement, following the Drugs Act B.E. 2510, Consumer Protection Act B.E. 2522, and other relating laws and regulations. At present, the advertisements and marketing tactics are overly exaggerated, unrealistic, and unfair to consumers. This Independent Study is a qualitative research which utilizes documents such as laws and regulations, scholarly books, articles, and academic papers in order to analyze facts, measure consumer protection and review the legal analysis of drugs advertisements. This Study finds that the legal protection of consumers from drugs advertisements according to the Drugs Act and the Consumer Protection Act is still a problem whereby the marketing and promotions of drugs companies are illegal and/or unfair to consumers. This Study therefore suggests that the definition of advertisement in Article 4 of the Drugs Act and Article 3 of the Consumer Protection Act should be amended to include any activity, action, promotion, and marketing communication taken to inform or create awareness of the business. This Study also suggests that the National Drugs Committee should have authority in examining and controlling drugs advertisementsen_US
Appears in Collections:Law-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext.pdfเอกสารฉบับเต็ม15.88 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons