Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10787
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorจิระสุข สุขสวัสดิ์, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.advisorนิธิพัฒน์ เมฆขจร, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorชุติมา นุ้ยชิต-
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2023-12-08T08:12:40Z-
dc.date.available2023-12-08T08:12:40Z-
dc.date.issued2562-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/10787-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศษ.ม. (การแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยา))-- มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2562th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบคุณลักษณะอันพึงประสงค์ด้านใฝ่เรียนรู้ของนักเรียนกลุ่มทดลองก่อนและหลังใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวโดยใช้รูปแบบแมคโคร และเปรียบเทียบคุณลักษณะอันพึงประสงค์ด้านใฝ่เรียนรู้ของนักเรียนกลุ่มควบคุมที่ใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวปกติ กลุ่มตัวอย่างจำนวนรวม 70 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ (1) ชุดกิจกรรมแนะแนวโดยการเรียนรู้แบบแมคโครเพื่อพัฒนาคุณลักษณะอันพึงประสงค์ด้านใฝ่เรียนรู้ (2) ชุดกิจกรรมแนะแนวแบบปกติ และ (3) แบบวัดคุณลักษณะอันพึงประสงค์ด้านใฝ่เรียนรู้ มีค่าความเที่ยงเท่ากับ .91 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฏว่า ภายหลังการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวโดยใช้รูปแบบแมคโครเพื่อส่งเสริมคุณลักษณะอันพึงประสงค์ด้านใฝ่เรียนรู้ นักเรียนกลุ่มทดลองมีคะแนนเฉลี่ยคุณลักษณะอันพึงประสงค์ด้านการใฝ่เรียนรู้สูงกว่าการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติระดับ .05 และ นักเรียนกลุ่มทดลองที่ใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวโดยใช้รูปแบบแมคโครมีคะแนนเฉลี่ยคุณลักษณะอันพึงประสงค์ด้านใฝ่เรียรู้หลังการทดลองสูงกว่าของนักเรียนกลุ่มควบคุมที่ใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวแบบปกติอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาการแนะแนวและการปรึกษาเชิงจิตวิทยา --วิทยานิพนธ์th_TH
dc.subjectการแนะแนว--กิจกรรมการเรียนการสอนth_TH
dc.subjectนักเรียนมัธยมศึกษา--ไทย--กระบี่th_TH
dc.titleผลการใช้ชุดกิจกรรมแนะแนวโดยใช้รูปแบบแมโครเพื่อส่งเสริมคุณลักษณะอันพึงประสงค์ด้านใฝ่เรียนรู้ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนเมืองกระบี่ จังหวัดกระบี่th_TH
dc.title.alternativeThe effects of using a guidance activities package and MACRO model to enhance desirable characteristic of learning enthusiasm of Mathayom Suksa IV Students at Mueang Krabi School in Krabi Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this research were (1) to compare the levels of desirable characteristic of learning enthusiasm of the experimental group students before and after using a guidance activities package and MACRO model; and (2) to compare the level of desirable characteristic of learning enthusiasm of the experimental group students who used the guidance activities package and MACRO model with the counterpart level of the control group students who used a set of normal guidance activities. The research sample consisted of 70 Mathayom Suksa IV Students at Mueang Krabi School in Krabi Province in the 2019 academic year, obtained by cluster sampling. Then they were randomly assigned into an experimental group and a control group each of which consisting of 35 students. The employed research instruments were (1) a guidance activities package and MACRO model to enhance desirable characteristic of learning enthusiasm; (2) a set of normal guidance activities; and (3) a scale to assess desirable characteristic of learning enthusiasm, with reliability coefficient of .91. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test The research findings showed that (1) after using the guidance activities package and MACRO model to enhance desirable characteristic of learning enthusiasm, the post-experiment mean score of desirable characteristic of learning enthusiasm of the experimental group students was significantly higher than their pre-experiment counterpart mean score at the .05 level of statistical significance; and (2) the post-experiment mean score of desirable characteristic of learning enthusiasm of the experimental group students, who used the guidance activities package and MACRO model to enhance desirable characteristic of learning enthusiasm, was significantly higher than the post-experiment counterpart mean score of the control group students who use the set of normal guidance activities at the .05 level of statistical significance.en_US
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FULLTEXT.pdfเอกสารฉบับเต็ม11.92 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons