Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11053
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุรีรัตน์ อารีรักษ์สกุล ก้องโลก, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.advisorต้องตา สมใจเพ็ง, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorศรินยา แจ่มแจ้ง, 2518--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2024-01-08T08:45:16Z-
dc.date.available2024-01-08T08:45:16Z-
dc.date.issued2561-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11053-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศษ.ม.(หลักสูตรและการสอน)--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2561th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนคณิตศาสตร์ เรื่องพื้นฐานทางเรขาคณิตของนักเรียนชั้น มัธยมศึกษาปีที่ 1 ระหว่างกลุ่มที่ได้รับการจัดกิจกรรมเรียนรู้แบบ4 MAT และกลุ่มที่ได้รับการสอนแบบปกติ และ (2) ศึกษาเจตคติต่อการเรียนคณิตศาสตร์ เรื่อง พื้นฐานทางเรขาคณิตของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 กลุ่มที่ได้รับการจัดกิจกรรมเรียนรู้แบบ 4 MATระดับมัธยมศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาเขต 16 คือ การมีวิสัยทัศน์และเป้าหมายที่มั่นคง การมุ่งเน้นความสามารถในการแข่งขันและความคิดริเริ่ม ขยัน แข่งขันกันเพื่อความสำเร็จของเป้าหมาย ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนคณิตศาสตร์ เรื่อง พื้นฐานทางเรขาคณิตของนักเรียนที่ได้รับการจัดการเรียนรู้แบบ 4 MAT สูงกว่าของนักเรียนที่ได้รับการสอนแบบปกติ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (2) นักเรียนที่ได้รับการจัดการเรียนรู้แบบ 4 MAT มีเจตคติต่อการเรียนคณิตศาสตร์ ด้านความรู้อยู่ในระดับมากที่สุด ด้านความรู้สึก อยู่ในระดับมาก และด้านพฤติกรรม อยู่ในระดับมาก ตามลำดับth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectคณิตศาสตร์--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)--ไทย--นครปฐมth_TH
dc.subjectผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน--คณิตศาสตร์th_TH
dc.titleผลการจัดกิจกรรมการเรียนรู้คณิตศาสตร์แบบ 4 MAT เรื่องพื้นฐานทางเรขาคณิตที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนคณิตศาสตร์ และเจตคติ ต่อการเรียนคณิตศาสตร์ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 จังหวัดนครปฐมth_TH
dc.title.alternativeThe effects of 4 MAT model mathematics learning activities management in the topic of foundation of geometry on mathematics learning achievement and attitude towards mathematics learning of Mathayom Suksa I Students in Nakhon Pathom Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this research were (1) to compare mathematics learning achievement in the topic of Foundation of Geometry of Mathayom Suksa I students in the group learning under the 4 MAT model learning activities management with that of the group taught by traditional teaching method; and (2) to study attitude toward mathematics learning on the topic of Foundation of Geometry of students in the group learning under the 4 MAT model learning activities management. The research sample consisted of 84 Mathayom Suksa I students in two intact classrooms, each of which containing 42 students, of Tessaban 3 (Sra Kratiam) School during the first semester of the 2018 academic year, obtained by cluster sampling. The research instruments consisted of (1) learning management plans on the topic of Foundation of Geometry for the 4 MAT model mathematics learning activities management, (2) learning management plans on the topic of Foundation of Geometry for the traditional teaching method, (3) a mathematics learning achievement test on the topic of Foundation of Geometry, and (4) a questionnaire to assess student’s attitude toward mathematics learning. The data were statistically analyzed using the mean, standard deviation, and t-test. The research findings were as follows: (1) mathematics learning achievement in the topic of Foundation of Geometry of students learning under the 4 MAT model learning activities management was significantly higher than the counterpart achievement of students taught by traditional teaching method at the .05 level of statistical significance; and (2) the students learning under the 4 MAT model learning activities management had attitudes toward mathematics learning in the dimension of knowledge at the highest level, in the dimension of feelings at the high level, and in the dimension of behavior at the high level, respectivelyen_US
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext.pdfเอกสารฉบับเต็ม3.69 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons