Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11166
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุวรรณี ยหะกรth_TH
dc.contributor.authorธิติสรณ์ สุ่มมาตย์, 2514-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2024-01-19T02:45:24Z-
dc.date.available2024-01-19T02:45:24Z-
dc.date.issued2561-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11166en_US
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน))-- มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2561th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ เปรียบเทียบความสามารถด้านการอ่านภาษาไทยของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ระหว่างก่อนและหลังการเรียนโดยใช้เทคนิค ซี ไอ อาร์ ซี และ (2) เปรียบเทียบความสามารถด้านการเขียนภาษาไทยของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ระหว่างก่อนและหลังเรียน โดยใช้เทคนิค ไอ อาร์ ซี กลุ่มตัวอย่างนักเรียนชั้นมัธยมศึกษีที่ 2 จำนวน 1 ห้องเรียน นักเรียน 35 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการทดสอบค่าที ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) นักเรียนที่ได้รับการสอนแบบ ซี ไอ อาร์ ซี มีความสามารถด้านการอ่านหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และ (2) นักเรียนที่ได้รับการสอนแบบ ซี ไอ อาร์ ซี มีความสามารถด้านการเขียนหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectภาษาไทย--การอ่าน--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)--การสอนด้วยสื่อth_TH
dc.subjectภาษาไทย--การเขียน--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)--การสอนด้วยสื่อth_TH
dc.titleผลการใช้เทคนิค ซี ไอ อาร์ ซี ที่มีต่อความสามารถด้านการอ่านและการเขียนวิชาภาษาไทยของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ในโรงเรียนสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 27th_TH
dc.title.alternativeThe effects of using CIRC technique on Thai language reading and writing abilities of Mathayom Suksa II students in schools under the Secondary Education Service Area Office 27en_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this research were (1) to compare Thai language reading abilities of Mathayom Suksa II students before and after learning with the use of CIRC technique; and (2) to compare Thai language writing abilities of Mathayom Suksa II students before and after learning with the use of CIRC technique. The research sample consisted of 35 Mathayom Suksa II students in an intact classroom of Pha Namthip Wittaya School in Roi Et province, obtained by multi-stage sampling. The research instruments were (1) learning management plans with the use of CIRC technique; (2) a Thai language reading ability test; and (3) a Thai language writing ability test. Statistics for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. Research findings showed that (1) the post-learning Thai language reading ability of the students after learning with the use of CIRC technique was significantly higher than their pre-learning counterpart ability at the .05 level; and (2) the post-learning Thai language writing ability of the students after learning with the use of CIRC technique was significantly higher than their pre-learning counterpart ability at the .05 levelen_US
dc.contributor.coadvisorศุภวรรณ์ เล็กวิไลth_TH
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext.pdfเอกสารฉบับเต็ม1.86 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons