Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11224
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอภิรักษ์ อนะมาน, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.advisorศุภวรรณ์ เล็กวิไล, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorอรินทร จตุเทน, 2513--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2024-01-22T07:39:27Z-
dc.date.available2024-01-22T07:39:27Z-
dc.date.issued2561-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11224-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศษ.ม.(หลักสูตรและการสอน)--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2561th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนสาระหลักการใช้ภาษาไทยของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ที่เรียนโดยการใช้รูปแบบการเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิค TAI ก่อนและหลังการเรียน และ (2) ศึกษาความคงทนในการเรียนรู้สาระหลักการใช้ภาษาไทยของนักเรียน ชั้นมัธมศึกษาปีที่ 2 ที่เรียนโดยการใช้รูปแบบการเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิค TAI ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนสาระหลักการใช้ภาษาไทย ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ที่เรียนโดยการใช้รูปแบบการเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิค TAI หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 และ (2) ความคงทนในการเรียนรู้ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 อยู่ในระดับดีมากth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectภาษาไทย--การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)th_TH
dc.subjectผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน--ภาษาไทยth_TH
dc.titleผลการใช้รูปแบบการเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิค TAI ที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน และความคงทนในการเรียนรู้สาระหลักการใช้ภาษาไทยของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนชุมชนบ้านยางกู่ จังหวัดร้อยเอ็ดth_TH
dc.title.alternativeThe effects of using the TAI technique of cooperative learning model on learning achievement and learning retention in the principles of Thai language usage substance of Mathayom Suksa II students at Chumchon Ban Yangku School in Roi Et Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were (1) to compare learning achievements in the Principles of Thai Language Usage Substance of Mathayom Suksa II students before and after learning with the use of the TAI technique of cooperative learning model; and (2) to study learning retention in the learning of the Principles of Thai Language Usage Substance of Mathayom Suksa II students who learned with the use of the TAI technique of cooperative learning model. The research sample consisted of 27 Mathayom Suksa II students in an intact classroom of Chumchon Ban Yangku School, Thawat Buri district, Roi Et province, obtained by cluster sampling. The employed research instruments were 10 learning management plans for instruction of the Principles of Thai Language Usage Substance with the use of the TAI technique of cooperative learning model, and a learning achievement test on the Principles of Thai Language Usage Substance. Statistics employed for data analysis were the mean, standard deviation, and t-test. The findings were as follows: (1) the post-learning achievement in the Principles of Thai Language Usage Substance of Mathayom Suksa II students who learned with the use of the TAI technique of cooperative learning model was significantly higher than their pre-learning counterpart achievement at the .01 level of statistical significance; and (2) the learning retention of Mathayom Suksa II students was at the very good levelen_US
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext.pdfเอกสารฉบับเต็ม3.24 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons