Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11229
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรัตนา ดวงแก้วth_TH
dc.contributor.authorนริศรา โชคชยสุนทร, 2533-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2024-01-22T08:15:24Z-
dc.date.available2024-01-22T08:15:24Z-
dc.date.issued2561-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11229en_US
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศษ.ม. (บริหารการศึกษา))-- มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2561th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาการเสริมสร้างพลังอำนาจของผู้บริหารสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษานนทบุรี เขต 1 2) ศึกษาการปฏิบัติงานของครูตามมาตรฐานวิชาชีพในสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษานนทบุรี เขต 1 และ (3) ศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างการเสริมสร้างพลังอำนาจของผู้บริหารสถานศึกษากับการปฏิบัติงานของครูตามมาตรฐานวิชาชีพในสถานศึกษา ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) การเสริมสร้างพลังอำนาจของผู้บริหารสถานศึกษา โดยภาพรวมอยู่ในระดับค่อนข้างมาก (2) การปฏิบัติงานของครูตามมาตรฐานวิชาชีพ โดยภาพรวมอยู่ในระดับมาก และ (3) ความสัมพันธ์ระหว่างการเสริมสร้างพลังอำนาจของผู้บริหารสถานศึกษากับการปฏิบัติงานของครูตามมาตรฐานวิชาชีพ ในภาพรวมมีความสัมพันธ์เชิงบวกอยู่ในระดับปานกลาง โดยมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectผู้บริหารโรงเรียน--การบริหารth_TH
dc.subjectครู--ความรับผิดชอบในการทำงานth_TH
dc.subjectมาตรฐานการทำงานth_TH
dc.titleความสัมพันธ์ระหว่างการเสริมสร้างพลังอำนาจของผู้บริหารสถานศึกษากับการปฏิบัติงานของครูตามมาตรฐานวิชาชีพในสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษานนทบุรี เขต 1th_TH
dc.title.alternativeThe relationship between the empowerment of school administrators and teachers' work performance based on teacher professional standards in schools under Nonthaburi Primary Education Service Area Office 1en_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were (1) to study the empowerment of school administrators under Nonthaburi Primary Education Service Area Office 1; (2) to study teachers’ work performance based on teacher professional standards in schools under Nonthaburi Primary Education Service Area Office 1; and (3) to study the relationship between the empowerment of school administrators and teachers’ work performance based on teacher professional standards. The sample consisted of 259 school teachers under Nonthaburi Primary Education Service Area Office 1, all of whom were obtained by stratified random sampling. The employed research instrument was a rating scale questionnaire dealing with data on empowerment of school administrators and teachers’ work performance based on teacher professional standards, with reliability coefficients of 0.98 and 0.97, respectively. Statistics employed for data analysis were the frequency, percentage, mean, standard deviation and Pearson’s product moment correlation. The research findings were as follows: (1) the overall empowerment of school administrators was at the rather high level; (2) the overall teachers’ work performance based on teacher professional standards was at the high level; and (3) the empowerment of school administrators positively correlated at the medium level with the teachers’ work performance based on teacher professional standards, which was significant at the .01 levelen_US
dc.contributor.coadvisorเก็จกนก เอื้อวงศ์th_TH
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext.pdfเอกสารฉบับเต็ม4.68 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons