Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11415
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุวรรณี ยหะกร, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.advisorศุภวรรณ์ เล็กวิไล, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorสายสุดา หลังแดง, 2523--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2024-02-06T06:19:53Z-
dc.date.available2024-02-06T06:19:53Z-
dc.date.issued2560-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11415-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2560th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อ (1) พัฒนาเกมการศึกษาให้มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ 80/80 (2) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนภาษาไทยก่อนเรียนและหลังเรียนของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1ที่เรียนโดยใช้เกมการศึกษา และ (3) ศึกษาความพึงพอใจที่มีต่อการเรียนวิชาภาษาไทยของนักเรียนชั้นประถม ศึกษาปีที่ 1 ที่เรียนโดยใช้เกมการศึกษา ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) เกมการศึกษาที่พัฒนาขึ้นมีประสิทธิภาพ 86.79/81.00 ซึ่งสูงกว่าเกณฑ์ที่กำหนด (2) ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนภาษาไทยหลังเรียนของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 ที่เรียนโดยใช้เกมการศึกษาสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (3) ความพึงพอใจต่อการเรียนวิชาภาษาไทยของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 ที่เรียนโดยใช้เกมการศึกษาอยู่ในระดับมากth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectเกมทางการศึกษาth_TH
dc.subjectภาษาไทย--การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา)--ไทย--ปัตตานีth_TH
dc.titleผลการใช้เกมการศึกษาที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนและความพึงพอใจต่อการเรียนวิชาภาษาไทยของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 ในโรงเรียนสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาปัตตานี เขต 3th_TH
dc.title.alternativeThe effects of using educational games on learning achievement and satisfaction with Thai language learning of Prathom Suksa I students in Schools under Pattani Primary Education Service Area Office 3en_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were (1) to develop educational games based on the 80/80 efficiency criterion; (2) to compare Thai language learning achievements of Prathom Suksa I students before and after learning with the use of educational games; and (3) to study satisfaction with Thai language learning of Prathom Suksa I students who learned with the use of educational games. The research sample consisted of 15 Prathom Suksa I students in an intact classroom of Ban Chamao Sam Ton School in the 2017 academic year, obtained by cluster sampling. The experiment was conducted under the one-group pretest-posttest research design. The employed research instruments comprised (1) Thai language educational games; (2) learning management plans for the instruction using educational games; (3) a Thai language learning achievement test; and (4) a questionnaire on satisfaction with Thai language learning. Research data were analyzed using the E1/E2 efficiency index, mean, standard deviation, and t-test. Research findings showed that (1) the developed educational games were efficient at 86.79/81.00, which was higher than the pre-determined efficiency criterion; (2) the post-learning Thai language learning achievement of Prathom Suksa I students who learned with the use of educational games was significantly higher than their pre-learning counterpart achievement at the .05 level; and (3) the satisfaction with Thai language learning of Prathom Suksa I students who learned with the use of educational games was at the high levelen_US
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
156752.pdfเอกสารฉบับเต็ม4.17 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons