Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11415
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | สุวรรณี ยหะกร | th_TH |
dc.contributor.author | สายสุดา หลังแดง, 2523- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษา | th_TH |
dc.date.accessioned | 2024-02-06T06:19:53Z | - |
dc.date.available | 2024-02-06T06:19:53Z | - |
dc.date.issued | 2560 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11415 | en_US |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ศษ.ม. (หลักสูตรและการสอน))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2560 | th_TH |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อ (1) พัฒนาเกมการศึกษาให้มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ 80/80 (2) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนภาษาไทยก่อนเรียนและหลังเรียนของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1ที่เรียนโดยใช้เกมการศึกษา และ (3) ศึกษาความพึงพอใจที่มีต่อการเรียนวิชาภาษาไทยของนักเรียนชั้นประถม ศึกษาปีที่ 1 ที่เรียนโดยใช้เกมการศึกษา ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) เกมการศึกษาที่พัฒนาขึ้นมีประสิทธิภาพ 86.79/81.00 ซึ่งสูงกว่าเกณฑ์ที่กำหนด (2) ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนภาษาไทยหลังเรียนของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 ที่เรียนโดยใช้เกมการศึกษาสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (3) ความพึงพอใจต่อการเรียนวิชาภาษาไทยของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 ที่เรียนโดยใช้เกมการศึกษาอยู่ในระดับมาก | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | เกมทางการศึกษา | th_TH |
dc.subject | ภาษาไทย--การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา)--ไทย--ปัตตานี | th_TH |
dc.title | ผลการใช้เกมการศึกษาที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนและความพึงพอใจต่อการเรียนวิชาภาษาไทยของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 ในโรงเรียนสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาปัตตานี เขต 3 | th_TH |
dc.title.alternative | The effects of using educational games on learning achievement and satisfaction with Thai language learning of Prathom Suksa I students in Schools under Pattani Primary Education Service Area Office 3 | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาศึกษาศาสตร์ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The purposes of this research were (1) to develop educational games based on the 80/80 efficiency criterion; (2) to compare Thai language learning achievements of Prathom Suksa I students before and after learning with the use of educational games; and (3) to study satisfaction with Thai language learning of Prathom Suksa I students who learned with the use of educational games. The research sample consisted of 15 Prathom Suksa I students in an intact classroom of Ban Chamao Sam Ton School in the 2017 academic year, obtained by cluster sampling. The experiment was conducted under the one-group pretest-posttest research design. The employed research instruments comprised (1) Thai language educational games; (2) learning management plans for the instruction using educational games; (3) a Thai language learning achievement test; and (4) a questionnaire on satisfaction with Thai language learning. Research data were analyzed using the E1/E2 efficiency index, mean, standard deviation, and t-test. Research findings showed that (1) the developed educational games were efficient at 86.79/81.00, which was higher than the pre-determined efficiency criterion; (2) the post-learning Thai language learning achievement of Prathom Suksa I students who learned with the use of educational games was significantly higher than their pre-learning counterpart achievement at the .05 level; and (3) the satisfaction with Thai language learning of Prathom Suksa I students who learned with the use of educational games was at the high level | en_US |
dc.contributor.coadvisor | ศุภวรรณ์ เล็กวิไล | th_TH |
Appears in Collections: | Edu-Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
156752.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 4.17 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License