Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11439
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorบุษบา สุธีธร, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.advisorอภิชญา อยู่ในธรรม, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorกันตภณ แก้วสง่า, 2528--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2024-02-09T03:00:51Z-
dc.date.available2024-02-09T03:00:51Z-
dc.date.issued2560-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11439-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (นศ.ม.(นิเทศศาสตร์))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2560th_TH
dc.description.abstractการวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) วิเคราะห์เนื้อหาการประชาสัมพันธ์การท่องเที่ยวเชิงสร้างสรรค์ผ่านเว็บไซต์เครือข่ายสังคม และ 2) ศึกษาการใช้ประโยชน์และความพึงพอใจต่อการประชาสัมพันธ์การท่องเที่ยวเชิงสร้างสรรค์ผ่านเว็บไซต์เครือข่ายสังคมของนักท่องเที่ยว ผลการวิจัย พบว่า 1) ทั้ง 3 เพจนำเสนอเนื้อหาที่มีความทันสมัย โดยรูปแบบการนำเสนอ เนื้อหาที่ได้รับความนิยม ได้แก่ รูปภาพ กิจกรรมการประชาสัมพันธ์แหล่งท่องเที่ยว และการให้ความรู้เกี่ยวกับการท่องเที่ยวเชิงสร้างสรรค์ 2) นักท่องเที่ยวส่วนใหญ่มีความรู้เกี่ยวกับการท่องเที่ยวเชิงสร้างสรรค์เป็นอย่างดี โดยเห็นว่าประโยชน์ของเว็บไซต์ประชาสัมพันธ์การท่องเที่ยวเชิงสร้างสรรค์ช่วยผ่อนคลายความเครียดได้ และมีความพึงพอใจต่อเพจที่เข้าไปใช้เพราะมีความน่าสนใจ น่าเชื่อถือและมีความต่อเนื่องในการนำเสนอth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectการท่องเที่ยว--การประชาสัมพันธ์th_TH
dc.subjectอินเทอร์เน็ตในการประชาสัมพันธ์th_TH
dc.titleการประชาสัมพันธ์การท่องเที่ยวเชิงสร้างสรรค์ผ่านเว็บไซต์เครือข่ายสังคมth_TH
dc.title.alternativeCreative tourism practice via social networking sites from the public relations approachen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameนิเทศศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชานิเทศศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this research were 1) to analyze the content of public relations messages about creative tourism on social media websites; and 2) to study tourists’ uses and satisfaction with public relations messages about creative tourism publicized through social media websites. This was a qualitative research undertaken using content analysis and indepth interview methods. Data were obtained from 3 fanpages: those of dasta Thailand, the Tourism Council of Thailand and CBT Thailand’s fanpage for community tourism. Additional data were obtained from interviews with 6 people who designed and developed of those 3 fanpages and with 30 tourists who had interacted with those fanpages more than once. Data were analyzed by descriptive analysis. The results showed that (1) all 3 fanpages presented content that was up-todate. Those three fanpages frequently presenting their content through photographs, activities of tourist destinations and providing information on creative tourism. (2) Most of the tourists interviewed had a good level of knowledge about creative tourism. They thought that those 3 fanpages which promoting creative tourism were beneficial relieving stress. They were satisfied with the fanpages they visited because those fanpage were interesting, convincing and had continuity of presentationen_US
Appears in Collections:Comm-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
158812.pdfเอกสารฉบับเต็ม20.65 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons