Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11612
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรัชฎาพร เลิศโภคานนท์, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.advisorมนูญ โต๊ะยามา, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.advisorวิโรจน์ บุญโกสุมภ์, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorกาพกนก ช่วยชู, 2497--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2024-02-27T07:35:06Z-
dc.date.available2024-02-27T07:35:06Z-
dc.date.issued2547-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11612-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศ.ม. (เศรษฐศาสตร์))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2547th_TH
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ คือ เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนบุคคล ปัจจัยทางเศรษฐศาสตร์และปัจจัยทางสังคมว่ามีผลต่ออุปสงค์โทรศัพท์มือถือของนักเรียน - นักศึกษาอาชีวศึกษาในสถานศึกษาของรัฐและเอกชนในเขตกรุงเทพมหานคร การวิเคราะห์แยกเป็น 2 ส่วน ส่วนแรกเป็นการวิเคราะห์การถดถอยแบบโลจิทโดยคำนึงถึงปัจจัยส่วนบุคคลและปัจจัยทางเศรษฐศาสตร์ ซึ่งพบว่าที่ระดับความเชื่อมั่น 95 % ปัจจัยความต้องการซื้อโทรศัพท์มือถือของนักเรียน - นักศึกษากำหนดจาก รายได้ ราคาสถานศึกษาและการส่งเสริมการขาย ส่วนที่สองเป็นการวิเคราะห์ปัจจัยทางสังคมด้วยสถิติไคสแควร์ ที่ระดับความเชื่อมั่น 95 % ซึ่งพบว่าปัจจัยเกี่ยวกับสถานภาพเศรษฐกิจของครอบครัวอาชีพ ระดับการศึกษาและรายได้ของบิดามารดา การอบรมเลี้ยงดู การมีเพื่อนสนิทและการเปิดรับข่าวสารข้อมูลความสัมพันธ์ต่ออุปสงค์โทรศัพท์มือถือของนักเรียน -นักศึกษาth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectโทรศัพท์เคลื่อนที่--ไทย--กรุงเทพฯth_TH
dc.subjectโทรศัพท์เคลื่อนที่--พฤติกรรมผู้บริโภค--ไทย--กรุงเทพฯth_TH
dc.titleปัจจัยที่มีผลต่ออุปสงค์โทรศัพท์มือถือของนักเรียน-นักศึกษาอาชีวศึกษาในสถานศึกษาของรัฐและเอกชนในเขตกรุงเทพมหานครth_TH
dc.title.alternativeFactors affecting demand for moblie phone of students in public and private vacational institutes in Bangkoken_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameเศรษฐศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาเศรษฐศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this study were to study personal, economic and social factors which affected the demand for mobile phones of students in public and private vocational institutes in Bangkok. The data used in this study were based on cross section survey, a multistage sampling method was carried out 400 samples, comprising 141 students and 259 students from public and private institutes respectively. Data were analyzed by using means, chi-square statistic and logit regression analysis. The analysis was divided into 2 parts. The first part concerned the personal and economic factors. It was found from the logit regression analysis at 95 % confident level that demand for mobile phones of students was determined by their income, price, educational institutes and sales promotion. The second part which concerned the social factors was analyzed by Chi – square statistic at 95% confidence level demonstrating that economic status of family, career, education level, parent’s income, closed friend and information demanding related to the demand for mobile phones of studentsen_US
Appears in Collections:Econ-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
85126.pdfเอกสารฉบับเต็ม1.86 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons