Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11765
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุวรรณี ยหะกรth_TH
dc.contributor.authorนันทรีย์ ผิวผ่อง, 2520-th_TH
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2024-03-21T07:25:18Z-
dc.date.available2024-03-21T07:25:18Z-
dc.date.issued2557-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11765-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศ.ม. (เศรษฐศาสตร์))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2557th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) พัฒนาบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน เรื่อง"อินเทอร์เน็ต" กลุ่มสาระการเรียนรู้การงานอาชีพและเทคโนโลยี ชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ให้มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ 80/80 (2) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนวัดหนองมะค่า จังหวัดราชบุรี ก่อนและหลังการเรียนจากบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน เรื่อง "อินเทอร์เน็ต" ที่พัฒนาขึ้น และ (3) ศึกษาเจตคติทางการเรียน กลุ่มสาระการเรียนรู้การงานอาชีพและเทคโนโลยี ของนักเรียนดังกล่าว ผลการวิจัยปรากฏว่า (1) ประสิทธิภาพของบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน เรื่อง"อินเทอร์เน็ต" กลุ่มสาระการเรียนรู้การงานอาชีพและเทคโนโลยี ชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 เท่ากับ 83.10/86.03 ซึ่งสูงกว่าเกณฑ์ที่กำหนดไว้ (2) ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนหลังเรียนของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนวัดหนองมะค่าที่เรียนจากบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน เรื่อง "อินเทอร์เน็ต" สูงกว่าผลสัมฤทธิ์ก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (3) เจตคติทางการเรียน กลุ่มสาระการเรียนรู้การงานอาชีพและเทคโนโลยี ของนักเรียนดังกล่าว อยู่ในระดับมากth_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.relation.urihttps://www.doi.org/10.14457/STOU.the.2013.66-
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectเสื้อผ้าสำเร็จรูป--การจัดซื้อth_TH
dc.titleการวิเคราะห์อุปสงค์และปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อเสื้อผ้าสำเร็จรูปจากห้างสรรพสินค้าของผู้บริโภคในจังหวัดขอนแก่นth_TH
dc.title.alternativeDemand analysis and factors influencing decision on clothes purchasing from department stores of consumers in Khon Kaen Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.DOI10.14457/STOU.the.2013.66-
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาเศรษฐศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this research were (1) to develop a computer-assisted instruction program on the topic of the Internet in the Career and Technology Learning Area at Prathom Suksa VI level based on the 80/80 efficiency criterion; (2) to compare learning achievements of Prathom Suksa VI students at Wat Nong Makha School in Ratchaburi province before and after learning from the developed computer-assisted program on the topic of the Internet; and (3) to study attitudes of the students toward learning in the Career and Technology Learning Area. The research sample consisted of 29 Prathom Suksa VI students in an intact classroom of Wat Nong Makha School in Ratchaburi province, obtained by cluster sampling. The employed research instruments were (1) a computer assisted instruction program on the topic of the Internet in the Career and Technology Learning Area at Prathom Suksa VI level; (2) a learning achievement test on the topic of the Internet; and (3) a scale to assess attitudes toward learning in the Career and Technology Learning Area. Statistics employed for data analysis were the E1/E2 efficiency index, mean, standard deviation, and t-test. Research findings revealed that (1) the developed computer assisted instruction program on the topic of the Internet in the Career and Technology Learning Area was efficient at 83.10/86.03, which was higher than the set 80/80 efficiency criterion; (2) the post-learning achievement of Prathom Suksa VI students at Wat Nong Makha School who learned from the computer-assisted instruction program on the topic of the Internet was significantly higher than their pre-learning counterpart achievement at the .05 level; and (3) the students’ attitudes toward learning in the Career and Technology Learning Area was at the high levelen_US
dc.contributor.coadvisorไพรัช สู่แสนสุขth_TH
Appears in Collections:Econ-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
144837.pdfเอกสารฉบับเต็ม16.43 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons