Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11851
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | กัลย์ ปิ่นเกสร | th_TH |
dc.contributor.author | อมรกานต์ ภาภิรมย์, 2534- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2024-04-10T02:43:09Z | - |
dc.date.available | 2024-04-10T02:43:09Z | - |
dc.date.issued | 2563 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11851 | en_US |
dc.description.abstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดของนักวิ่งในกรุงเทพมหานคร (2) ศึกษาระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับการตัดสินใจเข้าร่วมงานวิ่งมาราธอนของนักวิ่งในกรุงเทพมหานคร และ (3) ทดสอบอิทธิพลของปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีต่อการตัดสินใจเข้าร่วมงานวิ่งมาราธอนของนักวิ่งในกรุงเทพมหานคร ผลการศึกษาพบว่า (1) ระดับความเห็นเกี่ยวกับปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดของนักวิ่งในกรุงเทพมหานครในภาพรวมอยู่ในระดับมาก เมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า ด้านที่มีระดับความคิดเห็นมากที่สุด 3 อันดับแรก ได้แก่ ด้านกระบวนการ ด้านราคา และด้านการส่งเสริมการตลาด ตามลำดับ (2) ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับการตัดสินใจเข้าร่วมงานวิ่งมาราธอนของนักวิ่งในกรุงเทพมหานครในภาพรวมอยู่ในระดับมาก (3) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ด้านผลิตภัณฑ์และด้านราคา มีอิทธิผลทางลบต่อการตัดสินใจเข้าร่วมงานวิ่งมาราธอนของนักวิ่งในกรุงเทพมหานครส่วนปัจจัยส่วนประสมการตลาด ด้านการสร้างและนำเสนอลักษณะกายภาพ และด้านกระบวนการมีอิทธิผลทางบวกต่อการตัดสินใจเข้าร่วมงานวิ่งมาราธอนของนักวิ่งในกรุงเทพมหานคร คิดเป็นร้อยละ 25.90 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | การวิ่งมาราธอน | th_TH |
dc.subject | การวิ่งระยะไกล | th_TH |
dc.subject | การตัดสินใจ | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาบริหารธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.title | ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเข้าร่วมงานวิ่งมาราธอนของนักวิ่งในกรุงเทพมหานคร | th_TH |
dc.title.alternative | Factors influencing Marathon's participative decision making of runners in Bangkok | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | The objectives of this study were to study (1) the opinion level of marketing mix factors of runners in Bangkok, (2) the level of Marathon's participative decision-making of runners in Bangkok, and (3) service marketing mix factors influencing participative decision making of runners in Bangkok. This study is a survey research. The population was un-known participants in a marathon in Bangkok. The sample size was determined by the Cochran formula as a total of 400 samples, using convenient sampling method. A questionnaire was used as an instrument for data collection. The statistics employed in data analysis were frequency, percentage, mean, standard deviation and multiple regression analysis. The results of the study were that (1) the opinion level of the overall marketing mix factors of runners in Bangkok was at a high level. When considering each factor, it was found that the top three factors with the highest level of opinion were process, price and marketing promotion respectively. (2) The overall level of Marathon's participative decision making of runners in Bangkok was at a high level. (3) Service marketing mix factors of product and price had a negative influence on Marathon's participative decision making of runners in Bangkok. Service marketing mix factors of physical environment and processes had a positive influence on Marathon's participative decision making of runners in Bangkok. All variables could predict Marathon's participative decision making of runners in Bangkok at 25.90 percent with statistical significance level of 0.05. | en_US |
Appears in Collections: | Manage-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
FULLTEXT.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 14.95 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License