Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11953
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | กิตติพงษ์ เกียรติวัชรชัย | th_TH |
dc.contributor.author | อังครัตน์ เดชวัฒนโยธ, 2536- | th_TH |
dc.contributor.other | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.date.accessioned | 2024-04-19T02:29:45Z | - |
dc.date.available | 2024-04-19T02:29:45Z | - |
dc.date.issued | 2563 | - |
dc.identifier.uri | https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11953 | en_US |
dc.description.abstract | การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ระดับคุณภาพการบริหารจัดการภาครัฐของสำนักงานพัฒนาชุมชนจังหวัดบุรีรัมย์ กรมการพัฒนาชุมชน กระทรวงมหาดไทย (2) ปัจจัยที่ส่งผลต่อคุณภาพการบริหารจัดการภาครัฐ ของสำนักงานพัฒนาชุมชนจังหวัดบุรีรัมย์ กรมการพัฒนาชุมชนกระทรวงมหาดไทย 3) ปัญหาและอุปสรรคในการพัฒนาคุณภาพการบริหารจัดการ ของสำนักงานพัฒนาชุมชนจังหวัดบุรีรัมย์ กรมการพัฒนาชุมชน กระทรวงมหาดไทย ผลการศึกษาพบว่า ระดับคุณภาพการบริหารจัดการภาครัฐ ของสำนักงานพัฒนาชุมชนจังหวัดบุรีรัมย์ กรมการพัฒนาชุมชน กระทรวงมหาดไทยอยู่ในระดับมาก อีกทั้ง ปัจจัยภายในองค์กรอันประกอบด้วย กลยุทธ์ขององค์กร โครงสร้างองค์กร ระบบงานการทำงานรูปแบบการบริหารการมีส่วนร่วมของบุคลากร ทักษะของบุคลากร ค่านิยม และวัฒนธรรมองค์กร มีผลต่อคุณภาพการบริหารจัดการภาครัฐ ของสำนักงานพัฒนาชุมชน จังหวัดบุรีรัมย์ กรมการพัฒนาชุมชน กระทรวงมหาดไทยอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ p <. 05 สำหรับปัญหาและอุปสรรคในการพัฒนาคุณภาพการบริหารจัดการ ของสำนักงานพัฒนาชุมชนจังหวัดบุรีรัมย์ กรมการพัฒนาชุมชน กระทรวงมหาดไทย จากปัจจัยภายในองค์กร พบว่า บุคลากรขาดการมีส่วนร่วมในการกำหนดวิสัยทัศน์ พันธกิจ และยุทธศาสตร์ขององค์กรเนื่องจากสายการบังคับบัญชาในแนวดึ่ง จากกลุ่มผู้บริหารลงมาสู่การปฏิบัติ โครงสร้างองค์กรในปัจจุบันไม่เอื้ออำนวยต่อการเจริญก้าวหน้าในสาขาอาชีพ เนื่องจากการที่ผู้บริหารให้ความสำคัญกับนักวิชาการผู้ปฏิบัติงานระดับชำนาญการขึ้นไปมากกว่านักวิชาการผู้ปฏิบัติงานระดับปฏิบัติการและเจ้าพนักงาน | th_TH |
dc.format | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) | en_US |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en_US |
dc.source | Born digital | en_US |
dc.subject | สำนักงานพัฒนาชุมชน--บุรีรัมย์--การบริหาร | th_TH |
dc.subject | การบริหารรัฐกิจ | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. แขนงวิชาบริหารรัฐกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.subject | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการ--การศึกษาเฉพาะกรณี | th_TH |
dc.title | ปัจจัยที่ส่งผลต่อคุณภาพการบริหารจัดการภาครัฐของสำนักงานพัฒนาชุมชนจังหวัดบุรีรัมย์ กรมการพัฒนาชุมชน กระทรวงมหาดไทย | th_TH |
dc.title.alternative | Factors affecting the quality of public administration of the community Development Office Buriram Province Department of Community Development Ministry of Interior | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | รัฐประศาสนศาสตรมหาบัณฑิต | th_TH |
dc.degree.level | ปริญญาโท | th_TH |
dc.degree.discipline | สาขาวิชาวิทยาการจัดการ | th_TH |
dc.degree.grantor | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | th_TH |
dc.description.abstractalternative | In this research there are 4 objectives: (1) to study the level of public management quality of the buriram provincial community development office department of community development ministry of interior; (2) to identify factors affecting the quality of public administration of the buriram provincial community development office department of community development ministry of interior; (3) to explain problems and obstacles in the development of management quality of the Buriram provincial community development office department of community development ministry of interior. Quantitative research were conducted, civil servants and government employees working at Buriram provincial community development office were the target populations of this resraech, and the population consist of 143 employees. the research tool for collecting data was questionnaires. The statistics used for data analysis were frequency, percentage, mean, standard deviation and multiple linear regression. The result show first, the level of quality of government management of the buriram provincial community development office is a very high. Second, the internal factors of the organization which consist of the strategic aspects of the organization, organizational structure, working system, management style, personnel participation, personnel skills and values and organizational culture are statistically associated with the quality of public administration of the community development office buriram province (p <.05). Third, based on the finding of this research, problems and obstacles found in the development of administration quality of the buriram provincial community development office is the personnel lacked participation in setting the organization's vision, mission and strategy due to the vertical chain of command. Moreover, from the top management perspective the current organizational structure is not conducive to advancement in the professional field. this is due to the fact that the administrators pay more attention to academics, skilled practitioners and higher than academics, operational practitioners and officials. | en_US |
Appears in Collections: | Manage-Independent study |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
FULLTEXT.pdf | เอกสารฉบับเต็ม | 17.67 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License