Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11969
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorบริบูรณ์ ปิ่นประยงค์, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorวรางรัตน์ บุญอุย, 2536--
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2024-04-19T07:28:37Z-
dc.date.available2024-04-19T07:28:37Z-
dc.date.issued2560-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/11969-
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานของ พนักงานส่วนงานบริการคำขอให้บริการชำระเงิน ธนาการกสิกรไทย จำกัด (มหาชน) (2) แรงจูงใจ ของพนักงานส่วนงานบริการคำขอให้บริการชำระเงิน ธนาคารกสิกรไทย จำกัด (มหาชน) และ (3) แรงจูงใจที่มีผลต่อประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานของพนักงานส่วนงานบริการคำขอให้บริการ ชำระเงิน ธนาคารกสิกรไทย จำกัด (มหาชน) ประชากรที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ พนักงานส่วนงานบริการคำขอให้บริการชำระเงินจำนวนทั้งสิ้น 78 คน ศึกษาจากประชากรทั้งหมด โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บ รวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ข้อมูล ได้แก่ ก่าเฉลี่ย ร้อยละ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์เพียร์สันผลการศึกษาพบว่า (1) พนักงานส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุต่ำกว่า 30 ปี สถานภาพโสดมีประสบการณ์ในการทำงานต่ำกว่า 5 ปี มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,001-20,000 บาท อยู่ในตำแหน่ง พนักงานปฏิบัติการ และมีประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานอยู่ในระดับมาก (2) พนักงานมีปัจจัย แรงจูงใจในการปฏิบัติงานด้านการ ได้รับการยอมรับ ด้านลักษณะของงาน ด้านความรับผิดชอบและ ด้านสภาพแวดล้อมการทำงาน อยู่ในระดับมาก และ (3) ปัจจัยแรงจูงใจที่มีผลต่อประสิทธิภาพใน การปฏิบัติงาน โดยมีความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยแรงจูงใจด้านความก้าวหน้าในงานและปัจจัย แรงจูงใจความมั่นคงในงาน กับประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานอยู่ในระดับความสัมพันธ์ปานกลาง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectแรงจูงใจใฝ่สัมฤทธิ์th_TH
dc.subjectสมรรถภาพในการทำงานth_TH
dc.subjectพนักงานธนาคาร--ไทย--การจ้างงานth_TH
dc.subjectการศึกษาอิสระ--บริหารธุรกิจth_TH
dc.titleแรงจูงใจที่ส่งผลต่อประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานของพนักงานส่วนงานบริการคำขอให้บริการชำระเงินธนาคารกสิกรไทย จำกัด (มหาชน)th_TH
dc.title.alternativeMotivation affecting performance efficiency of performance of staffs in the Kasikorn Bank Public Company Limiteden_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of these researches were: (1) to study demographic data; (2) to study motivational factors affecting performance efficiency; and (3) to study motivational factors affecting to the performance efficiency of performance staffs in the Kasikorn Bank Public Company Limited. The population used in this study was performance staffs in the Kasikorn Bank Public Company Limited, in total of 78 people. The research instrument was a questionnaire. The statistics used for data analysis were frequency, percentage, mean, standard deviation and the Pearson Product-Moment Correlation. The research results indicated as follows: (1) performance staffs in the Kasikorn Bank Public Company Limited were mostly females under the age of 30, single, possessed below 5 years of work experience, earned monthly income of 10,001-20,000 baht, and were in a position of operating staff with performance efficiency at high level. (2) The motivational factors of performance staffs in the Kasikorn Bank Public Company Limited in aspects of social acceptance, job characteristics, responsibility and working environment were at a high level. (3) The motivational factors affecting to the performance efficiency of performance staffs in the Kasikorn Bank Public Company Limited were work progress and work stability aspects which a correlation coefficient of a positive moderate number at a statistical significance level of 0.01en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
158519.pdfเอกสารฉบับเต็ม11.12 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons