Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12153
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอโณทัย งามวิชัยกิจ, อาจารย์ที่ปรึกษาth_TH
dc.contributor.authorธงชัย มณีโชติ-
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.date.accessioned2024-06-05T06:48:32Z-
dc.date.available2024-06-05T06:48:32Z-
dc.date.issued2565-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12153-
dc.description.abstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาปัจจัยส่วนบุคคลของผู้บริโภคกลุ่มลูกจ้างเอกชนในกรุงเทพมหานคร (2) ศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดของรถยนต์ไฟฟ้า (3) ศึกษาการตัดสินใจซื้อรถยนต์ไฟฟ้าในกรุงเทพมหานคร (4) เปรียบเทียบความแตกต่างของการตัดสินใจซื้อรถยนต์ไฟฟ้าของผู้บริโภคกลุ่มลูกจ้างเอกชนในกรุงเทพมหานคร จำแนกตามปัจจัยส่วนบุคคล (5) ศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อรถยนต์ไฟฟ้าของกลุ่มลูกจ้างเอกชนในกรุงเทพมหานคร ผลการศึกษาพบว่า (1) ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีช่วงอายุ 31-40 ปี สถานภาพโสด ระดับการศึกษาระดับปริญญาตรี มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 20,001- 30,000 บาท (2) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดโดยภาพรวมมีความคิดเห็นอยู่ในระดับมากที่สุด (3) การตัดสินใจซื้อรถยนต์ไฟฟ้าโดยภาพรวมมีความคิดเห็นอยู่ในระดับมาก (4) กลุ่มลูกจ้างเอกชนที่มีปัจจัยด้านเพศ อายุ สถานภาพการสมรส ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้เฉลี่ยต่อเดือนที่ต่างกัน มีการตัดสินใจซื้อรถยนต์ไฟฟ้าแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และ (5) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดด้านผลิตภัณฑ์และด้านการส่งเสริมการตลาด ส่งผลผลต่อการตัดสินใจซื้อรถยนต์ไฟฟ้าของกลุ่มลูกจ้างเอกชน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 สามารถร่วมกันพยากรณ์การผันแปรของการตัดสินใจซื้อรถยนต์ไฟฟ้าของกลุ่มลูกจ้างเอกชน คิดเป็นร้อยละ 75.40th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/-
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectรถยนต์ไฟฟ้า--ไทยth_TH
dc.subjectการตัดสินใจth_TH
dc.subjectการตลาด --การตัดสินใจth_TH
dc.titleปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อรถยนต์ไฟฟ้าของกลุ่มลูกจ้างเอกชนในกรุงเทพมหานครth_TH
dc.title.alternativeMarketing mix factors affecting electric vehicle purchase decision of private employee group in Bangkok Metropolisen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาวิทยาการจัดการth_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this study were to (1) study the personal factors of private employee group in Bangkok Metropolis (2) study the marketing mix factors of electric vehicles (3) study the purchase decision on electric vehicles in Bangkok Metropolis. (4) compare the difference in purchase decision on electric vehicles of private employee group in Bangkok Metropolis,classified by personal factors; and (5)study the marketing mix factors affecting purchase decision on electric vehicles of private employees group in Bangkok Metropolis This study was a quantitative research. The population is a sample of private employees groups in Bangkok Metropolis, who are 21 years of age or older, domiciled or working in Bangkok Metropolis. The sample size was calculated using W.G Cochran's formula to obtain a sample size of 400 people. The samples were selected by multi-stage sampling. A questionnaire was used as a tool for collecting data. Statistical analysis were frequency, percentage, mean, standard deviation, t-test, one-way analysis of variance, multiple comparisons and multiple regression analysis. The results showed that (1) Most respondents were female, aged 31-40 years, single status, bachelor's degree, and average monthly income between 20,001 - 30,000 baht. (2) The overall opinion of marketing mix factors was the highest level (3)The overall opinion of purchase decision on electric vehicle was at a high level.(4) Private Employee Group with different age had differences of purchase decision an electric vehicle with a statistically significance at 0.05 and (5) Marketing mix factors of products and marketing promotion affected purchase decision toward electric vehicles of private employeegroup with a statistically significance at 0.05, and they combinedly predicted 75.40% of purchase decision toward electric vehicles in private employee group.en_US
Appears in Collections:Manage-Independent study

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FULLTEXT.pdfเอกสารฉบับเต็ม9.76 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons