Please use this identifier to cite or link to this item: https://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12655
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวลัย อิศรางกูร ณ อยุธยาth_TH
dc.contributor.advisorดรุณี จำปาทองth_TH
dc.contributor.authorนพดล สมใจ-
dc.contributor.otherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สำนักบัณฑิตศึกษาth_TH
dc.date.accessioned2024-08-05T06:39:17Z-
dc.date.available2024-08-05T06:39:17Z-
dc.date.issued2564-
dc.identifier.urihttps://ir.stou.ac.th/handle/123456789/12655-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ศษ.ม.(หลักสูตรและการสอน))--มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช, 2564th_TH
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนก่อนและหลังเรียน เรื่อง "รักษ์ป่าน่าน" ด้วยกระบวนการทางภูมิศาสตร์ ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 จังหวัดน่าน และ(2) เปรียบเทียบความสามารถในการคิดเชิงระบบก่อนและหลังเรียน เรื่อง "รักษ์ป่าน่าน" ด้วยกระบวนการทางภูมิศาสตร์ ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 จังหวัดน่าน ผลการวิจัยพบว่า (1) ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน เรื่อง รักษ์ป่าน่าน ของนักเรียนที่เรียนจากการจัดการเรียนรู้ด้วยกระบวนการทางภูมิศาสตร์หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ (2) ความสามารถในการคิดเชิงระบบ เรื่อง "รักษ์ป่าน่าน" ของนักเรียนที่เรียนจากการจัดการเรียนรู้ด้วยกระบวนการทางภูมิศาสตร์หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th_TH
dc.formatapplication/pdfen_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en_US
dc.sourceBorn digitalen_US
dc.subjectสังคมศึกษา--การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา)th_TH
dc.subjectผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน--ภูมิศาสตร์th_TH
dc.subjectภูมิศาสตร์--กิจกรรมการเรียนการสอนth_TH
dc.subjectความคิดอย่างมีวิจารณญาณในเด็กth_TH
dc.titleผลการจัดการเรียนรู้ เรื่อง “รักษ์ป่าน่าน” ด้วยกระบวนการทางภูมิศาสตร์ ที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนและความสามารถในการคิดเชิงระบบ ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 จังหวัดน่านth_TH
dc.title.alternativeThe effect of instructional management with the use of geographic process in the topic of Conservation of Nan Forest on learning achievement and systematic thinking ability of Prathom Suksa VI students in Nan Provinceen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิตth_TH
dc.degree.levelปริญญาโทth_TH
dc.degree.disciplineสาขาวิชาศึกษาศาสตร์th_TH
dc.degree.grantorมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชth_TH
dc.description.abstractalternativeThe Purposes of this research were to (1) compare the pre-post learning achievement in the topic of Conservation of Nan Forest with the use of geographic process and; (2) compare the pre-post systematic thinking ability in the topic of Conservation of Nan Forest with the use of geographic process of Prathom Suksa VI students in Nan Province. The research sample consisted of 35 Prathom Suksa VI students obtained by cluster sampling. The employed research instruments were lesson plans in the topic of Conservation of Nan Forest with the use of geographic process, pre-post achievement test and pre-post systematic thinking ability test. The statistical procedure for data analysis was mean, standard deviation and the t-test dependent. Research findings showed that (1) post-learning achievement in the topic of Conservation of Nan Forest with the use of geographic processes was significantly higher than pre-learning counterpart scores at the .05 level; and (2) post-learning systematic thinking ability score in the topic of Conservation of Nan Forest with the use of geographic processes was significantly higher their pre-learning counterpart scores at the .05 levelen_US
Appears in Collections:Edu-Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FULLTEXT.pdfเอกสารฉบับเต็ม23.97 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons